Trzecia edycja projektu „Przedsiębiorcza Młodzież” dobiegła końca

Dzięki udziałowi w tegorocznej edycji projektu Przedsiębiorcza Młodzież blisko 300 uczniów
i uczennic z dziesięciu lubelskich szkół ponadpodstawowych w Lublinie, poszerzyło swoją wiedzę z zakresu przedsiębiorczości oraz współpracowało z Partnerami Projektu, czyli przedstawicielami przedsiębiorstw i instytucji z obszaru Lubelskiego Obszaru Metropolitalnego. Młodzi mieszkańcy wzięli udział w szeregu aktywności, w tym w warsztatach wspierających postawy przedsiębiorcze oraz kreatywność. W programie projektu nie zabrakło tradycyjnych wizyt studyjnych w siedzibach Partnerów oraz Konkursu na najlepszy projekt doradczy z zakresu promocji firmy lub jej produktu w social media. Nowością w III edycji projektu był też warsztat z zakresu wykorzystania sztucznej inteligencji w marketingu, a także możliwość skorzystania z wytworów AI podczas realizacji projektów doradczych dla Partnerów Projektu.

"Projekt Przedsiębiorcza Młodzież daje młodym mieszkańcom naszego Miasta możliwość doświadczania rzeczywistości biznesowej poprzez bezpośredni kontakt z firmami oraz realizację zadań marketingowych na zlecenie przedsiębiorstw i instytucji. Nauka przez doświadczenie, a także poznanie potencjału gospodarczego Miasta zdecydowanie poszerza horyzonty młodych osób oraz, co za tym idzie, wspiera perspektywę udziału młodzieży w lubelskim rynku pracy w niedalekiej przyszłości" - mówi dr Krzysztof Żuk, Prezydent Miasta Lublin.

"Już po raz trzeci zaprosiliśmy do pracy nad wspólnymi projektami przedsiębiorców, partnerów kreatywnych, członków środowiska akademickiego oraz uczniów lubelskich szkół ponadpodstawowych. Cel projektu Przedsiębiorcza Młodzież, to przede wszystkim idea rozwijania kreatywności, współpracy, wymiany myśli i doświadczeń pomiędzy przedstawicielami różnych środowisk. A dla wszystkich zaangażowanych w projekt stawka jest wysoka, ponieważ wspólnie budujemy dobrą przyszłość naszego Uniwersytetu i Miasta" – mówi Rektor UMCS – prof. dr hab. Radosław Dobrowolski.

Podobnie jak w poprzednich edycjach, projekt został zrealizowany we współpracy Urzędu Miasta Lublin oraz Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie. Dzięki udziałowi w projekcie, młodzież poznała typ swojej osobowości przy użyciu metody MBTI, uczestniczyła w warsztatach medialnych, w warsztatach telewizyjno-medialnych zrealizowanych przez ACKiM UMCS Chatka Żaka, warsztatach z zakresu autoprezentacji prowadzonych na Wydziale Ekonomicznym WE, a także w kreatywny sposób zwiedziła campus UMCS, zapoznając się z elementami kultury studenckiej. Na drodze realizacji aktywności projektowych młodzież wspierali starsi koledzy i koleżanki - 40 studentów z Wydziału Ekonomicznego oraz Wydziału Pedagogiki i Psychologii UMCS w Lublinie. Przedsiębiorcza Młodzież miała również możliwość opracowywania swoich pomysłów z zakresu promocji w social media na zlecenie przedsiębiorców, we współpracy z Partnerami Kreatywnymi. Te najlepsze zostały nagrodzone w Konkursie na najlepszy projekt doradczy. Dodatkową aktywnością, dla szkół biorących udział w projekcie Przedsiębiorcza Młodzież była możliwość wzięcia udziału w Konkursie na szkolną Przestrzeń Kreatywną, realizowaną wspólnie z Fundacja Kultury Audiowizualnej Beetle. Prace dotyczące realizacji wizualizacji przestrzeni szkolnej, opracowanej przez uczniów i uczennice we współpracy z kadrą dydaktyczna, będą realizowane po wakacjach.

Ukoronowaniem blisko półrocznej pracy była uroczysta gala, podczas której zostały ogłoszone wyniki Konkursu na najlepszy projekt doradczy z zakresu promocji w social media firmy lub prooduktu oraz Konkursu na Szkolną Przestrzeń Kreatywną. Kapituła Konkursu nagrodziła projekty zrealizowane przez szkoły:

I miejsce: V Liceum Ogólnokształcące im. Marii Skłodowskiej-Curie w Lublinie – projekt na zlecenie firmy NOYEN (wsparcie twórcy kreatywnego zapewniła Manuela Sitarz ze Start Up Social Media)

II miejsce: Zespół Szkół Odzieżowo-Włókienniczych w Lublinie – projekt na zlecenie firmy
Modern Expo (wsparcie twórcy kreatywnego zapewnił OTHIX Studio)

III miejsce: XXX LO im. ks. Jana Twardowskiego w Lublinie – projekt na zlecenie firmy Aliplast (wsparcie kreatywne zapewniła firma AT ONCE).

Laureatem Konkursu na szkolną Przestrzeń Kreatywną został Zespół Szkół nr 5, im. Jana Pawła II
w Lublinie.

W projekcie brali udział uczniowie i uczennice z następujących szkół ponadpodstawowych: VI Liceum Ogólnokształcące im. Hugona Kołłątaja, V Liceum Ogólnokształcące, Międzynarodowe Liceum Ogólnokształcące Paderewski, XXX Liceum Ogólnokształcące im. Ks. Jana Twardowskiego, Zespół Szkół Elektronicznych, Technikum Elektroniczne im. Obrońców Lublina 1939r., Akademickie Liceum Mistrzostwa Sportowego/Liceum Ogólnokształcące Lubelskiej Akademii WSEI, Zespół Szkół Odzieżowo-Włókienniczych, Śródziemnomorskie Liceum im. Dominika Guzmana, Zespół Szkół nr.5 im Jana Pawła II, XXIII Liceum Ogólnokształcące im. Nauczycieli Tajnego Nauczania

Partnerzy – przedsiębiorstwa: MEDISEPT SP z o.o., NOYEN SP z o.o., Konsulat Austrii w Lublinie, ALIPLAST SP. Z O.O., Orange Polska S.A., Port Lotniczy Lublin, Modern Expo SA, Grupa Lublin Marcin Polański, Skende Shopping, Raben Logistics Polska Sp. z o.o.

Partnerzy - sektor kreatywny:

emedia sp. z o. o., Arkadiusz Mikrut, Anna Nizioł Competiva, Maik Agencja Reklamowa Sp. z o.o. Sp. J., StartUp Social Media-Paulina Siewierska-Kowalczyk, TEXTURE sp. z o. o., AT ONCE sp. z o. o., Othix.studio GRZEGORZ SZPINDA, FLOW PR Kamila Belczyk-Panków, Everest Marketing Karolina Ślebocka

Partnerzy wspierający (sponsorzy w Konkursie na najlepszy projekt doradczy): Miejski Ośrodek Sportu i Rekreacji "Bystrzyca" w Lublinie sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie - Aqua Lublin, Fundacja VCC, Lokalna Organizacja Turystyczna Metropolia Lublin (LOT Metropolia Lublin), Tutlo, Co Ludzie Powiedzą, LaserCity, Centrum Kultury Fizycznej UMCS, Felicity Lublin.

Więcej informacji na temat projektu można znaleźć na stronie: https://przedsiebiorczy.lublin.eu

    Aktualności

    Data dodania
    17 czerwca 2024