The adressbook

dr Joanna Bielecka-Prus

Stanowisko
adiunkt
Jednostki
KATEDRA BADAŃ NAD KULTURĄ I KOMUNIKACJĄ
Adres e-mail
Wyświetl
Konsultacje

Konsultacje w semestrze zimowym 2024/2025


wtorki godz. 13.00-14.00


Instytut Socjologii


 pokój 141


 


Konsultacje on-line


czwartek, godz. 17.00-18.00


link do spotkania:  


https://teams.microsoft.com/l/team/19%3aU70Y79_prVfN5AA5qu7T9tzKr9AKar3Z5ywcSPg_GRQ1%40thread.tacv2/conversations?groupId=b523f675-5719-4ddd-a374-0fca81a6b243&tenantId=80dbd34a-9b20-490b-ac49-035af103ab2b


Kod: g4xl48x


 


Zapraszam chętnych studentów na seminarium licencjackie. Zainteresowanych proszę o kontakt mailowy:  jbprus@poczta.umcs.lublin.pl


Tematyka seminarium licencjackiego


Seminarium badawcze koncentruje się wokół zagadnień związanych z socjologią i antropologią kultury (np. systemy symboliczne, konflikty kulturowe, subkultury, tożsamość społeczna i etniczna, przestrzeń miejska), socjologią rodziny, wykluczeniem społecznym, socjologią komunikowania oraz migracjami. Mile widzioane są prace dotyczące Lublina i jego mieszkańców. Preferowane są prace wykorzystujące badania jakościowe, ale także możliwe jest prowadzenie badań ilościowych (w zależności od postawionego problemu badawczego). Przykładowe tytuły prac zrealizowanych w ramach seminarium:  Migracja zarobkowa Ukraińców do Polski, Pies i jego znaczenie w zyciu człowieka;Sąsiedzi w wielkim mieście. Analiza socjologiczna; Stereotypy i uprzedzenia mieszkańców województwa lubelskiego wobec cudzoziemców; Swiat społeczny polskich graczy League of Legends; Trajektoria życia osób bezdomnych. 


 



 


 Adres korespondencyjny:



 


INSTYTUT SOCJOLOGII UMCS


pl. Marii Curie-Skłodowskiej 4, 20-031 Lublin,
pokój 141

Adres

Pl. Marii Curie Skłodowskiej 4, pokój 141
20-031 Lublin

O sobie

 

 CV

2001-2004: studia doktoranckie w zakresie socjologii (KUL)

2006: doktor nauk humanistycznych w zakresie  socjologii. Tytuł rozprawy: Transmisja kultury w instytucjach socjalizujących według Basila Bernsteina. Promotor: prof. dr hab.  Elżbieta Hałas

2007-2011 pracownik dydaktyczny w WSPA (Lublin)

od 2011: adiunkt w Instytucie Socjologii UMCS

Zainteresowania badawcze: ksenologia, wykluczenie społeczne, metodologia badań jakościowych, socjologia kultury, socjologia komunikacji, analiza dyskursu, procesy migracyjne 

ORCID: https://orcid.org/0000-0001-7748-9156


Działalność naukowa

Publikacje: 

Książki

  1. Transmisja kultury w rodzinie i szkole. Teoria Basila Bernsteina. Wydawnictwo Naukowe PWN. Warszawa 2010.
  2. Przemiany miast polskich po 1989  Współredaktor tomu (z Piotrem Kryczką). Wyd. WSPA. Lublin 2010.
  3. Osoby niepełnosprawne na rynku pracy Lubelszczyzny (współautor z Pawłem Rydzewskim, Renata Maciejewską i Anną Szkołą)Wyd. WSPA. Lublin 2011.
  4. Społeczne i instytucjonalne aspekty bezdomności na Lubelszczyźnie (współautor z Pawłem Rydzewskim i Renatą Maciejewską). Wyd. WSPA. Lublin  2011. Wersja angielska:Social and institutional aspects of homelessness in the Lublin Province (współred. z Pawłem Rydzewskim i Renatą Maciejewską). Wyd. WSPA. Lublin  2011.
  5. Kultura (w) dialogu (współautorzy: P.Celiński, C. Hunkiewicz, M.Kawa), Lublin 2012,  http://www.platformakultury.pl/artykuly/122213-kultura-w-dialogu-instytucjonalne-ramy-kultury-w-lublinie.html  ISBN 978-83-931859-0-0
  6. Rodzina w edukacji domowej (redakcja), Wydawnictwo Gotów, Warszawa 2018, ISBN 978-83-87207-60-1. ss. 290. 
  7. Nepalczycy w Polsce. Wydawnictwo UMCS. Lublin 2023. ISBN 978-83-227-9767-9. ss. 337.

