Підрозділи та працівники – адресна книга

dr Ewa Trojanowska

Stanowisko
adiunkt
Jednostki
WYDZIAŁ PEDAGOGIKI I PSYCHOLOGII, KATEDRA PEDAGOGIKI RESOCJALIZACYJNEJ
Funkcje
Prodziekan
Adres e-mail
Wyświetl
Link do Bazy Wiedzy
Ewa Trojanowska
Konsultacje

Konsultacje w semestrze zimowym w roku akademickim 2024/2025 w formie stacjonarnej p. 4.15


poniedziałek 14:00-15:00


Konsultacje online po wcześniejszym uzgodnieniu mailowym wtorek 15:00-16:00


https://kampus.umcs.pl/course/view.php?id=19503#section-1


Proszę na bieżąco sprawdzać terminy konsultacji, gdyż mogą ulec zmianie.


 


Dyżur Prodziekana p. 1.20:


poniedziałek 13:00-14:00


online środa 12:00-13:00


 

Adres

ul. Głęboka 43, pok. 4.15
20-612 Lublin

O sobie

Obszary zainteresowań naukowych:

  • sprawiedliwość naprawcza oraz mediacja w sprwach karnych, nieletnich, rodzinnych, po wyroku oraz szkolna
  • readaptacja społeczna osób pozbawionych wolnosci oraz opuszczających zakłady karne
  • socjoterapia dzieci i młodzieży
  • skuteczność programów resocjalizacyjnych
  • przemoc w rodzinie
  • praca z rodziną wieloproblemową
  • profilaktyka zachowań ryzykownych

 

Pełnione funkcje:

  • koordynator ds. Współpracy z Otoczeniem Zewnętrznym w  Katedrze Pedagogiki Resocjalizacyjnej (od września 2022r.)

