Dziennikarstwo i komunikacja społeczna

Zasady kwalifikacji

Podczas rekrutacji pod uwagę brane są dwa przedmioty spośród: geografia, historia, język obcy nowożytny, język polski, matematyka, wiedza o społeczeństwie.

Opis kierunku

Interesują Cię ludzie i to, co się dzieje na świecie. Wiesz co, gdzie i kiedy, i to w każdej części globu! Zawsze masz oczy, uszy i okienka przeglądarki szeroko otwarte. Oglądasz wiadomości na każdej stacji, przeglądając w tym samym czasie serwisy internetowe i słuchając serwisów radiowych. Lubisz nie tylko zdobywać, ale także przekazywać ciekawe i ważne informacje innym. Wierzysz w dziennikarską misję, jednak wiesz też, że w tym zawodzie przyjdzie Ci się zmierzyć z różnymi dylematami i wyzwaniami. Cenisz sobie stare media i zasady, ale jesteś też otwarty na te nowe, które dają ciekawe możliwości dla pracy dziennikarza. Na kierunku dziennikarstwo i komunikacja społeczna masz szansę na zdobycie odpowiedniej wiedzy w zakresie funkcjonowania mediów, zarządzania mediami, uwarunkowań międzynarodowych, kulturowych, technologicznych komunikowania społecznego. Studia te zapewnią Ci także   praktyczne przygotowanie się do pracy dziennikarza, dzięki zajęciom ze specjalistami z wiodących redakcji prasowych, radiowych i telewizyjnych.

Specjalności

  • marketing polityczny,
  • medialna.

Sylwetka absolwenta

Absolwent kierunku dziennikarstwo i komunikacja społeczna przygotowany jest do podjęcia pracy w zawodach związanych z mediami i szeroko rozumianą komunikacją społeczną: w redakcjach mediów tradycyjnych (prasa, radio, telewizja) i nowych (Internet). Ponadto jego kompetencje pozwalają na pracę w agencjach public relations, biurach poselskich, biurach rzecznika prasowego, reklamie, promocji, w instytucjach publicznych jak również w charakterze doradcy ds. mediów. Absolwent jest także przygotowany do podjęcia studiów drugiego stopnia.

Co po studiach?

Możesz podjąć pracę w zawodach związanych z mediami i szeroko rozumianą komunikacją społeczną: zarówno w redakcjach mediów tradycyjnych (prasa, radio, telewizja), jak i nowych (Internet). Swoją wiedzę z powodzeniem wykorzystasz też w agencjach public relations, biurach poselskich, biurach rzecznika prasowego, reklamie, promocji, w instytucjach publicznych czy w charakterze doradcy ds. mediów. Możesz też oczywiście podjąć studia II stopnia i poszerzać swoją wiedzę zarówno na dziennikarstwie, jak na innych pokrewnych kierunkach.

Możliwości w trakcie studiów

  • zajęcia z naukowcami z całego świata (visiting professors),
  • survival, wyjazdy studyjne do instytucji państwowych, organizacji międzynarodowych, redakcji czasopism,
  • praktyczne zajęcia, m.in. z fotografii oraz produkcji telewizyjnej i radiowej w nowo otwartym studio radiowo-telewizyjnym wydziału;
  • możliwość dołączenia do Legii Akademickiej,
  • działalność w mediach studenckich (m.in. w czasopismach „Polformance”i „Consensus” oraz TV UMCS i Akademickie Radio Centrum),
  • spotkania ze znanymi i ciekawymi ludźmi polityki, mediów i kultury,
  • atrakcyjne praktyki i staże zawodowe krajowe i zagraniczne,
  • rozwijanie zainteresowań w kołach naukowych,
  • działalność Samorządzie Studenckim,
  • szkolenia i kursy organizowane przez Biuro Rozwoju Kompetencji UMCS,
  • rozwijanie swoich pomysłów w Akademickim Inkubatorze Przedsiębiorczości,
  • programy wymiany studenckiej (Erasmus+, MOST).