Sukces naukowy pracowników Instytutu

Miło jest nam poinformować, że w dniu 21 kwietnia br. miała miejsce premiera monografii „Mediatisation of Emotional Life” pod redakcją dr hab. Katarzyny Kopeckiej-Piech z Katedry Dziennikarstwa i mgr Mateusza Sobiecha. Książka ukazała się nakładem wydawnictwa Routledge.

W niniejszym tomie dwudziestu badaczy mediów z dwunastu krajów analizuje szeroki zakres zagadnień dotyczących fundamentalnej roli technologii medialnych w kształtowaniu współczesnego życia emocjonalnego.

Rozdziały poświęcone są kluczowym aspektom mediatyzacji tej sfery życia: miłości, intymności, samotności, przyjaźni, relacjom rodzinnym, doświadczeniom erotycznym, seksualnym i romantycznym.

Autorzy wyjaśniają kluczowe aspekty silnych związków między użytkownikami a mediami oraz relacji międzyludzkich opartych na korzystaniu z mediów, a także badają takie problemy, jak kształtowanie się tożsamości w oparciu o media społecznościowe, znaczenie mediów mobilnych i lokalizacyjnych dla naszych relacji, czy sztucznej inteligencji na postrzeganie emocji. Skupiając się na nowych mediach, książka sięga również do tradycyjnych mediów wyrażających i kształtujących emocje, uwzględniając klasyczne podejścia do emocjonalności przekazów, analizowane z perspektywy twórców i odbiorców filmów.

Informacja o książce na stronie Wydawnictwa Routledge.

 

    Aktualności

    Data dodania
    25 kwietnia 2022