Wykształcenie:
Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej, tytuł rozprawy doktorskiej napisanej pod kierunkiem dr hab. Haliny Chodkiewicz, prof.: Learning from academic texts: A study of student-generated questioning in a reciprocal reading condition in EFL context
Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej, studia stacjonarne drugiego stopnia, filologia angielska, specjalizacja: glottodydaktyka, tytuł pracy magisterskiej: Exploiting reading history-related texts in EFL instruction in accordance with the principles of functional language analysis
Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej, studia stacjonarne pierwszego stopnia, filologia angielska z wiedzą o kulturze, specjalizacja: literaturoznawstwo, tytuł pracy licencjackiej: The portraits of priests in Frank O'Connor's short stories
Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej, Centrum Języka i Kultury Polskiej dla Polonii i Cudzoziemców, podyplomowe studia kwalifikacyjne w zakresie nauczania języka polskiego jako obcego, tytuł pracy dyplomowej: Strategie czytania w celu uczenia się treści przedmiotowych
Kursy prowadzone w roku akademickim 2024/2025:
- Dydaktyka języka angielskiego w szkole (Wydział Filologiczny)
- Literatura w dydaktyce języka obcego (Wydział Filologiczny)
- Język nowożytny z elementami języka specjalistycznego (Szkoła Doktorska Nauk Humanistycznych i Sztuki)
Główne zainteresowania naukowe:
- dydaktyka języków obcych;
- akwizycja języka angielskiego;
- zintegrowane kształcenie językowo-przedmiotowe;
- rozwijanie umiejętności czytania w języku angielskim jako drugim/obcym oraz w języku polskim jako obcym;
- czytanie w celu przyswajania treści dziedzinowych;
- strategie czytania - taksonomie i trening.
Publikacje:
Kiszczak, A. (2019). Reading as a core component of developing academic literacy skills in L2 settings. Lublin Studies in Modern Languages and Literature, 43(3), 89-98.
Kiszczak, A., Chodkiewicz, H. (2019). Text-based student questioning in EFL settings: Long-term strategy implementation in reciprocal reading tasks and its perception. Theory and Practice of Secong Language Acquisition, 5(2), 39-57.
Kiszczak, A. (2019). Implementing reciprocal reading in learning from academic text in a foreign language. Rozprawy Społeczne/Social Dissertations, 13(2), 46-58.
Chodkiewicz, H., Kiszczak, A. (2019). Investigating the use of student-generated questions in disciplinary reading practices in higher education environments, SOCIETY. INTEGRATION. EDUCATION: Proceedings of the International Scientific Conference. Volume I, May 24th-25th, 2019, Rezekne Academy of Technologies: Rezekne, Latvia, 119-130.
Kiszczak, A. (2017). Students’ self-generated questions in reciprocal reading tasks in L1/L2 settings. W: R. Kiełtyka, A. Uberman (red.), Evolving Nature of the English Language: Studies in Theoretical and Applied Linguistics. Frankfurt:Peter Lang. 211-220.
Chodkiewicz, H., Kiszczak, A. (2017). Lecturing in academic settings: Adding an element of interactive activity. W: M. Böck, A. Hudelist, F. Auernig(red.), Literacy in the new landscape of communication: research, education, and the everyday. Conference Proceedings 19th European Conference on Literacy. Austrian Literacy Association. 249-259.
Kiszczak, A. (2016). The learning potential of study questions in TEFL textbooks. W: H. Chodkiewicz, P. Steinbrich, M. Krzemińska-Adamek (red.), Working with text and around text in foreign language environments, Second Language Learning and Teaching. Springer International Publishing Switzerland. 57-73.
Kiszczak, A. (2016). Readers’ self-generated questions as a strategy in reading subject-specific expository texts: implications for EFL contexts. W: P. Łozowski, K. Stadnik (red.), Visions and Revisions: Studies in Theoretical and Applied Linguistics, Lodz Studies in Language. Frankfurt:Peter Lang. 97-104.
Kiszczak, A. (2016). Strategie czytania ze zrozumieniem w języku pierwszym i drugim a przyswajanie treści przedmiotowych. W: E. Awramiuk, M. Karolczuk (red.), Z problematyki kształcenia językowego t. VI. Białystok: Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku. 185-209.
Kiszczak, A. (2015). Taking a functional language analysis perspective in designing EFL history-based lessons: from theory to practice. W: H. Chodkiewicz (red.), Towards integrating language and content in EFL contexts: Teachers' perspectives, Biała Podlaska: Państwowa Szkoła Wyższa im. Papieża Jana Pawła II w Białej Podlaskiej. 29-54.
Kiszczak, A. (2014). Functional language analysis in teaching reading of history-related texts in EFL context, Konińskie Studia Językowe, 2(2), 183-190.