Ta strona używa cookies
Ze względu na ustawienia Twojej przeglądarki oraz celem usprawnienia funkcjonowania witryny umcs.pl zostały zainstalowane pliki cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na ich używanie. Możesz to zmienić w ustawieniach swojej przeglądarki.
Miło nam poinformować, że decyzją Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego Instytut Informacji Naukowej i Bibliotekoznawstwa UMCS otrzymał grant restrukturyzacyjny w wysokości 790 000,00 zł na utworzenie w roku akademickim 2016/2017 nowoczesnej i zaawansowanej technologicznie pracowni naukowo-badawczej – Humanistyczne Laboratorium Digitalizacji i Wizualizacji Informacji (Hum Lab DiWI). Ta unikatowa na Lubelszczyźnie pracownia będzie stanowić innowacyjną bazę naukowo-badawczą umożliwiającą prowadzenie badań związanych z wykorzystaniem narzędzi i technologii cyfrowych w procesach digitalizacji i wizualizacji informacji, a jednocześnie wdrażanie nowoczesnych technologii informacyjnych typowych dla humanistyki cyfrowej.
Utworzenie Laboratorium pozwoli na zwiększenie dostępności do zasobów kulturowych regionu poprzez realizowanie procesu digitalizacji (metodą fotografowania i skanowania) unikatowych zasobów informacyjnych lokalnych i krajowych instytucji, stowarzyszeń i ośrodków (m.in. Ośrodek Książki Obrazkowej OKO przy MBP im. H. Łopacińskiego w Lublinie, Pedagogiczna Biblioteka Wojewódzka im. KEN w Lublinie, Towarzystwo Przyjaciół Janowca nad Wisłą, Towarzystwo Przyjaciół Ziemi Wojnickiej w Wojniczu), wzbogaci wspólną internetową bazę zawierającą pełne dane o wybranych obiektach.
Pracowania zostanie wyposażona w profesjonalny sprzęt i nowoczesną aparaturę, m.in. skanery kolebkowe, stoły bezcieniowe, stacje graficzne, które zapewnią wysoką jakość obrazu cyfrowego, jego archiwizację i zabezpieczenie zgodnie z najnowszymi standardami.
Uruchomienie Humanistycznego Laboratorium Digitalizacji i Wizualizacji Informacji w strukturze Instytutu planowane jest w listopadzie tego roku.
Wniosek o grant przygotowali pod kierownictwem prof. dr hab. Marii Judy pracownicy Instytutu: