The adressbook

dr hab. Katarzyna Klimkowska

Stanowisko
profesor uczelni
Jednostki
KATEDRA TEORII WYCHOWANIA
Funkcje
Kierownik Studiów Doktoranckich
Telefon
81 537 6364
Adres e-mail
Wyświetl
Link do Bazy Wiedzy
Katarzyna Klimkowska
Konsultacje

W semestrze zimowym 2024/2025
środa: 
godz. 10.00-11.00 - on-line (po wcześniejszym umówieniu się mailowym)
godz. 11.00-12.00 - stacjonarnie


Proszę się ze mną kontaktować przez e-mail. Nie sprawdzam wiadomości na kampusie i teams.


 


Informacje na temat wykładu "Życiozaradni"


Kurs do wykładu „Życiozaradni” jest utworzony na wirtualnym kampusie. Są tam umieszczone wszelkie informacje dotyczące wykładu oraz warunków zaliczenia.


 


 


 


 


 


 

Adres

Ul. Głęboka 43, pokój 3.19
20-612 Lublin

O sobie

Jestem pedagogiem, psychoterapeutą w trakcie szkolenia, coachem, szkoleniowcem, psychoprofilaktykiem, doradcą zawodowym, arteterapeutą.

Specjalizuję się w pracy (edukacyjnej, pomocowej) z osobami dorosłymi. Pracuję w nurcie poznawczo-behawioralnym i w podejściu skoncentrowanym na rozwiązaniach (Solution-Focused Approach).
Pracę badawczo-dydaktyczną łączę z działanością pomocową i szkoleniową. 

 W ramach Punktu Wsparcia i Psychoedukacji SENSUM (którego jestem współtwórczynią) prowadzę wsparcie psychologiczne, interwencję kryzysową, konsultakcje psychoterapeutyczne i coaching. 

Studentów, Doktorantów oraz Pracowników zainteresowanych spotkaniem indywidualnym w ramach SENSUM zapraszam do kontaktu mailowego. W tytule maila proszę wpisać SENSUM.

Kompetencje do pracy coachingowej, psychoedukacyjnej i pomocowej zdobyłam m.in. przez ukończenie i zdobywam:

  • Całościowego Czteroletniego Szkolenia z Psychoterapii Poznawczo - Behawioralnej atestowanego przez Polskie Towarzystwo Terapii Poznawczej i Behawioralnej organizowanego przez rekomendowany przez PTTPiB Ośrodek Centrum Terapii Poznawczej i Schematu INTEREGO w Warszawie (w trakcie)
  • Terapii skoncentrowanej na rozwiązaniach, szkolenie TSR I i II stopnia, Centrum TSR w Warszawie 
  • Podyplomowych Studiów w zakresie Coachingu, Wyższa Szkoła Przedsiębiorczości i Administracji w Lublinie 
  • Studium Poradnictwa Psychologicznego i Interwencji Kryzysowej, Instytut Psychologii Zdrowia PTP w Warszawie 
  • Podyplomowego Kwalifikacyjnego Studium Psychoprofilaktyki, Instytut Psychologii UMCS
  • „Akademii trenera, kurs zaawansowany” Uniwersytet Otwarty UwB 
  • Podyplomowych studiów "Arteterapia z elementami terapii pedagogicznej", APS w Warszawie
  • Szkolenia 101 Analiza transakcyjna, AJD w Częstochowie
    Posiadam:
    Certyfikat VCC w zakresie coachingu
    Certyfikat VCC w zakresie doradztwa zawodowego

 W Zespole ds. optymalizacji warunków kształcenia studenta z indywidualnymi potrzebami edukacyjnymi – OPTIMUM UMCS, jestem doradcą ds. optymalizacji warunków kształcenia w zakresie funkcjonowania psychicznego. 
Doradztwo edukacyjne dla pracowników uczelni:
odnośnie do rozwiązań możliwych do wprowadzenia na zajęciach, na wydziale, w kontakcie ze studentem itp., które pomogą w funkcjonowaniu akademickim studentowi z problemami psychicznymi (depresją, zaburzeniami nastroju, chorobą psychiczną itp.).

Kontakt: Spotkanie on-line na wirtualnym kampusie lub bezpośrednie, po wcześniejszym kontakcie mailowym. W tytule maila proszę wpisać OPTIMUM.

Na naszym uniwersytecie prowadzę również szkolenia dla pracowników z następującej problematyki: 
szkolenia dla opiekunów lat i kierunków,
kontakt ze studentem w kryzysie,
kontakt pracowników uczelni ze studentami i rodzicami studentów,
specyfika funkcjonowania studenta jako osoby dorosłej;
wsparcie studenta w sesji w dobie pandemii;
wsparcia studentów obcokrajowców doświadczajacych kryzysu.  

Jestem autorką przewodnika dla kadry dydaktycznej pt. "Kryzys dydaktyczny i co dalej?", przygotowanego w ramach projektu Dostępny UMCS. https://phavi.umcs.pl/at/attachments/2021/0909/111440-przewodnik-kryzys-dydaktyczny.pdf 


Działalność naukowa

Tematyka badawcza:


zdrowie psychiczne i korzystanie z profesjonalnego wsparcia rozwoju przez dorosłych

pasja w życiu człowieka

rrozwój osobisty i sukces życiowy człowieka dorosłego

równowaga praca - życie pozazawodowe

edukacja akademicka i zawodowa tłumaczy

 

 

Zapraszam do współpracy badawczej Naukowców i Praktyków, zajmujących się problematyką: zdrowia psychicznego dorosłych, równowagi praca - życie pozazawodowe, sukcesu życiowego, rozwoju osobistego. 

