Ta strona używa cookies
Ze względu na ustawienia Twojej przeglądarki oraz celem usprawnienia funkcjonowania witryny umcs.pl zostały zainstalowane pliki cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na ich używanie. Możesz to zmienić w ustawieniach swojej przeglądarki.
Od studenckiej ciekawości do własnej agencji marketingowej
Pamiętam dzień, w którym przyszło mi wybierać – psychologia czy polonistyka? To był twardy orzech do zgryzienia. Zamiłowanie do słowa wygrało. Tę pasję obudziła we mnie moja nauczycielka z liceum – mgr Dorota Wilczyńska. Zadbała o balans między zajęciami z literatury i języka. Wiele w tym aspekcie zawdzięczam także mojej promotorce i mentorce – dr hab. Dorocie Piekarczyk. Okazało się, że zgłębianie języka ojczystego jest nie tylko pracą badawczą, ale także fascynującą przygodą, która przerodziła się w zamiłowanie do nauki. Wszystko to sprawiło, że jestem dzisiaj w miejscu, z którego jestem dumna! Biję pokłony przed tymi, którzy oddali mi kawałek swojego serducha i przyczynili się do mojego rozwoju. ;)
A oto kilka konkretów. Jestem absolwentką filologii polskiej i e-edytorstwa i technik redakcyjnych. W ich obrębie ukończyłam 4 specjalizacje: dziennikarską, wydawniczą, e-edytorską i nowe media. Ukończyłam także studia podyplomowe z zakresu przygotowania pedagogicznego. Jeszcze w trakcie studiów – na 5 roku – wraz z Andżeliką Kolebuk powołałyśmy do życia Fundację „Przecinek”. Cel był szczytny – popularyzowanie czytelnictwa. Zakres pracy – ogromny. Zaczynałyśmy od pozyskania autora, później przechodziłyśmy do etapu redakcji, korekty, składu, pracy graficznej. Następnie należało zaprosić do współpracy recenzentów. A na koniec zająć się kwestiami dystrybucji i marketingu. Mam na koncie zarówno publikacje elektroniczne, jak i te, które ukazały się drukiem.
Nikt z nas na początku drogi nawet nie marzył o tym, co wydarzyło się później. Pozyskałyśmy zaufanie wielu autorów, którzy powierzyli nam swoje dzieła, wygrałyśmy kilka projektów z zakresu promocji kultury czy czytelnictwa, wreszcie podjęłyśmy współpracę z wieloma innymi instytucjami, między innymi były to: Towarzystwo Wiedzy Powszechnej, Fundacja Dziedzictwo Unickie, Fundacja „Otwarte Okna”, czy Teatr „Klepisko”. Ta piękna przygoda trwała 5 lat. Ba! Co więcej to właśnie w redakcji Przecinka powstał nasz autorski format książki – ebook interaktywny.
Dzisiaj prowadzę własną agencję marketingową – Doppio Media. Zdecydowałam się na ten odważny krok, dzięki wiedzy i kompetencjom nabytym podczas studiów. Wiele godzin spędzonych na: czytaniu literatury, analizie językoznawczej, redakcji, korekcie, składzie tekstu, projektach graficznych czy nawet programowaniu zaowocowały. Czy byłoby to możliwe bez ukończenia e-edytorstwa? Czy mogłabym podjąć się całego procesu wydania książki czy treści reklamowych bez tej specjalistycznej wiedzy i umiejętności praktycznych? Nie miałabym szans!
Kompetencje miękkie, pozyskane podczas mojej edukacji, wykorzystuję przy współpracy z dwoma firmami szkoleniowymi – prowadzę szkolenia z zakresu bezpieczeństwa w sieci, cyberprzemocy, edukacji medialnej i komunikacji dla placówek edukacyjnych. Przygotowuję bloki zajęć dla dzieci i młodzieży, a także dla pedagogów i rodziców. Angażuję się również w szkolenia zawodowe i miękkie realizowane przy wsparciu Europejskiego Funduszu Społecznego jako trener. Najczęściej prowadzę kursy z: marketingu, e-marketingu, social mediów, obsługi klienta, kompetencji cyfrowych, czy prowadzenia działalności gospodarczej.
W ramach doskonalenia swoich kompetencji trenerskich uzyskałam certyfikat trenerski Fundacji VCC z zakresu planowania, kreowania oraz dystrybuowania treści marketingowych, a także Certyfikat Akademii Menadżera Innowacji Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.
Sylwia Rudzka-Głodzik - magister filologii polskiej, absolwentka e-edytorstwa i doktorantka w zakresie językoznawstwa na Uniwersytecie Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie. Jest specjalistką od marketingu w Doppio media, czyli w swojej firmie, a także certyfikowanym trenerem. Prowadzi liczne szkolenia zarówno z dziećmi i młodzieżą, jak i dorosłymi z zakresu komunikacji, marketingu, bezpieczeństwa w sieci oraz kompetencji kluczowych.Uzyskała certyfikat trenerski Fundacji VCC z zakresu planowania, kreowania oraz dystrybuowania treści marketingowych, a także Certyfikat Akademii Menadżera Innowacyjności Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości.
W swojej pracy stawia przede wszystkim na ciągły rozwój oraz kreatywność w poszukiwaniu rozwiązań. Uwielbia kawę i swoją pracę. Najlepiej w połączeniu i esencji.
Absolwenci filologii polskiej oraz e-edytorstwa i technik redakcyjnych