Artykuły

  1. Czy reforma zda egzamin – analiza dyskursu społeczno-politycznego wokół Nowej Matury (współautor- M. Paradowska-Stajszczak), "Kwartalnik Pedagogiczny", 2003 nr 4(190).
  2.  Nowe zadania szkolnictwa zawodowego w społeczeństwie ponowoczesnym, w: S. Partycki (red.), Człowiek a rynek, TN KUL, Lublin 2004, s.188-193. 
  3. Definiowanie sytuacji w procesie komunikowania według Basila Bernsteina a interakcjonizm symboliczny, w: E. Hałas, K.T. Konecki (red.), Konstruowanie jaźni i społeczeństwa. Europejskie warianty interakcjonizmu symbolicznego, Wydawnictwo Naukowe Scholar, Warszawa 2005, s. 59-77.
  4. Basila Bernsteina typologia dyskursów organizacyjnych w instytucjach edukacyjnych: kod kolekcji i integracji w : K. T. Konecki, P. Chomczyński (red.) Zarządzanie organizacjami. Organizacja jako proces (red.), Wyd. UŁ , Łódź 2007, s. 252-265.
  5. Dyskurs instrukcyjny i regulacyjny w Basila Bernsteina teorii transmisji kultury, w: Edukacja, praca, zdrowie, M. Florek (red.), Wyd. WSPA,  Lublin 2007, , s. 27-46.
  6. Recontextualisations of a public intellectual: the case of Gunnar Myrdal and the Polish  Public (współautor: Aleksandra Walentynowicz) w: Academics as Public Intellectuals. The Role of Sociologists in Modern Societies, Ragnvald Kalleberg, Sven Eliaeson (red.), Cambridge Scholars Publishing, Cambridge 2008, s.196-225.
  7. Kulturowa reprodukcja nierówności społecznych w instytucjach edukacyjnych, „Roczniki WSPA” 2008 (1), s.116-137.
  8. Floriana Znanieckiego model edukacji w społeczeństwie obywatelskim, w: M. Szyszka (red.) Społeczeństwo- przestrzeń- rodzina. Wyd. KUL, Lublin 2009.
  9. Społeczne role socjologów w PRL. „Przegląd Socjologiczny”, nr 2, 2009, s.71-104.
  10. Koncepcja tożsamości społecznej w analizie dyskursu. Przegląd wybranych kierunków badawczych. W: K.T. Konecki, A. Kasperczyk (red.) Procesy tożsamościowe. Symboliczno-interakcyjny wymiar konstruowania ładu i nieładu społecznego, Wyd. UŁ, Łódź 2010.
  11. Analiza władzy w przekazie wizualnym. Wybrane problemy z metodologii badań, W: Wiedza między słowem a obrazem,  M. Zemło, A. Jabłoński, J.Szymczyk (red.), Wyd. KUL, Lublin 2010.
  12. Metodologiczne implikacje założeń antropologii interpretacyjnej. W: Geertz a hybrydowa wersja antropologii interpretatywnej,  A. Szafrański (red.). Wyd. KUL. Lublin 2011.
  13. Tożsamość społeczna pracujących osób niepełnosprawnych, w: Osoby niepełnosprawne na rynku pracy Lubelszczyzny, P. Rydzewski, R. Maciejewska, J. Bielecka-Prus i A. Szkoła (red.). Wyd. WSPA. Lublin 2011, s. 147-183.
  14. Ekonomiczne i społeczne problemy w funkcjonowaniu instytucji działających na rzecz pomocy osobom niepełnosprawnych, w: Osoby niepełnosprawne na rynku pracy Lubelszczyzny, P. Rydzewski, R. Maciejewska, J. Bielecka-Prus i A. Szkoła (red.). Wyd. WSPA. Lublin 2011, s.307-334.
  15. Wsparcie społeczne w opinii pracujących osób niepełnosprawnych (razem z M. Maciejewską), w: P. Rydzewski, R. Maciejewska, J. Bielecka-Prus i A. Szkoła (red.). Wyd. WSPA. Lublin 2011, s.225-248.
  16. Społeczne aspekty bezdomności, w: Społeczne i instytucjonalne aspekty bezdomności na Lubelszczyźnie, J. Bielecka-Prus, P. Rydzewski i R. Maciejewska (red.),  Wyd. WSPA. Lublin  2011, s. 11-29.
