The adressbook

mgr szt. Agnieszka Derlak

Stanowisko
asystent
Jednostki
KATEDRA MUZYKI JAZZOWEJ I ROZRYWKOWEJ
Adres e-mail
Wyświetl
Strona www
www.agaderlaktrio.com
Link do Bazy Wiedzy
Agnieszka Derlak
Konsultacje

Środa 18:00-20:00

O sobie

Aga Derlak to pianistka, kompozytorka i edukatorka, wykładowca na Wydziale Artystycznym Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie. Jest laureatką nagrody FRYDERYK 2016 w kategorii Jazz: Debiut Roku za swój debiutancki album “First Thought”. Jest absolwentką Berklee College of Music w Bostonie, gdzie kształciła się pod okiem Danilo Pereza, (2019r.) oraz Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach (2017r.).

 Aga od 10 lat koncertuje w Polsce, USA, Meksyku, Ekwadorze, Chile, Panamie, Niemczech, Grecji, Wielkiej Brytanii, Turcji, Włoszech, Hiszpanii, Mołdawii, Słowacji, Czechach; biorą udział w najważniejszych festiwalach jazzowych w Polsce, Europie i nie tylko: (m.in. Jazz Jamboree, Jazz Nad Odrą, Enter Enea Festival, Panama Jazz Festival, Edinburgh Jazz Festival, Jazztopad in NY, Ecuador Jazz Festival, Athens Technopolis Jazz Festival, Ankara Jazz Festival, Xjazz Berlin i in.) Reprezentowała polską scene jazzową na European Jazz Conference w 2016 roku. 

Aga współpracowała między innymi ze Zbigniewem Namysłowskim, Andree Haywardem, Lucianą Souzą, Claudio Ragazzi, Mauricio Moralesem, Patricia Zarate, Jerzym Małkiem, Michałem Tomaszczykiem, Nikolą Kołodziejczykiem, Grzechem Piotrowskim, Sabiną Meck. Wydała trzy autorskie albumy: “First Thought” (2015) (Nagroda Fryderyk),  “Healing” (2017),  „Parallel” (2023) oraz współtworzyła liczne albumy innych artystów.

Jako nauczyciel pasjonuje się neurodydaktyką jako istotnym narzędziem w procesie nauczania i samo kształcenia. Wierzy w zasadność rozwijania twórczej wolności i artystycznej dojrzałości i odpowiedzialności u swych studentow, budowane na solidnich fundamentach wiedzy i świadomości muzycznej a także zasobach technicznych.  


Działalność naukowa

Obecnie w toku pracy nad rozprawą doktorską pt. "Rozwiązania harmoniczne zastosowane w wybranych pieśniach i mazurkach Karola Szymanowskiego jako inspiracja dla współczesnego artysty, na przykładzie autorskich parafraz i kompozycji własnych”