Ta strona używa cookies
Ze względu na ustawienia Twojej przeglądarki oraz celem usprawnienia funkcjonowania witryny umcs.pl zostały zainstalowane pliki cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na ich używanie. Możesz to zmienić w ustawieniach swojej przeglądarki.
Polska w popkulturze
W „Profesurze i popkulturze” pytamy tym razem o polskość obecną w kulturze popularnej, która reprodukuje, redefiniuje i wzmacnia poczucie przynależności i tożsamości narodowej. W sytuacji, kiedy kultura popularna całkowicie pochłania pojęcie tego, co wysokie i niskie, bierze ona także na siebie odpowiedzialność za definiowanie „narodu” i „społeczeństwa”, tego wszystkiego, co dla niego jest kulturowo wartościowe. Stąd i (re)konstrukcje postaci, tematów, tekstów oraz obrazów w różnych formach reprezentacji nas samych wobec siebie i wobec innych - w literaturze, filmie i programach telewizyjnych, w muzyce, sporcie, modzie i reklamie - które stają się przejawem narodowego geniuszu, poszerzają i/lub obalają oficjalne wersje narodowej opowieści. Pytamy o palmę pierwszeństwa: o to, kto i dlaczego ma dziś największy wkład w światową popkulturę, w przekazywanie hegemonicznych znaczeń nas samych na skalę globalną? Pytanie to najpewniej pokłóci ze sobą nie tylko dyskutantów, lecz także i słuchaczy P&P.
Zapraszają wykładowcy Wydziału Politologii i Dziennikarstwa – medioznawcy z Katedry Teorii Mediów UMCS: uczony w piśmie Jan Hudzik, (pół)wytrawny znawca przedmiotu Piotr Celiński, aforysta dyplomowany Przemysław Wiatr oraz uczony w mowie Marcin Sanakiewicz.
„Profesura i popkultura” w czwartek (14.11.) o godz. 19:00, na żywo, tylko w Radiu Centrum (98,2 FM). Powtórka we wtorek o godz. 12:00.