  17. Instytucjonalne aspekty bezdomności na Lubelszczyźnie w świetle danych urzędowych (razem z R. Maciejewską), w: Społeczne i instytucjonalne aspekty bezdomności na Lubelszczyźnie , J. Bielecka-Prus, P. Rydzewski i R. Maciejewska (red.), Wyd. WSPA. Lublin  2011, s. 181-199.
  18. Tożsamość społeczna osób bezdomnych, w: Społeczne i instytucjonalne aspekty bezdomności na Lubelszczyźnie, J. Bielecka-Prus, P. Rydzewski i R. Maciejewska (red.),  Wyd. WSPA. Lublin  2011, s. 163-179. 
  19. Problemy w funkcjonowaniu instytucji działających na rzecz pomocy osobom bezdomnym, w:  Społeczne i instytucjonalne aspekty bezdomności na Lubelszczyźnie , J. Bielecka-Prus, P. Rydzewski i R. Maciejewska (red.), Wyd. WSPA. Lublin  2011, s. 201-226.
  20. Social Roles of Sociologists after 1945, Comparative Sociology, 2011, 10, s.735-765.
  21. Problem kontekstu w teoriach komunikowania społecznego, Studia Socjologiczne, 2012, 1, s. 19-37.
  22. Normana K. Denzina projekt etnografii interpretacyjnej, w: Geertz. Dziedzictwo-interpretacje-dylematy, red. A. Szafrański, Wyd. KUL, Lublin 2012, s. 193-213.
  23.  Problemy w funkcjonowaniu instytucji wsparcia osób niepełnosprawnych na rynku pracy w województwie lubelskim, w: Problemy aktywności zawodowej osób z niepełnosprawnością zamieszkałych na obszarach wiejskich, red. J. Żbikowski, D. Dąbrowski, M. Kuźmicki, Wyd. PSW w Białej Podlaskiej 2012, s.155-176.
  24. Iluzoryczny świat życia codziennego w podręcznikach do nauki języka angielskiego, w: Tworzenie iluzji społecznych. Wiedza w sferze publicznej, red. J. Szymczyk, M. Zemło, A. Jabłoński, Wydawnictwo KUL, Lublin 2012.  
  25. Hasło Wywiad  skoncentrowany na problemie w: Słownik socjologii jakościowej, red. K.K. Konecki i P. Chomczyński, Difin, Warszawa 2012, s.332-334.
  26. Hasło Teoria konstruktu osobistego, w: Słownik socjologii jakościowej, red. K.K. Konecki i P. Chomczyński, Difin, Warszawa 2012, s. 291-295.
  27. Hasło Kod ograniczony i kod rozwinięty, w: Słownik socjologii jakościowej, red. K.K. Konecki i P. Chomczyński, Difin, Warszawa 2012, s. 131-134.
  28. Hasło Fenomenografia w: Słownik socjologii jakościowej, red. K.K. Konecki i P. Chomczyński, Difin, Warszawa 2012, s. 91-94.
  29. Hasło Etnografia mówienia w: Słownik socjologii jakościowej, red. K.K. Konecki i P. Chomczyński, Difin, Warszawa 2012, s. 69-72.
  30. Hasło Emic i etic w: Słownik socjologii jakościowej, red. K.K. Konecki i P. Chomczyński, Difin, Warszawa 2012, s.67-69.
  31. Hasło  Gęsty opis w:  Słownik socjologii jakościowej, red. K.K. Konecki i P. Chomczyński, Difin, Warszawa 2012, s.201-206.
  32.  Krytyczne, teoretyczne i publiczne – praktyki analizy dyskursu w Polsce (współautor Anna Horolets), Przegląd Socjologii Jakościowej, 2013,Tom IX Numer 1, s. 6-11.
  33. Rekonstrukcja praktyk analizy dyskursu na podstawie wybranych anglojęzycznych czasopism dyskursywnych (współautor Anna Horolets), Przegląd Socjologii Jakościowej, 2013, Tom IX Numer 1, s. 152-185.
  34. Poczucie winy jako emocja społeczna. Analiza wybranych nurtów badawczych. Przegląd Socjologii Jakościowej, 2013, Tom IX, nr 2, s. 104-127.
  35. Paradygmat partycypacyjny w naukach społecznych. Wykorzystywanie danych wytworzonych przez badanych w analizie jakościowej, Rocznik Lubuski, 39, 2013. s. 29-51.
