Najważniejsze publikacje
Monografie
J. Kirenko, M. Boczkowska (2017). Bezrobocie. Zachowania zdrowotne. Uwarunkowania. Wydawnictwo UMCS, Lublin.
M. Boczkowska (2015). Zachowania zdrowotne młodzieży gimnazjalnej, Wydawnictwo UMCS, Lublin.
Publikacje w czasopisamch i rozdziały w monografiach
M. Boczkowska (2024). Orientacja pozytywna a postrzeganie pozytywnych zmian w funkcjonowaniu podczas pandemii COVID-19 wśród osób we wschodzącej dorosłości - moderacyjna rola resilience. Roczniki Pedagogiczne, 16(52), nr 1, s. 77-98.
M. Boczkowska,S. B. Skalski-Bednarz, K. Konaszewski, J. Surzykiewicz (2023). The mediating role of resilience in the relationship between religious struggles and health behaviours in a group of polish young adults, Journal of Beliefs and Values, s. 1-15.
E. Strutyńska-Laskus, M. Boczkowska, M. Karwowski (2023). Kwestionariusz Źródeł Poczucia Skuteczności Nauczyciela: Charakterystyka psychometryczna polskiej adaptacji. Studia z Teorii Wychowania, XIV (4(45)), s. 261-275.
M. Boczkowska (2023). Teachers’ Resilience in Poland — – the Role of Sociodemographic and Professional Factors. Lubelski Rocznik Pedagogiczny, 3(42), s. 53-69.
M. Boczkowska, A. Gabryś (2022). Perceived Difficulties Related to the COVID-19 Pandemic and Resilience among School and Academic Teachers in Poland. Acta Universitatis Nicolai Copernici • Pedagogika, XLIV(2), s. 101-121. DOI 0.12775/AUNC_PED.2022.016
M. Boczkowska (2022). Resilience nauczycieli - w poszukiwaniu czynników ryzyka i czynników ochronnych. Inspiracje Daltońskie. Teoria i praktyka, 17-18, s. 32-40.
M. Boczkowska (2022). Resilience a strategie radzenia sobie ze stresem u nauczycieli szkół podstawowych. Studia z Teorii Wychowania, T. XIII, 4(41), s. 173-191. DOI 10.5604/01.3001.0016.1643
S. Byra, M. Boczkowska (2022). Resilience, Coping Strategies, and Stress Related to Online Diploma Exam in University Students in Poland. Przegląd Badań Edukacyjnych (Educational Studies Review) [online]. 31 July 2022, T. 36, nr 1, s. 177–197. [accessed 28.9.2022]. DOI 10.12775/PBE.2022.008.
M. Boczkowska (2021). Skala Resilience Nauczycieli (SRN) – polska adaptacja Teachers’ Resilience Scale (TRS) M. Platsidou i A. Danilidou. Edukacja Elementarna w Teorii i Praktyce, 16(4(62), 109-132. https://doi.org/10.35765/eetp.2021.1662.08
A. Gabryś, M. Boczkowska (2021). Difficulties perceived by Polish academic teachers in connection with the COVID-19 pandemic – predictive role of resilience. Kultura i Edukacja, 2(132), 115-130.
M. Boczkowska (2020). Resilence a poczucie stresu i samoskuteczności u małżonków/partnerów osób z nabytą niepełnosprawnością ruchową, Szkoła Specjalna, LXXXI (5), s. 325-338.
M. Boczkowska (2020). Resilience rodziny - geneza koncepcji, główne pojęcia, kierunki badań, Niepełnosprawność. Dyskursy pedagogiki specjalnej, nr 37, s. 40-55.
M. Boczkowska (2019). Pojęcie resilience w ujęciu tradycyjnym i współczesnym, Lubelski Rocznik Pedagogiczny, t. 28, z. 4, s. 125-141.
M. Boczkowska, M. Duda (2019). Zachowania zdrowotne studentów kierunków nauczycielskich, Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis, Studia Psychologica (XII), s. 63-78, DOI 10.24917/20845596.12.3.
M. Boczkowska, A. Lada (2018). Aktywizacja społeczna jako element polityki senioralnej, Studia Politicae Universitatis Silensienis, tom 23.