Działalność naukowa

  • W. Klimczak, A. Lewicka-Zelent, E. Trojanowska, Przemoc w rodzinie wobec kobiet z wyższym wykształceniem. Indywidualne studium przypadku, Wyd. UMCS, Lublin 2020.
  1.  E. Trojanowska, Pomoc socjoterapeutyczna dla dzieci z rodzin z problemem alkoholowym, [w:] Socjoterapia w pracy z dziećmi i młodzieżą. Programy zajęć, Część 5, E. Grudziewska (red.), Warszawa 2024.
  2. A. Lewicka-Zelent, E. Trojanowska, Lęk przed COVID-19 a poczucie samotności u osób odbywających karę pozbawienia wolności, "Probacja" 2024, nr 1, s. 33-53. 
  3. E. Trojanowska, Sposoby radzenia sobie i skutki pandemii w opinii osób odbywających karę pozbawienia wolności, "Studia Społeczne" 2023, nr 4, s. 41-59.
  4. E. Trojanowska, Gotowość do zadośćuczynienia a poczucie skuteczności sprawców przestępstw z użyciem przemocy, „Lubelski Rocznik Pedagogiczny" 2023, nr 4, s. 207-221.
  5. A. Lewicka-Zelent, E. Trojanowska, A. Bochniewicz, Mediacje po wyroku w praktyce penitencjarnej, [w:], Mediacja sztuka kompromisu, M. Romanowski (red.), Warszawa 2023, s. 117-129.
  6. A. Lewicka-Zelent, E. Trojanowska, Gotowość do zadośćuczynienia młodych dorosłych - sprawców przemocy w rodzinie, [w:] Młode pokolenie w (nie)przyjaznym świecie - konteksty teoretyczne, metodologiczne i praktyczne, E. Widawska (red.), Wyd. UŚ, Katowice 2023. 
  7. A. Lewicka-Zelent, E. Trojanowska, Skuteczność autorskiego programu mediacyjnego w zakresie zwiększania gotowości do zadośćuczynienia u skazanych mężczyzn, „Resocjalizacja Polska” 2022, nr 24, s. 275-288.
  8. E. Trojanowska, Gotowość do zadośćuczynienia sprawców przemocy w rodzinie jako podstawa do udziału w mediacjach po wyroku, „Probacja” 2020, nr 1, s. 119-140.
  9. A. Lewicka-Zelent, E. Trojanowska, Poziom i struktura dominujących kompetencji mediacyjnych mężczyzn odbywających karę pozbawienia wolności, „Lubelski Rocznik Pedagogiczny” 2019, nr 38 (2), s. 147-168.
  10. A. Lewicka-Zelent, E. Trojanowska, Rozwijanie empatii u osób skazanych za przestępstwa przeciwko bezpieczeństwu w komunikacji, [w:] Bezpieczeństwo społeczne. Konteksty – zagrożenia – perspektywy, J. Michalski, A. Lewandowski, M. Wolińska (red.), Wyd. Naukowe Akademii Humanistycznej im Aleksandra Gieysztora w Pułtusku, Pułtusk 2019, s. 143-160.
  11. A. Lewicka-Zelent, E. Trojanowska, Potrzeba wykorzystywania przez pracowników penitencjarnych mediacji w rozwiązywaniu konfliktów z udziałem osadzonych, „Przegląd Więziennictwa Polskiego” 2018, nr 101, s. 95-108.
  12. A. Lewicka-Zelent, E. Trojanowska, Możliwości prowadzenia mediacji z udziałem osób osadzonych w opinii wychowawców penitencjarnych, „Probacja” 2018, nr 3, s. 5-27.
  13. E. Trojanowska, Wrażliwość sumienia a postawy wobec norm moralnych osób odbywających karę pozbawienia wolności, [w:] Wybrane aspekty resocjalizacji,
    R. Bogdzio, K. Szafrańska, Wyd. Pedagogium, Warszawa 2018.
  14. A. Lewicka-Zelent, E. Trojanowska, Możliwość szkolenia mediatorów z wykorzystaniem
    e-learningu
    , „Edukacja Technika Informatyka” 2018, nr 3, s. 268-273.
  15. Lewicka-Zelent A., Trojanowska E., 2018, Psychospołeczne funkcjonowanie uczniów klas siódmych w zreformowanej szkole podstawowej w kontekście zdrowia psychicznego, Annales sectio J, nr 2, s. 123-144.
  16. E. Trojanowska, Gotowość do zadośćuczynienia a empatia u osób odbywających karę pozbawienia wolności – komunikat z badań, „Kultura i Wychowanie” 2017, nr 12, s. 11-22.
  17. A. Lewicka-Zelent, E. Trojanowska, Możliwości i utrudnienia w realizacji programów mediacyjnych w resocjalizacji zakładowej na przykładzie programu „Mediacja szansą dla samego siebie i innych, [w:] Resocjalizacja, readaptacja i reintegracja społeczna – problemy, programy i perspektywy rozwoju komunikacji, (red.) I. Mudrecka, Wyd. Wyższej Szkoły Nauk Społecznych, Warszawa 2017, s. 241-252.
  18. E. Trojanowska, Wybrane aspekty diagnozy w socjoterapii dzieci w młodszym wieku szkolnym, [w:] Diagnoza w socjoterapii, (red.). E. Grudziewska, Wyd. Difin, Warszawa 2017, s. 89-120.
  19. A. Lewicka-Zelent, E. Trojanowska, Młodzież w świecie wartości. Teraźniejszość
    i przyszłość,
    [w:] Pedagogiczno-psychologiczne uwarunkowania wybranych zachowań ryzykownych, (red.) M. Dubis, Innovatio Press Wyd. Naukowe WSEI w Lublinie, Lublin 2017, s. 19-33.
  20. A. Lewicka-Zelent, E. Trojanowska, Rodzina z problemem przemocy. Podejście interdyscyplinarne, [w:] Przemoc rodzinna. Aspekty psychologiczne, pedagogiczne
    i prawne
    , (red.) A. Lewicka-Zelent, Difin, Warszawa 2017, s. 11-19.
  21. A. Lewicka-Zelent, E. Trojanowska, Woman as a couple violence victim, „Journal of Educational Review” 2015, Vol. 8 Issue 3, p. 253-261.
  22. E. Trojanowska, Rozwój psychospołeczny dzieci w wieku przedszkolnym
    i wczesnoszkolnym,
    [w:] Dziecko a rozwód. Bajki dla dzieci rozwodzących się rodziców, (red.) A. Lewicka-Zelent, K. Korona, Wyd. Difin, Warszawa 2015, s. 15-24.
  23. A. Lewicka-Zelent, E. Trojanowska, Wzmacnianie zasobów osobistych uczestników warsztatów mediacyjnych – uczniów sprawiających trudności wychowawcze, „Chowanna” 2015, t. 1 (44), s. 251-268.
  24. A. Lewicka-Zelent, E. Trojanowska, Dobro dziecka a prawo rodziców do rozwodu, „Niebieska Linia” 2014, nr 4, s. 2-5.
  25. A. Lewicka, E. Trojanowska, Szkolny warsztat mediacyjny a przemoc, „Niebieska Linia” 2014, nr 1, s.
  26. A. Lewicka-Zelent, E. Trojanowska, 2014, Empathy In manager’s, ,,Збірник наукових праць”, nr 10, s. 172-173.
  27. A. Lewicka-Zelent, E. Trojanowska, 2014, Family mediation in Poland, ,,Збірник наукових праць”, nr 10, s. 216-217.
  28. A. Lewicka-Zelent, E. Trojanowska, Poczucie osamotnienia a jakość życia młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim, „Chowanna” 2014, t. 1 (42),
    s. 319-338.
  29. K. Korona, E. Trojanowska, 2013, Mediation in the paradigm of restorative justice, [w:] Information Technologies, Economics and Law: state and development perspectives (ITEL-2013), s.348-349.
  30. K. Korona, E. Trojanowska, Kompetencje społeczne a style rozwiązywania konfliktów przyszłych pedagogów, [w:] J. Piekarski, L. Tomaszewska, A. Głowala, M. Kamińska, Nowa jakość w edukacji?, Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Płocku, Płock 2013, s.351-360.
  31. A. Lewicka, E. Trojanowska, A physioterapist. Aggresive or socially competent?, [w:] W. Basak, P. Pacuła (red.), Człowiek w opiece i terapii, Wyd. Więcesław, Jasło 2012,
    s. 128-157.
  32. A. Lewicka-Zelent, E. Trojanowska, Poziom asertywności wychowanków schroniska dla nieletnich, „Niepełnosprawność. Półrocznik naukowy. Problemy resocjalizacji penitencjarnej i niedostosowania społecznego” 2012, Nr 8, s. 105-123.
  33. A. Lewicka-Zelent, E. Trojanowska, Środowisko rodzinne a symptomy niedostosowania społecznego nieletnich dziewcząt, [w:] Prawne, administracyjne aspekty wychowania w rodzinie, (red.) S. Bębas, E. Jasiuk, Radom 2011, Wyd. WSH, s. 759-783.
  34. A. Lewicka, E. Trojanowska, Przemoc jako jeden ze sposobów rozwiązywania konfliktów przez gimnazjalistów, „Zeszyty Naukowe Pedagogia” 2011, nr 11, s. 125-136.