Ta strona używa cookies
Ze względu na ustawienia Twojej przeglądarki oraz celem usprawnienia funkcjonowania witryny umcs.pl zostały zainstalowane pliki cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na ich używanie. Możesz to zmienić w ustawieniach swojej przeglądarki.
W Narzędziowniku dla osób prowadzących zajęcia dydaktyczne, w zakładce Materiały, dostępna jest publikacja Ministerstwa Edukacji i Nauki pt. "Model tutoringu w kształceniu akademickim".
Publikacja jest efektem realizacji projektu „Mistrzowie dydaktyki” (ang. Master of Didactics, MoD), zainicjowanego przez Ministerstwo Edukacji i Nauki i współfinansowanego z Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój. Celem działań było wsparcie innowacyjności i rozwoju metod kształcenia, doskonalenie kompetencji dydaktycznych nauczycieli akademickich oraz lepsza rozpoznawalność i promocja tutoringu. Zadaniem projektu było poznanie dobrych praktyk stosowanych w szkolnictwie wyższym w zakresie nowoczesnego kształcenia z wykorzystaniem metod tutoringu w najlepszych uczelniach europejskich oraz przeniesienie tych rozwiązań do polskiego systemu edukacji. Cel szczegółowy projektu sformułowano następująco: Podniesienie kompetencji polskich nauczycieli akademickich w zakresie stosowania nowoczesnych, innowacyjnych metod nauczania, takich jak wykorzystanie tutoringu w edukacji.
Autorzy publikacji są przekonani, że doświadczenia zdobyte w ramach projektu „Mistrzowie dydaktyki” trwale poprawią jakość kształcenia w polskich uczelniach, co doprowadzi do wzrostu ich konkurencyjności w Europejskim Obszarze Szkolnictwa Wyższego i na świecie.