  36. Po co nam autoetnografia? Krytyczna analiza autoetnografii jako metody badawczej, Przegląd Socjologii  Jakościowej, 2014, Tom X Numer 3, s. 76-95.
  37. Discursive Analysis of Auto/biographical Narratives: On the Basis of Prison Camp Literature, in: Autobiography-Biography- Narration , M. Kafar, M. Modrzejewska-Świgulska (red.), Łódź 2014, s.43-60.
  38. Wycieczka po pokoju nastolatki: praktyki prezentacji przestrzenie prywatnej w wideoblogach, w: Socjologia zamieszkiwania, M. Łukasiuk i M. Jewdokimow (red.), Warszawa 2014, s. 121-152.
  39. Face-Saving Startegies of the Homeless in an Interview Situation, w: Sociology from Lublin (R. Radzik, B. Szajkowski, A. Wysocki (red.), Lublin 2014, s.129-154.
  40. Strategie umiędzynarodawiania uniwersytetów w Polsce, w: Migracje edukacyjne, Z. Kawczyńska-Butrym (red.), Lublin 2014, s.35-54.
  41. Konstruowanie roli społecznej matki w pierwszych latach życia dziecka. Analiza narracji kobiet (współautor M. Kruk), w: Współczesna rodzina polska. Przemiany, zagrożenia i wyzwania. Red. A. Jabłoński, M. Szyszka, D. Gizicka, Lublin 2014.
  42. Wykład jako performens. Performens jako wykład. Performatywne wymiary praktyki badawczej, Zeszyty Naukowe KUL, 2014, 4.
  43. Problem kontekstu społecznego w analizie dyskursu, w: Dyskurs: aspekty lingwistyczne, semiotyczne i komunikacyjne, red. Aleksander Kiklewicz i Irina Uchwanowa-Szmygowa, Olsztyn 2015. 
  44. Pedagogical discourse: macro- and micro-social analysis, w: Contempotary Educational Challenges, red. Ryszard Radzik i Anna Kisla, Lublin 2015.
  45. Social and Cultural aspect of Ukrainians’ migration to Poland, w: Contemporary Problems and Social Change: Polish and Ukrainian Experience, red. Vlodymir Yevtukh, Ryszard Radzik, Ganna Kisla, Kyiv 2015.
  46. Transkrypcja jako działanie interpretacyjne, Rocznik Lubuski, 2015,T.41, cz.1, s. 41-54.
  47. From East to West. Polish Public discourse on migration in press. SGEM 2015, Book. 3, s. 59-66. 
  48. Dziecko w rodzinie transnarodowej, [w:] Opieka nad dziećmi i starszymi rodzicami w rodzinach migrujących kobiet,red. Z. Kawczyńska-Butrym, E. Czapka, Lublin 2016, s. 111-126. 
  49. Szlachecko-inteligencki punkt widzenia na polską emigrację. Przypadek „Kultury” paryskiej (współautor: Anna Horolets), „Studia Migracyjne-Przegląd Polonijny”, 4, 2016, s. 97-122.
  50. Językowe konstruowanie obcego w polskiej debacie parlamentarnej na temat uchodźców, [w]: Obcy w labiryncie kultur, red. T.M. Korczyński, A Orla-Bukowska, Warszawa 2016, s. 115-132.
  51. Dynowskie doświadczenia badań tradycji weselnej z zastosowaniem etnografii performatywnej (współautor: Aneta Pepaś-Skowron) , „Sztuka i Dokumentacja”, 14, 2016, s. 63-73.
  52. Zaangażowanie antropologa w proces badawczy, [w] "Nowe otwarcie" antropologii, red. Adam Szafrański, Lublin 2016, s. 61-90.
  53. Problems of child socialization and care in polish families of migrant mothers (współautor M. Kruk), w: Female Migration, Forms, Trends, Consequences, red. Sergey V. Ryazantsev, Moskwa 2017, РОССИЙСКАЯ АКАДЕМИЯ НАУК [Russian Academy of Science], ISBN: ISBN 978-5-9909885-5-2, s.  103-112.
  54. Strategie wykluczania w reprezentacjach polskiej emigracji na łamach paryskiej "Kultury" (1947-2000) (współautor: Anna Horolets), w: Polskie sprawy 1945-2015, red. M. Czyżewski i inn. Warszawa 2017, s. 21-61.