Duda M., Boczkowska M. (2017): Czynniki kontekstualne ICF w doświadczaniu niepełnosprawności [w:] „Współczesne konteksty i wyzwania współczesnej pedagogiki specjalnej”, K. Barłóg (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 0,66 ark., wyd., ISBN: 978-83-7996-482-6, s. 261-278.
Byra S., Boczkowska M., Duda M. (2016) Współczesne konteksty znaczeniowe terminu niepełnosprawność – implikacje Międzynarodowej Klasyfikacji Funkcjonowania, Niepełnosprawności i Zdrowia (ICF), „Człowiek Niepełnosprawność Społeczeństwo”, nr 4(34).
M. Boczkowska, M. Duda (2016) Poziom poczucia koherencji studentów kierunków nauczycielskich a wybrane wskaźniki socjodemograficzne [w] Cywilizacja zdrowia, red. M.Warchała, Wyd. E-bookowo, s. 261-278.
M. Boczkowska (2014). Supermarketyzacja czasu wolnego jako następstwo globalnej konsumpcji [w:] Socialny kapital starnutia – pritomnost nikdy nestarne, red. B. Balogova, M. Skyba, Presov.
M. Boczkowska (2014). Zachowania zdrowotne jako element stylu życia, „Zeszyty Naukowe” nr. 1 (3)/2014.
M. Boczkowska, E. Tymoszuk, P. Zielińska, red. (2012). Wychowanie – Profilaktyka – Terapia. Szanse i zagrożenia, Oficyna Wydawnicza "Impuls", Kraków.
M. Boczkowska, E. Tymoszuk (2011). Student w procesie innowacji - Akademicki Inkubator Przedsiębiorczości UMCS [w:] Młodzież w procesie innowacji. Nauki humanistyczne, red. A. Bobryk, Siedlce.
M. Boczkowska, P. Zielińska (2011). Lider i jego rola w innowacyjnej firmie [w:] Przedsiębiorczość Akademicka. Koncepcje, formy, warunki rozwoju, red. M. W. Sienkiewicz, T. Szot-Gabryś, Lublin.
M. Boczkowska (2011). Model spędzania czasu wolnego współczesnej rodziny a kształtowanie zachowań zdrowotnych dziecka – zarys problematyki [w:] Zmienne konteksty edukacji wczesnoszkolnej, red. E. Arciszewska, K. Dziurzyński, M. Jurewicz, Józefów.
M. Boczkowska (2010). Recenzja książki J. Kirenko, E. Sarzyńska, Bezrobocie. Niepełnosprawność. Potrzeby [w:] XXIX Lubelski Rocznik Pedagogiczny, red. J. Kirenko i In., Lublin.
M. Boczkowska (2010). Formy i miejsca spędzania spędzania czasu wolnego przez lubelską młodzież gimnazjalną i licealną [w:] XXIX Lubelski Rocznik Pedagogiczny, red. J. Kirenko i in., Lublin.
M. Boczkowska (2010). Zmiana modelu aktywności wolnoczasowej młodzieży w aspekcie jej funkcjonowania w społeczeństwie konsumpcyjnym [w:] Przeobrażenia i zmiany. Nauki Humanistyczne, red. R. Droba, A. Bobryk, E. Obrępalska, Siedlce.
M. Boczkowska (2010). Photobloging nową formą spędzania czasu wolnego i ekspresji artystycznej – studium przypadku [w:] …sztuka/twórczość…edukacja… Współczesne problemy edukacji estetycznej i artystycznej, red. W. Bobrowicz, Lublin.
M. Boczkowska (2010). Nowe miejsca i formy spędzania czasu wolnego przez lubelską młodzież, jako symptom zjawiska supermarketyzacji kultury [w:] Zasoby osobiste i społeczne. Zdrowa szkoła – zdrowy uczeń. Między teorią a praktyką, red. A. Witek, I.M. Łukasik, A. Buczak, Lublin.
Redakcja monografii
M. Boczkowska, A. Buczak (2016). Lubelski Rocznik Pedagogiczny, t. 35, z. 3, s. 352.