This page uses cookies
Due to the settings of your browser and in order to facilitate the functioning of the umcs.pl webpage, the cookies have been installed. By continuing to use this webpage, you accept their usage. You can change this in the settings of you browser.
Kompozytor, aranżer, producent muzyczny, pianista. Szczególne miejsce w jego artystycznej działalności zajmuje muzyka pisana do poezji - tworzył kompozycje i aranżacje m.in. do wierszy Z. Herberta, C. Norwida, R. Wojaczka. W swoich utworach instrumentalnych natomiast odnosi się do tematu wpływu cywilizacji na człowieka - w 2019 wydał płytę Urban Residents' Beliefs (Wierzenia Mieszkańców Aglomeracji), gdzie w niemal w całości akustycznych utworach wykonywanych m.in. przez orkiestrę Aukso pod dyr. M. Mosia z solową partią akordeonu Macieja Frąckiewicza, Kwartet Polonika oraz Polish Brass Quintet pojawiają się elementy minimalizmu, muzyki repetytywnej, a odbicia cywilizacji słyszalne są we rwanych frazach kwintetu dętego, czy elementach aleatoryzmu w orkiestrze smyczkowej.
W sezonie 2014 / 2015 pełnił funkcję kompozytora – rezydenta Filharmonii w Szczecinie, gdzie zaprezentowane zostały jego utwory, m.in. Relacje na akordeon solo i orkiestrę symfoniczną, suita orkiestrowa Pogoda oraz Pięć rozmów na trudne tematy na kwintet dęty. W 2021 roku prawykonania miały jego kompozycje- Syreny na chór mieszany, aktorkę i grupę perkusyjną oraz Kanały Napowietrzające na kwintet dęty z przetworzeniami audio wykonane przez Lutos Air Quintet, które w 2024 roku trafiły na antenę TVP Kultura. W 2020 w ramach stypendium "Kultura w sieci" skomponował i wykonał utwory instrumentalne opisujące stan ducha człowieka w czasie pandemii.
Był zaangażowany w szereg przedsięwzięć orkiestrowych oraz koncertów tematycznych. Jest autorem aranżacji na instrumenty smyczkowe i sekcję jazzową Preludiów i Pieśni F. Chopina (wyk. 2010). Zaaranżował utwory Krzysztofa Komedy („Komeda klasycznie”) na fortepian i kwartet smyczkowy (Atom String Quartet) dla pianisty Janusza Olejniczaka oraz kompozycje Józefa Skrzeka na potrzeby widowiska „63 dni gniewu” zrealizowanego z okazji obchodów rocznicy Powstania Warszawskiego. W 2011 roku był kierownikiem muzycznym i autorem opracowań utworów koncertu galowego festiwalu „Spotkania Zamkowe” w Olsztynie, czterokrotnie podobną rolę pełnił w ramach festiwalu „Stacja Kutno”, a także podczas trzech edycji Studenckiego Festiwalu Piosenki w Krakowie. Trzykrotnie był kierownikiem muzycznym gali finałowej festiwalu "Młodzi i Film" w Koszalinie. W 2014 roku opracował na orkiestrę utwory zespołu SBB, które zostały wykonane podczas koncertu „SBB Reunion” na festiwalu „Jazz nad Odrą” we Wrocławiu, a w 2021 nagrane przez zespół z kameralną obsadą orkiestry NOSPR i wydane na płycie „Z miłości jestem”. Był kierownikiem muzycznym, aranżerem i autorem muzyki ilustracyjnej do spektaklu „Święty” w reż. M. Zabłockiego, z którym to - wraz z Czesławem Mozilem - pracuje aktualnie nad premierowym musicalem „Kochanice”. Przygotował opracowania pieśni Powstań Śląskich wykonane przez orkiestrę i solistów w listopadzie 2017 w siedzibie NOSPR, a