  55. Bielecka-Prus, J.  ,Etyka troski w transnarodowych rodzinach kobiet migrujących zarobkowo (współautor M. Kruk) ,w: Kobieta w przestrzeni publicznej. Dialog-praktyka-nauka. (red.), Marta Luty -Michalak, Olga Kotowska-Wójcik,  Warszawskie Wydawnictwo Socjologiczne, Warszawa 2017. s. 173-186.
  56. Między obcością a swojskością. Negocjowanie roli etnografa w terenie badawczym. W:  Człowiek w kulturze. Kultura w człowieku, seria: Kultura i komunikacja, t. I, red. nauk. Urszula Kusio, Karolina Szcześniak, Wyd. UMCS, Lublin 2018, s. 25-45. 
  57. Retoryka lęku przed obcym,  Colloquium WNHiS nr 1,  2018, s. 5-34,  http://colloquium.elsite.eu/images/numery/1_2018/J.Bielecka-Prus.pdf.
  58. Ruch  edukacji domowej w Polsce i na świecie  (współautor A. Heleniak) w: Rodzina w edukacji domowej, red. J. Bielecka-Prus,  Wydawnictwo Gotów, Warszawa 2018, s. 38-78. ISBN 978-83-87207-60-1
  59. Dlaczego rodzice edukują dzieci w domy? Typologia motywacji w świetle badań empirycznych, w: Rodzina w edukacji domowej, red. J. Bielecka-Prus,  Wydawnictwo Gotów, Warszawa 2018, s. 116-138.
  60. Motywy podjęcia edukacji domowej w opinii rodziców, (współautor Anna Heleniak), w: Rodzina w edukacji domowej, red. J. Bielecka-Prus,  Wydawnictwo Gotów, Warszawa 2018, s.139-166.
  61. Jaka jest edukacja domowa? Charakterystyka rodzinnych praktyk edukacyjnych (współautor Anna Heleniak), w: Rodzina w edukacji domowej, red. J. Bielecka-Prus,  Wydawnictwo Gotów, Warszawa 2018, s. 167-201.
  62. Sposób organizacji edukacji domowej (współautor Anna Heleniak), w: Rodzina w edukacji domowej, red. J. Bielecka-Prus,  Wydawnictwo Gotów, Warszawa 2018, s. 202-223.
  63. Problemy rodziców edukujących domowo (współautor Anna Heleniak), w: Rodzina w edukacji domowej, red. J. Bielecka-Prus,  Wydawnictwo Gotów, Warszawa 2018, s. 224-252.
  64. The dilemmas of transnational care. The case of Polish immigrants in Norway (Współautor Z. Kawczyńska Butrym, E. Czapka) w: Transnational Polish Families in Norway. Social Capital, Integration, Institutions and Care, red. Krystyna Slany, Magdalena Ślusarczyk, Paula Pustułka and Eugene Guribye, Peter Lang, Berlin 2018, s. 199-222.
  65. Obcy wśród obcych.  Etnografowie w polu badawczym , w: Swój-Obcy-Wróg. Wędrówki w labiryntatch kultur,  red. T.M. Korczyński,  Swój – Obcy – Wróg. Wędrówki w labiryntach kultur, red. T. M. Korczyński, Wydawnictwo Katedra, Gdańśk 2019, s. 81-99. 
  66. Badacz jako artysta, artysta jako badacz. Założenia metodologiczne działań artystycznych w procesie badawczym ABR, Przegląd Socjologii Jakościowej, 2020, nr 50, s. 16-34.
  67. Obraz imigrantek z Ukrainy w polskim dyskursie prasowym, Studia Migracyjne – Przegląd Polonijny, 2020 (XLVI), Nr 2 (176), s. 177-200. 
  68. Persona anthropologica w terenie badawczym. Analiza wybranych narracji etnograficznych, Dialogi Polityczne/Political Dialogues, nr 29, 2020, s. 45-61. doi: 10.12775/DP.2020.018
  69. O pożytkach badań poetyckich w naukach społecznych, „Przegląd Socjologii Jakościowej”, 2024, t. XX, nr 2, s. 36–61, https://doi.org/10.18778/1733-8069.20.2.03
  70. Problemy dydaktyczne w nauczaniu ukraińskich dzieci z doświadczeniem uchodźczym, Journal of Modern Science, 2004, 58(4), s. 286-302,  https://doi.org/10.13166/jms/192387