Doktoranci 
Wypromowany jeden doktor
Promotor w jednym przewodzie doktorskim
Opiekun naukowy jednego projektu doktorskiego

 

 

Współpraca naukowa

 

Passion Research Group UMCS - członek

Mental Wellbeing Research Group UMCS - założyciel


Współpraca badawcza z dr hab. Konradem Klimkowskim (Katedra Lingwistyki Stosowanej UMCS). Projekty badawcze dotyczą problematyki edukacji akademickiej tłumaczy oraz funkcjonowania zawodowego tłumaczy. Efektem współpracy są publikacje: monografia i artykuły naukowe. Monografia: Katarzyna Klimkowska, Konrad Klimkowski, Kształtowanie kompetencji świadczenia usług tłumaczeniowych z perspektywy przyszłych tłumaczy, Lublin 2015, s. 229. 

 

Nagrody i wyróżnienia
Medal Komisji Edukacji Narodowej (2016)
Medal Brązowy za Długoletnią Służbę – III stopień (2017)

Publikacje

Monografie:
   Dudak A., Klimkowska K. „Sukces jako doświadczenie biograficzne ojców sprawujących opiekę nad dzieckiem, Lublin 2017.
   Klimkowska K., Klimkowski K., „Kształtowanie kompetencji świadczenia usług tłumaczeniowych z perspektywy przyszłych tłumaczy”,  Lublin 2015.
   Klimkowska K., „Orientacja na sukces zawodowy studentów kończących studia translatorskie”, Lublin 2013.
   Klimkowska K., Dudak A., „Studenci pedagogiki o swoich studiach”, Białystok 2012.Klimkowska K., „Funkcjonowanie społeczne młodzieży akademickiej”, Lublin 2010.

Wybrane artykuły i rozdziały w monografiach:
       Klimkowska K., Wybrane zasoby przedsiębiorcze studentów kierunków społecznych, Annales – Sectio J, 2019, vol. 32, No. 4.
         Klimkowska K., Professional activities as a component of female life success in middle adulthood, Szkoła-Zawód-Praca, 2019, 17, s. 297-307.
    Klimkowska K., Trudności w funkcjonowaniu zawodowym młodych dorosłych, Edukacja-Technika-Informatyka, 4(30),2019, s. 254-260.
        Klimkowska K., Doświadczenia pracy młodych pracowników zatrudnionych w oparciu o elastyczne formy zatrudnienia, [w:] Renata Tomaszewska (red.), "Sekrety organizacji. Barwy codzienności", Wyd. UKW, Bydgoszcz, 2019 
       Klimkowska K., Zastosowanie podejścia skoncentrowanego na rozwiązaniach we wzmacnianiu stanu Ja-Dorosłego, Edukacyjna Analiza Transakcyjna, Nr 7, 2018, s. 85-98. 
     Klimkowska K., The Value Of Pedagogical And Psychological Training As Part Of Teacher Education Specialization As Perceived By The Students Of Applied Linguistics, Ljudinoznabczi Studii, Serija Pedagogika, Bypusk 5/37, 2017, s. 48-59.
       Klimkowska K., Hope of Success of The Fathers Suing of The Right of Contact With The Child, Studium Vilnense A (ISSN 1648-7907), vol. 13, 2016, s. 115-118.
      Klimkowska Katarzyna, Wspieranie młodzieży akademickiej  w dojrzewaniu do dorosłości, Kultura i Wartości, Nr 18/ 2016, s. 69-86
       Klimkowska K., Klimkowski Konrad, Kształtowanie profesjonalizmu tłumacza na studiach translatorskich z perspektywy studentów, Roczniki Humanistyczne, 2016, tom 64, zeszyt 6, s. 117-145. 
       Klimkowska K., Transition to the translation market as a challenge for translators-to-be, Academic Journal of Modern Philology, 2016, tom 5, s. 47-57,
     Klimkowska Katarzyna, Korczyński Mariusz (2015), Sukces zawodowy emigrantów polskich w Wielkiej Brytanii a ich aktywność edukacyjna, Journal of Modern Science 4/27, ss. 437-461. (DOI 10.13166/JoMS.issn.1734-2031 ISSN 1734-203) 
     Klimkowska K., Attractiveness to the labor market and competitiveness on the educational market of selected courses in social sciences in Poland as evaluated, [w:] K. Denek, A. Kamińska, P. Oleśniewicz (red.), Education of tomorrow. Education, and other forms of activity of adults, Sosnowiec 2015, s. 79-97.
     Klimkowska K., Entrepreneurial potential of the students of applied linguistics programme, majoring in translation, Academic Journal of Modern Philology, Vol. 3 (2014), s. 18-26 
     Klimkowska Katarzyna, Cognitive Proactivity of Translators-to-be, Language and Literary Studies of Warsaw, Vol. 4 (2014), s. 223-237. 
      Klimkowska K., Edukacja do sukcesu narzędziem rozwoju kapitału ludzkiego, [w:] K. Denek, A. Kamińska, P. Oleśniewicz (red.) Edukacja jutra od uniwersytetu do starości. Aspekty edukacji osób dorosłych, Oficyna Wydawnicza Humanitas, Sosnowiec 2014, s. 203-211. 
     Klimkowska K., Education studies as evaluated by university students and university candidates, [w:] A. Dudak, A. Kanios, O. Karpenko (red.) Challenges of contemporary education – theoretical and empirical contexts, Drohobych 2014, s. 159-170