Ze szkolnictwem wyższym związana jestem od 2002, w tym w ramach uczelni niepublicznej, w tym ponad 15 lat na stanowiskach kierowniczych. Zawodowo związana z UMCS od listopada 2012.
Byłam i jestem członkiem wielu merytorycznych zespołów funkcjonujących w Uczelni np. Zespołu ds. wdrożenia systemu USOS (2014-2015), Zespołu ds. wdrożenia SAP- HR Pensum, Systemu Obsługi Praktyk, Wdrażania Strategii HR Excellence in Research, Zespołu ds. Dostępności czy też Zespołu ds. podnoszenia kompetnecji kadry dydaktycznej i wspierającej proces kształcenia.
Brałam udział w opracowaniu m.in. Strategii odpowiedzialności społecznej Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie oraz Strategii podnoszenia kompetencji kadry dydaktycznej i wspierającej proces kształcenia.
Jestem ekspertem m.in. w zakresie przepisów dotyczących kształcenia oraz spraw studenckich/doktoranckich. Ponad 9 lat nadzorowałam fukcjonowanie domów studenckich UMCS (do 2021). Posiadam doświadczenie w projektowaniu programów studiów, w tym podyplomowych, prowadzeniu badań dotyczących jakości kształcenia oraz wdrażaniu systemu zapewnienia jakości kształcenia.
Od ponad 15 lat biorę udział m.in. w współprzygotowaniu oraz realizacji lub wsparciu realizacji projektów edukacyjno-rozwojowych, w tym dotyczących podnoszenia kompetencji osób studiujących oraz pracowników Uczelni realizowanych m.in. ze środków UE, NAWA, Erasmus+.
W latach 2018–2020 byłam członkiem Komisji ds. Wyrównania Szans Edukacyjnych KRASP. Jestem członkinią Stowarzyszenia Forum Administracji Akademickiej. Od 2023 r. jestem członkinią Wojewódzkiego Zespołu Koordynacji ds. Wdrażania Zintegrowanej Strategii Umięjętności 2030. Od października 2024 r. członkinią Międzyregionalengo Zespołu Koordynacji do spraw Wdrażania Zintegrowanej Strategii Umiejętności 2030.
Ukończyłam na UMCS studia jedonolite magisterskie w zakresie historii (2002) oraz drugiego stopnia w zakresie administracji (2005).
Jestem absolwentką m.in. Master of Business Administration Politechnika Lubelska/University of Illinos at Urabana-Champing (2018), studiów podyplomowych dotyczących Zarządzania projektami ze środków UE , Zarządzania kapitałem ludzkim (2009), Zarządzania i marketingu (2010), Rachunkowości (2012) oraz wielu szkoleń i warsztatów m.in. z nowoczesnych metod kształcenia, zakresu zarządzania projektami (certyfikat Agile PM Foundation), z zakresu dostępności itp. Ukończyłam kurs Akademia Trenerów Mentalnych (2025).