The adressbook

dr Ewa Sosnowska-Bielicz

Stanowisko
adiunkt
Jednostki
KATEDRA DYDAKTYKI
Adres e-mail
Wyświetl
Strona www
psychologicznielublin.eu
Link do Bazy Wiedzy
Ewa Sosnowska-Bielicz
Konsultacje

Konsultacje w semestrze letnim 2024/25:


wtorek 12.30-13.30 stacjonarnie


czwartek  18.00-19.00 Wirtualny Kampus (po wczesniejszym kontakcie mailowym)


 


 


 


 


 


 

Adres

u. Głęboka 43 p.2.17
20-612 Lublin

O sobie

Pracownik badawczo-dydaktyczny w Katedrze Dydaktyki. Członkini Zespołu Edukacji Elementarnej działającego przy Sekcji Edukacji Elementarnej Komitetu Nauk Pedagogicznych PAN. Certyfikowana psychoterapeutka poznawczo-behawioralna, członkini Polskiego Towarzystwa Terapii Poznawczo-Behawioralnej

sensum.logo.pngW ramach Punktu Wsparcia i Psychoedukacji SENSUM prowadzę wsparcie psychologiczne.

 Research and didactic employee at the Department of Didactics, Secretary of the Prima Educatione journal, a member of the Elementary Education Team operating at the Elementary Education Section of the Pedagogical Sciences Committee of the Polish Academy of Sciences. Certified cognitive-behavioral psychotherapist, member of the Polish Society of Cognitive-Behavioral Therapy

 

Praktyka Psychoterapeutyczna psychologicznielublin.eu


Działalność naukowa

Kierunki realizowanych badań:

 edukacja wczesnoszkolna i jej aktorzy, uczeń, nauczyciel (i ich kształcenia), rodzice i środowisko lokalne;

Research directions:

early school education and its actors, pupil, teacher (and their education), parents and the local environment;

Udział w projektach badawczych

2018-2023 WERA World Education Research Association. Connecting Social and Emotional Learning to                     Professional Development for Educators and Effective Teaching

Ostatnie publikacje/Recent  publications

  1. Sosnowska-Bielicz E. (2017). Zabawa w biegu życia. W: (red)Barbara Bilewicz-Kuźnia Zabawa i zabawka. Konteksty, wartości, znaczenia. s. 143-156 Wydawnictwo UMCS
  2. Sosnowska-Bielicz E. (2018). Optymizm nauczycielek edukacji wczesnoszkolnej.Pedagogika Przedszkolna i Wczesnoszkolna.Vol.6, 2(12)/2018 pp.407-416
  3. Sosnowska- Bielicz E. (2018). Osoby niesamodzielne – standardy usług asystenckich i opiekuńczych Studia nad Rodziną.  5(50) 2018 (współautor: J.Wrótniak)
  4. Sosnowska-Bielicz E. (2018) Recenzja książki: Zbigniew Pietrasiński, Ekspansja pięknych umysłów. Nowy renesans i ożywcza autokreacja, Prima Educatione. Vol 2 (2018) s.171-175
  5. Sosnowska-Bielicz E. (2019). Wzorzec osobowego nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej – perspektywa nauczyciela. Lubelski Rocznik Pedagogiczny, Vol 28, No 3 (2019), s.  173-187
  6. Sosnowska-Bielicz E. (2019) Nauczyciel(ka) edukacji wczesnoszkolnej –czy zawód nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej ma płeć?  Edukacja –Technika –Informatyka. 1/2019 s.93-98     DOI: 10.15584/eti.2019.5.12
  7. Sosnowska-Bielicz E. (2020) Obraz szkolnej codzienności nauczycielek edukacji wczesnoszkolnej. Forum Pedagogiczne Tom 10 Nr 1 (2020) DOI: https://doi.org/10.21697/fp.2020.1.11  
  8. Sosnowska-Bielicz E. (2020). „Marzyłam, aby zostać nauczycielką”. O motywach wyboru zawodu nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej – doniesienie z badań. Lubelski Rocznik Pedagogiczny, v. 39, n. 4, p. 75-88, doi:http://dx.doi.org/10.17951/lrp.2020.39.4.75-88.
  9. Sosnowska-Bielicz E. (2021) "Motywy wyboru zawodu nauczycielek edukacji wczesnoszkolnej". Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze ,599 (4), s.68-80. DOI: 10.5604/01.3001.0014.8506
  10. Sosnowska-Bielicz E. (2023). Wielokulturowość w perspektywie uczniów edukacji wczesnoszkolnej w Polsce i Islandii. e-mentor 3(100) 70-77; https://doi.org/10.15219/em100.1621 (współautorzy: T.Parczewska, J.Sala-Suszyńska)
  11. Sosnowska-Bielicz E. (2023) Communication competence of future early childhood teachers - a report on a study in Poland.   JoMS 2023;53(4):437-450 DOI: https://doi.org/10.13166/jms/175587 (współautor: J.Sala-Suszyńska)
  12. Sosnowska-Bielicz, E. (2023). Assessment of the Quality of Education and Care in Selected Polish Preschools During the COVID-19 Pandemic Using the ECERS-E Scale. Multidisciplinary Journal of School Education, 12(2 (24), 33-55. https://doi.org/10.35765/mjse.2023.1224.02 (współautorzy: T.Parczewska, J.Sala-Suszyńska)
  13. Sosnowska-Bielicz E. (2024). Typologia nauczyciela(ek) edukacji wczesnoszkolnej – doniesienie z badań.  Lubelski Rocznik Pedagogiczny, v. 43, n. 2, p. 57-73, http://dx.doi.org/10.17951/lrp.2024.43.2.57-73
  14. Sosnowska-Bielicz, E. (2024). Self-esteem and communication competence of female students pursuing degree in pedagogy in view of dimensions of family communication. Family Forum, 14, 47–68. https://doi.org/10.25167/FF/5557 (współautorka: Wrótniak, J.)

Ogłoszenia

UWAGA

Konsultacje z dnia 01.04.2025 przeniesieniona na 02.04.2025 godzina 12.00-13.00