The adressbook

dr hab. szt. Małgorzata Krzemińska-Sribniak

Stanowisko
profesor uczelni
Jednostki
KATEDRA PEDAGOGIKI INSTRUMENTALNEJ I TEORII MUZYKI
Adres e-mail
Wyświetl
Link do Bazy Wiedzy
Małgorzata Krzemińska-Sribniak
Konsultacje
Wtorek 8:15-9:00

O sobie

Wykształcenie:
·         magister sztuki (Wydział Fortepianu, Klawesynu i Organów Uniwersytetu Muzycznego im. F. Chopina w Warszawie), 1988;
·         kwalifikacje I st. w dziedzinie sztuki muzycznej (Wydział Fortepianu, Klawesynu i Organów Uniwersytetu Muzycznego im. F. Chopina w Warszawie), 1997.
 
Doświadczenia zawodowe:
·         nauczyciel w Ogólnokształcącej Szkole Muzycznej I i II st. im. K. Lipińskiego w Lublinie, 1989-nadal;
·         asystentka w Zakładzie Pedagogiki Instrumentalnej IM WA UMCS w Lublinie, 1988-97;
·         adiunkt Zakładzie Pedagogiki Instrumentalnej IM WA UMCS w Lublinie, 1997-nadal.
 
Wybrane osiągnięcia artystyczne:
·         koncert z okazji jubileuszu 10-lecia istnienia Zakładu Pedagogiki Instrumentalnej IM WA UMCS w Lublinie, 1999;
·         uroczyste otwarcie sezonu artystycznego w Filharmonii w Winnicy (Ukraina), koncert z orkiestrą symfoniczną, 2000;
·         recital chopinowski w Kötzting (Niemcy), 2001;
·         nagranie płyty CD przez pracowników Zakładu Pedagogiki Instrumentalnej IM WA UMCS w Lublinie z okazji 15-lecia istnienia Zakładu, 2004;
·         koncerty jubileuszowe z okazji 60-lecia Ogólnokształcącej Szkole Muzycznej I i II st. im. K. Lipińskiego w Lublinie, 2004;
·         koncert z orkiestrą Filharmonii Lubelskiej, Nałęczowskie Divertimento, 2006;
·         Festiwal Międzynarodowy im. S. Richtera w Żytomierzu (Ukraina), 2007.
 
Wybrane osiągnięcia pedagogiczne:
·         udział w V Międzynarodowym Konkursie Wiolonczelowym im. K. Wiłkomirskiego w Poznaniu (uczeń M. Wysocki – wyróżnienie I st., M. Krzemińska-Sribniak – dyplom uznania za walory artystyczne partii fortepianowych), 1999;
·         I Turniej Muzyki im. T. Szeligowskiego w Lublinie (uczeń R. Michalski – I miejsce i nagroda specjalna, uczennica J. Gamoń – III miejsce, uczennica D. Klimczak – wyróżnienie), 2001;
·         Ogólnopolski Konkurs Kameralistyki Fortepianowej w Toruniu (duet J. Gamoń i A. Wołek – wyróżnienie), 2002;
·         udział uczniów w Forum Muzyki Współczesnej im. W. Lutosławskiego, Filharmonia Lubelska, 2002, 2003, 2004, 2005, 2007, 2009;
·         IV Ogólnopolski Konkurs Pianistyczny w Krakowie (D. Klimczak – wyróżnienie, M. Niedźwiedzki – wyróżnienie), 2003;
·         XIII Ogólnopolski Konkurs Pianistyczny w Koninie (A. Sribniak – dyplom honorowy, D. Mielko – wyróżnienie), 2004;
·         IV Turniej Wiedzy i Muzyki F. Chopina w Lublinie (M. Orgasiński – I miejsce, M. Niedźwiedzki – I miejsce), 2005;
·         VIII Ogólnopolski Konkurs Kameralistyki Fortepianowej w Toruniu (duet A. Sribniak i M. Orgasiński – wyróżnienie), 2006;
·         Międzynarodowy Konkurs Pianistyczny w Łomiankach (M. Orgasiński – III miejsce), 2008;
·         koncert OSM im. K. Lipińskiego w Lublinie w sali Filharmonii Lubelskiej (A. Sribniak – koncert z orkiestrą, M. Orgasiński – występ solowy), 2009.
 
Inne osiągnięcia:
·         nagrody Dyrektora OSM im. K. Lipińskiego w Lublinie (1999, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004, 2005, 2006, 2007, 2008, 2009);
·         prawykonanie utworu Magnificat Calmela na dwa fortepiany, chór i solistów podczas przewodu kwalifikacyjnego II st. Zofii Bernatowicz, 2000;
·         juror konkursów szkolnych w Lublinie, 2000, 2003, 2004, 2005;
·         dyplom uznania za akompaniament podczas V Międzynarodowego Konkursu Wiolonczelowego w Poznaniu, 1999;
·         dyplom uznania dla pedagoga laureatów XIII Ogólnopolskiego Konkursu Pianistycznego w Koninie, 2005;
·         odznaczenie Srebrnym Krzyżem Zasługi, 2005;
·         Nagroda Dyrektora Centrum Edukacji Artystycznej, 2009;
·         Medal Dyrektora OSM im. K. Lipińskiego z okazji jubileuszu 65-lecia szkoły.
                                             
W opiniach krytyki muzycznej:
·         „[...] I w tej części koncertu zabrzmiała po raz ostatni jego [F. Chopina – przyp. M.B.] muzyka – tym razem nasycona mocnymi uczuciami z pełną paletą ich odcieni. Bo taki właśnie charakter mają chopinowskie ballady – nowy, wprowadzony do muzyki instrumentalnej przez F. Chopina gatunek, a komponowane, być może, pod urokiem romantycznych ballad Mickiewicza. Obie kompozycje: Sarabandę Paderewskiego oraz Balladę f-moll z op. 50 F. Chopina brawurowo wykonała ad. Małgorzata Krzemińska-Sribniak. [...]”. (R. Gozdecka,Polska dźwiękiem malowana, „Wiadomości Uniwersyteckie” nr 12/2008.)