Ta strona używa cookies
Ze względu na ustawienia Twojej przeglądarki oraz celem usprawnienia funkcjonowania witryny umcs.pl zostały zainstalowane pliki cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na ich używanie. Możesz to zmienić w ustawieniach swojej przeglądarki.
Zakład Studiów Amerykanistycznych i Zakład Komunikacji Społecznej UMCS oraz Polskie Towarzystwo Retoryczne zapraszają na I Ogólnopolską Konferencję naukową Media w Ameryce. Ameryka w mediach, która odbędzie się 25-26 maja 2017 roku w Lublinie.
Rok 2016 był dla amerykańskich mediów wyjątkowy pod wieloma względami.
Po pierwsze, wyniki wyborów prezydenckich komentowano jako pomyłkę mediów, więc po wyborach odbiorcy masowo bojkotowali stacje i serwisy informacyjne. Po drugie, tylko pięć procent ankietowanych wskazało prasę drukowaną jako źródło informacji o kampanii wyborczej. Po trzecie, tradycyjne media telewizyjne musiały stawić czoła wzmożonej kampanii Cut the Cord and Ditch your Cable (odetnij sznur i pozbądź się kablówki) na rzecz mediów cyfrowych. Aż co siódmy Amerykanin zrezygnował z subskrypcji sieci kablowych lub satelitarnych. Po czwarte, niebotyczne dochody z reklam w sieci nie przypadły w udziale domom medialnym, lecz trafiły do pięciu największych graczy z branży technologicznej, takich jak Google czy Facebook. Firmy te wdrożyły zupełnie nową filozofię tworzenia i dystrybucji mediów przy użyciu skomplikowanych algorytmów, usuwając nieco w cień tradycyjną rolę dziennikarza. Niemniej jednak, również w 2016 roku, ujawniona została kontrowersyjna praktyka redaktorów Facebooka, sterujących „ręcznie”, czyli nie do końca za pomocą mechanicznych algorytmów, wyborem trending topics. Po piąte, odbiorcy już na dobre przenieśli swój świat do telefonów komórkowych, co zmobilizowało tradycyjnych graczy, takich jak „New York Times” czy NBC do wprowadzenia na swoje platformy „chatbotów”, czyli robotów, które dzięki wysyłanym do nich przez użytkowników słowom-kluczom, dostarczają bezpośrednio na ich komórkę spersonalizowane serwisy informacyjne.
Wielu zmianom ulega także prezentowane w mediach oblicze Ameryki jako państwa, formacji intelektualnej i kulturowej, strażnika lub burzyciela pokoju czy światowej potęgi, głównego sojusznika lub wroga. Skoro tylko w przeciągu jednego roku oblicze amerykańskich mediów przeszło tak znaczącą metamorfozę, warto poddać ten temat szerszej analizie i dyskusji podczas konferencji poświęconej mediom w Ameryce oraz Ameryce w mediach.
Zapraszamy do przysyłania propozycji wystąpień na tematy zebrane w dwóch blokach tematycznych: Media w Ameryce i Ameryka w mediach.
Media w Ameryce
Oblicza mediów w Ameryce
Teorie mediów w Ameryce
Technologie mediów w Ameryce
Ameryka w mediach
Oblicza Ameryki w mediach amerykańskich
Oblicza Ameryki w mediach zagranicznych
Zgłoszenia uczestnictwa wraz z tytułem referatu i streszczeniem (200-250 słów) w języku polskim lub angielskim prosimy przesyłać do 30 marca poprzez elektroniczny formularz zgłoszeniowy na stronie konferencji (mediaameryka.wixsite.com/umcs). Opłata konferencyjna wynosi 250 zł i obejmuje materiały konferencyjne, obiady, uroczystą kolację oraz redakcję numeru czasopisma naukowego Res Rhetorica 2/2018, w którym opublikowane zostaną pozytywnie zrecenzowane referaty. Szczegółowe informacje oraz aktualności znajdziecie Państwo na stronie konferencji, stronie Polskiego Towarzystwa Retorycznego (retoryka.edu.pl) oraz na Facebooku.
Ze względu na interdyscyplinarny charakter konferencji, zaproszenie kierujemy do przedstawicieli wszystkich dyscyplin naukowych zajmujących się tematyką mediów.
Organizatorki:
Dr Anna Bendrat
Dr Elżbieta Pawlak-Hejno
Szczegółowe informacje dostępne na stronie: www.retoryka.edu.pl