Recenzje książek:

  1.  F.Znaniecki, Education and Social Change,(ed. E.Hałas), Roczniki Nauk Społecznych, 2001/2, (30).
  2. M. Banks, Materiały wizualne w badaniach jakościowych, , Studia Socjologiczne,  2011.
  3. Badania wizualne w działaniu. Antologia tekstów, red. Maciej Frąckowiak i Krzysztof Olechnicki, Kultura Enter, nr 45/46, 2012.
  4. Artykuł recenzyjny: Relational Subjects and Relational Goods in the New Civil Society: Pierpaolo Donati, Margaret S. Archer, The Relational Subject, Stan Rzeczy, 2017, nr 1 (12), s. 403-419. 

  Tłumaczenia:

  •   S. Eliaeson , Max Weber: kryzys historyzmu i kontrowersje wokół metody, Zagadnienia Naukoznawstwa, T.XXIX, Zeszyt 1-2 ( 155-156), 2002, s. 3-23.
  • Yuri Kazepow, Reskalowanie polityki społecznej: nowa rola lokalnej polityki społecznej w miastach europejskich. W: Miasta Polski 1989-2009. 20 lat transformacji. red. Piotr Kryczka, Joanna Bielecka-Prus. Wyd. WSPA. Lublin 2010.
  • Maria Stubbe, Chris Lane, Jo Hilder, Elaine Vine, Bernadette Vine, Meredith Marra, Janet Holmes, Ann Weatherall, Interakcja w miejscu pracy z perspektywy kilku podejść dyskursywnych,  Przegląd Socjologii Jakościowej, Tom IX Numer 1, s. 112-151. (razem z A. Horolets)                           

 Udział w projektach badawczych:

  1. Kwerenda w Archiwum KUL (w ramach badań nad instytucjonalizacją socjologii w Polsce prowadzonych pod kierunkiem prof. Niny Kraśko), KBN 2002.
  2. Grant promotorski nr 1H02E 07427 przyznany przez Komitet Badań Naukowych  zrealizowany w Katolickim Uniwersytecie Lubelskim; kierownik grantu: prof. dr hab. Elżbieta Hałas, 2004-2006.
  3. Wykonawca w międzynarodowym projekcie badawczym (ANOVASOFIE - Analysing and Overcoming the Social Fragmentation in Europe) w ramach 6.  Programu Ramowego Komisji Europejskiej; kierownik projektu: prof. Christian Fleck (University of Graz, Austria) 2004-2006. Nr grantu: CIT2-CT-2004-506035
  4. Ekspert ds. badań projekcie „Społeczne i  instytucjonalne aspekty bezdomności w województwie lubelskim”. EFS7.2.1. Aktywizacja zawodowa i społeczna osób zagrożonych wykluczeniem społecznym, 2009.
  5. Ekspert ds. badań w projekcie „Diagnoza rynku pracy województwa lubelskiego w aspekcie funkcjonowania w nim osób niepełnosprawnych: EFS  6.6.1 Wsparcie osób pozostających bez zatrudnienia na regionalnym rynku pracy 2009.
  6. Ekspert w zespole projektowym: przygotowanie aplikacji ESK 2016 dla Lublina (część dotycząca monitoringu i ewaluacji). 2010
  7. Ekspert ds. badań Perspektywa kulturalna Lublina - badania nt. stanu sektora kultury w Lublinie i partycypacji. Projekt nr 05065/12 finansowany przez Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz Urząd Miejski w Lublinie. 2010
  8. Badania na temat recepcji sztuki  zaangażowanej w wykluczonych dzielnicach Lublina: Pracownia Sztuki Zaangażowanej Społecznie "REWIRY". Organizator: Centrum Kultury w Lublinie i Towarzystwo Edukacji Kulturalnej w Lublinie, projekt nr 19326/11/A4 finansowany przez Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego. 2012-2014
  9. Seminarium naukowo-badawcze współfinansowane ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego (Narodowy Program Rozwoju Humanistyki) w ramach projektu Komunikowanie publiczne w Polsce – ujęcie inter- i multidyscyplinarne. Umowa Nr 0114/NPRH2/H11/81/2013.Uczestnictwo w grupie roboczej jako członek zespołu badawczego 2013-2015.
  10. Wykonawca w: Mobile Identities: Migration and Integration in Transnational Communities, HOME/2012-13/EIFX/CA/CFP, Leader: PSYCHOANALYTIC INSTITUTE FOR SOCIAL RESEARCH Rome. European Fund for the Integration of third-country nationals (EIF). Kierownik projektu: prof. Raffaele Bracalenti.
  11. Wykonawca w: Polish female migrants and their families - a study of care deficit, nr 203550. Wniosek Polsko-Norweskiej Współpracy Badawczej – Core 2012-2013.
  12. Ekspert ds. badań: „Kapitał Intelektualny Lubelszczyzny 2010-2013”. Projekt realizowany przez Samorząd Województwa Lubelskiego, Departament Gospodarki i Innowacji Urzędu Marszałkowskiego Województwa Lubelskiego z Funduszy Europejskich Priorytet VIII Regionalne kadry gospodarki | Dotyczy: Kapitał Ludzki.  Ekspertyzy w ramach projektu:   Edukacja w systemie wartości mieszkańców Lubelszczyzny. Bielecka-Prus J., Studenci uczelni wyższych w regionie lubelskim.
  13. Ekspert ds. badań  w projekcie Europejski Uniwersytet Wschodni, Erasmus+, 2014-1-PL01-KA203-003571,  2014-2016 realizowany przez Gminę Lublin w partnerstwie z UMCS, KUL Politechniką Lubelską.
  14. Ekspert ds. badań w projekcie Tam, gdzie jeszcze pieją koguty: etnoperformans weselny,  06393/15 realizowany przez Miejski Ośrodek Kultury w Dynowie. Źródło finansowania: Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego, 2015 - Dziedzictwo kulturowe - Kultura ludowa i tradycyjna. Czas trwania: 2015.
  15. Ekspert w projekcie Standardised Procedures for Recruiting, Promotion and Integration of Qualified Immigrants from Third-Countries in the Baltic Sea Region, 2015-2018, CJD, Germany.
  16. Edukacja domowa w Polsce. Badania na zlecenie Szkoły Salomon w Drohiczynie. 2016.
  17. Kierownik projektu badawczego Badania jakościowe mieszkańców Lublina i LOF realizowanych w ramach projektu „Wymyślmy wspólnie Lublin. Partycypacyjnie tworzymy inteligentną Strategię Lublin 2030” . Program Operacyjny Pomoc Techniczna 2014–2020 współfinasowany przez UE. Raport z badań: https://lublin.eu/gfx/lublin/userfiles/_public/aktualnosci/2020/2021/diagnoza_lublin_2030._raport_z_badan_jakosciowych_i_dzialan_partycypacyjnych.pdf

Członkostwo w organizacjach i stowarzyszeniach zawodowych i naukowych:

  • Członek Zarządu Głównego Polskiego Towarzystwa Socjologicznego (2019-2022)
  • Członek Zarządu Oddziału Lubelskiego  Polskiego Towarzystwa Socjologicznego, 
  • Członek International Sociological Association (ISA)
  • Członek SEkscji Badań nad Imigracją do POlski KBnM PAN

Udział w programach wymiany międzynarodowej 

  • Udział w programie „Uczenie się przez całe życie” Leonardo da Vinci. Wyjazdy zagraniczne: University Center for the Euro-Mediterranean Studies (EMUNI Center) w Portorož (Słowenia), Universidad de Alicante (Alicante, Hiszpania), Université Pierre-Mendès (Grenoble, Francja), 2010-2011

Ceryfikaty

  • Cambridge English: Advanced (CAE)
  • Warsztaty Biographic Narrative Interpretive Method (BNIM) (prowadzący: prof. Tom Wagner), Uniwesytet Wrocławski, 2010
  • Warsztaty z metody dokumentarnej, (prowadzący dr S. Krzychała), DSW. Wrocław, 2009.
  • Kurs Analiza treści (jakościowa i ilościowa). Letnia Szkoła Analizy Danych i Metod Badań Jakościowych, Uniwersytet Jagielloński, Kraków 2018. 

Ogłoszenia