w 2021 roku napisał aranżacje i dyrygował koncertem „Moja Ziemio Wyśniona” z udziałem orkiestry Aukso, chóru zespołu „Śląsk” oraz solistów w Amfiteatrze w Opolu. W 2018 roku aranżował na orkiestrę kameralną, sekcję rytmiczną i dętą oraz w części komponował utwory do słów Z. Herberta w ramach rejestrowanego w radiowej Trójce koncertu Herbert 3.0 z udziałem m.in. J. Święs ,W. Waglewskiego, K. Zalewskiego, Abradaba, Króla. Płyta była nominowana do nagrody Fryderyk, a w roku 2022 miała swoją kontynuację w postaci wykonanego we Wrocławiu programu Herbert' 22 oraz w 2023 jako Rekonstrukcja Poety - rejestrowanego dla potrzeb TV koncertu z orkiestrą w klubie Palladium w Warszawie. Brał udział w programach dla uczniów szkół muzycznych: „Muzykoteka Szkolna" (Narodowy Instytut Audiowizualny, 2011) i „Grajkowie Przyszłości” (Czesław Mozil, 2018). W 2023 współprodukował 8 utworów i zajmował się miksem orkiestry na płytę koncertową Sanah, kontynuując tą współpracę w 2024 w postaci napisania części aranżacji na zespoły: dęty i smyczkowy na wiosenną trasę artystki.
Zajmuje się również tworzeniem muzyki do przedstawień teatralnych, filmów animowanych, dokumentalnych i krótkometrażowych. W ramach festiwali filmowych w Polsce i za granicą odbyła się projekcja filmu animowanego z muzyką jego autorstwa American Dream, który zdobył I nagrodę na festiwalu Młodzi i film w 2008 roku w kategorii „animacja”. Dokument Dzikie szczęście (Savage Joy) ze ścieżką dźwiękową Miłosza Wośko został wyemitowany m.in. w telewizji Planete, TVP Kultura i Kino Polska. W 2022 roku skomponował muzykę do filmu dokumentalnego "Żwirko i Wigura - 15 dni chwały”. W 2011 roku nagrał partie fortepianu i pianina do szwedzko-polskiej koprodukcji dokumentalnej „Harbour of Hope”.
Współpracuje z wieloma wykonawcami muzyki jazzowej, rockowej, popowej i nizeależnej zarówno w charakterze aranżera, konsultanta muzycznego, producenta, jak i pianisty oraz realizatora dźwięku. Jako aranżer orkiestry pracował przy realizacji płyt Andrzeja Smolika („3” i „4”), Maryli Rodowicz „Jet cudnie” i Lory Szafran (nagrodzony złotą płytą album „Sekrety życia według Leonarda Cohena”, którego był także producentem). Wyprodukował kolejne płyty wokalistki - „Nad Ranem” oraz „Lora Szafran - Ewa Demarczyk Inspiracje”. Współprodukował również debiutancki album Meli Koteluk „Spadochron”, za którą wokalistka otrzymała dwie statuetki „Fryderyk" oraz debiutancką płytę Leskiego - „Splot”. Pracował także z Miką Urbaniak, Iwoną Loranc, Anną Gadt, amerykańska autorką i wokalistką Rykardą Parasol - z którą zagrał kilkadziesiąt koncertów w różnych krajach Europy, Markiem Dyjakiem, oraz zespołami Afro Kolektyw (udział jako członek zespołu w nagraniu 3 płyt) oraz Mariusz Bogdanowicz Quartet. Jego partię fortepianu można usłyszeć na płycie „Małomiasteczkowy” Dawida Podsiadło. W 2015 roku założył zespół Nash, z którym wydał płytę łączącą formę piosenek spod znaku singer-songwriter z brzmieniem instrumentów dętych blaszanych.
W roku akademickim 2022/23 rozpoczął pracę na Uniwersytecie Marie Curie – Skłodowskiej w Lublinie wykładając na specjalności – produkcja muzyczna.