Підрозділи та працівники – адресна книга

dr Dominika Popielec

Stanowisko
adiunkt
Jednostki
KATEDRA DZIENNIKARSTWA
Adres e-mail
Wyświetl
Strona www
https://popielec.wordpress.com
Link do Bazy Wiedzy
Dominika Popielec
Konsultacje

Poniedziałek, godz. 8.15-9.15, p. 5.58 (stacjonarnie).


Wtorek, godz. 8.30-9.30 (Teams, proszę o wcześniejsze umówienie się na konsultacje zdalne za pośrednictwem poczty elektronicznej).

O sobie

Zainteresowania naukowe: studia nad dziennikarstwem ze szczególnym uwzględnieniem dziennikarstwa śledczego; whistleblowing; relacje mediów i polityki; nowe media, wybrane aspekty komunikacji i interakcji społecznych.


Działalność naukowa

Członkostwo w organizacjach naukowych:

  • Polskie Towarzystwo Komunikacji Społecznej. Przynależność do sekcji badawczych: „Studia nad Dziennikarstwem” i „Nowe Media”
  • European Communication Research and Education Association (ECREA)

Pełnione funkcje:

  • Redaktor naczelna czasopisma naukowego „Com.press” wydawanego przez Polskie Towarzystwo Komunikacji Społecznej i Instytut Dziennikarstwa, Mediów i Komunikacji Społecznej, Uniwersytet Jagielloński. Czasopismo ukazuje się jako półrocznik, na łamach którego publikowane są artykuły dotyczące mediów i komunikacji społecznej
  • Członkini Rady Redakcyjnej czasopisma „Media and Language” (St. Kliment Ohridski Sofia University)
  • Wiceprzewodnicząca sekcji Interpersonal Communication and Social Interaction (ECREA).
  • Członkini Kapituły Konkursowej Dobry Dziennikarz, Instytut Dyskursu i Dialogu
  • Członkini Rady Młodych Naukowców UMCS

 Wyjazdy zagraniczne:

  • Mobilność akademicka w ramach programu Erasmus +, Universidade do Minho, Centro de Estudos de Comunicação e Sociedade (2022)

Wybrane publikacje

Monografia autorska:

Popielec D., Dziennikarstwo śledcze. Istota, funkcjonowanie, perspektywy, Bydgoszcz 2019

 

Monografie redagowane, artykuły, rozdziały, sprawozdania:

  • Popielec D., "This used to be your favourite show". Involvement of the media in the protest "Media without choice" and its public perception on the basis of selected examples, "Państwo i Społeczeństwo", 1/2024
  • Popielec D., Investigative Journalism and the Public Image Crises of Politicians - Selected Examples [in:] E. Kristanova, R. Habielski, M. Such-Pyrgiel (eds.), Politics and the Media in Poland from the 19th to the 21st Centuries, Series: International Comparative Social Studies, Volume: 58, Brill, Leiden, 2024
  • Popielec D., Violence and women in organised crime in Poland after 1989 in selected media narratives, „Journal of Modern Science”, 2022, Vol. 49, No. 2
  • Popielec D., News deserts, digital transformation and remote work. Media in the face of problems and challenges during the pandemic in the bimonthly „Press” [w:] A. Świerczyńska-Głownia, A. Hess, M. Nowina Konopka (red.), Komunikowanie w procesie zmian, Kraków 2021
  • Popielec D., Marcinkiewicz K. (red.), Media-język-społeczeństwo. Stan badań i aktualne problemy, Kraków 2021
  • Popielec D., Social media muckraking” na przykładzie filmu dokumentalnego „Tylko nie mów nikomu” – charakterystyka i kierunki oddziaływania, „Zarządzanie Mediami”, 2020, T. 8, nr 4
  • Popielec D., A concept of investigative cross-border journalism. The essence and functioning of VSquare project in the Visegrad region in: G. Hajzer, I. Mátyus, N. Merkovity, J. Molnár, P. Bence Stumpf, O. Szabó Palócz (eds.), Communicative Space : Political Space : 11th Central and Eastern European Communication and Media Conference 2018, Szeged 2020
  • Popielec D., Dziennikarstwo śledcze w dobie pandemii koronawirusa w Polsce i na świecie [w:] K. Marcinkiewicz, P. Nowak, D. Popielec, M. Wilk (red.), Koronawirus wyzwaniem współczesnego społeczeństwa: media i komunikacja społeczna, Kraków-Wrocław 2020
  • Marcinkiewicz K., Nowak P., Popielec D., Wilk M. (red.), Koronawirus wyzwaniem współczesnego społeczeństwa: media i komunikacja społeczna, Kraków-Wrocław 2020
  • Popielec D., Contemporary practises of investigative reporting on the example of the International Consortium of Investigative Journalism in: R. Sajna-Kunowsky, A. Garczewska (eds.), Future of Media, Changing Journalism and New Communication, Bydgoszcz 2020
  • Popielec D., Przestrzeganie standardów dziennikarskich w świetle wybranych stanowisk Rady Etyki Mediów [w:] R. Sajna-Kunowsky, A. Garczewska (red.), Naprawić media. Wybrane aspekty etyczne i prawne, Bydgoszcz 2020
  • Popielec D., Problemy sił zbrojnych ujawnione przez whisleblowerów na łamach mediów w Polsce – case study, „Colloqium : Pedagogika – Nauki o Polityce i Administracji” 2019, nr 4, s. 45-57
  • Popielec D., The 12th Central and Eastern European Communication and Media Conference CEECOM 2019 Sofia, Bulgaria, June 19-21, 2019, „Central European Journal of Communication” 2019, Vol. 12, no 3, pp. 386-387
  • Popielec D., From Edward Snowden to Christopher Wylie – the face of the second generation whistleblowing, „Zeszyty Prasoznawcze” 2019, T. 62, nr 3, s. 39-51
  • Popielec D., „Wrzenie na Twitterze”- afery i skandale w mediach społecznościowych [w:] K. Konarska, A. Lewicki, P. Urbaniak (red.), Kraków 2018
  • Popielec D., Ograniczenia pracy dziennikarzy śledczych w Polsce a cenzura na przykładzie sprawy dziennikarza Jarosława Ziętary – bilans ćwierćwiecza [w:] Z. Romek, K. Kamińska-Chełminiak (red.), Cenzuro wróć? Mechanizmy ograniczania wolności słowa w Polsce po 1990 roku, Warszawa 2018
  • Popielec D., Afera taśmowa z 2014 roku jako przykład politycznego podziału w mediach – studium przypadku, „Polityka i Społeczeństwo” 2017, nr 4, s. 71-81
  • Popielec D., Cybergenic Presidential Candidates of Third Parties in the United States: The Analysis of Selected Political Campaigns with the Key Role of New Media, „Kwartalnik Kolegium Ekonomiczno-Społecznego Studia i Prace” 2017, nr 4, s. 97-116
  • Popielec D., Prasa jako naturalne miejsce uprawiania dziennikarstwa śledczego, „Rocznik Bibliologiczno-Prasoznawczy” 2017, T. 9/20, s. 121-131
  • Popielec D., Pomiędzy misją a promocją. Funkcjonowanie organizacji wspierających dziennikarstwo śledcze na przykładzie Center for Investigative Reporting, [w:] M. Kaczmarczyk (red.), Strategie komunikacyjne współczesnych organizacji, Sosnowiec 2017