Ta strona używa cookies
Ze względu na ustawienia Twojej przeglądarki oraz celem usprawnienia funkcjonowania witryny umcs.pl zostały zainstalowane pliki cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na ich używanie. Możesz to zmienić w ustawieniach swojej przeglądarki.
5 marca na Wydziale Politologii i Dziennikarstwa odbył się panel ekspercki w ramach cyklicznych spotkań „OFMA on Tour” czyli spotkań organizowanych przez Warszawski Instytut Bankowości w ramach we współpracy z partnerskimi wydziałami dziennikarstwa. Współorganizatorem lubelskiej edycji wydarzenia został Instytut Nauk o Komunikacji Społecznej i Mediów, a przewodniczącym komitetu organizacyjnego został dr Mateusz Sobiech.
Spotkanie uroczyście otworzyła dyrektor Instytutu Nauk o Komunikacji Społecznej i Mediów prof. dr hab. Iwona Hofman oraz prodziekan ds. studenckich Wydziału Politologii i Dziennikarstwa dr hab. Małgorzata Adamik-Szysiak, prof. UMCS. Przedsięwzięcie składało się z kilku części – wystąpień oficjalnych przedstawicieli władz Wydziału, rozmów „1 na 1”, prezentacji oraz podsumowującego panelu dyskusyjnego. Wszystkie moduły były związane z tematem głównym spotkania: „Media a edukacja ekonomiczna - is bad news a good news? Rola mediów w budowaniu świadomości ekonomicznej". Spotkanie rozpoczęło się od dyskusji ekspertów z Wydziału Ekonomicznego: dr hab. Anny Korzeniowskiej i dra Stefana Sękowskiego. Następnie, wiceprezes zarządu Warszawskiego Instytutu Bankowości Michał Polak, przedstawił prezentację pt. „Media w świecie finansów i świat finansów w mediach – czyli komunikacja do wielu o rzeczach zrozumiałych przez niewielu”. W kolejnej części spotkania uczestnicy wysłuchali rozmowy eksperta z Wydziału Politologii i Dziennikarstwa dra Mateusza Sobiecha i dziennikarki Akademickiego Radia Centrum Joanny Kukier: „Rzetelność w edukacji ekonomicznej – czy tradycyjne media mają szansę z influencerami w walce o uwagę odbiorców?”. Punktem końcowym wydarzenia był panel dyskusyjny „Rynek medialny a rynek wartości – czy w działalności mediów jako przedsiębiorstw zysk nie „przeskoczył” etyki?” Gośćmi prowadzącej moduł dr Dominiki Popielec byli naukowcy związani z Instytutem Nauk o Komunikacji Społecznej i Mediów: dr Ewa Bulisz, dr Wojciech Maguś oraz dr hab. Jan Pleszczyński, prof. UMCS. Wśród uczestników zgromadzonych w auli znalazło się liczne grono studentów oraz licealistów z Zespołu Szkół Ekonomicznych im. A i J. Vetterów w Lublinie. Każdy z nich mógł liczyć na ponad 90 minut merytorycznej dyskusji oraz zestaw upominków i materiałów dydaktycznych dotyczących edukacji ekonomicznej. fot. Ihor Kolisnichenko |