dr Anna Wójcik

Stanowisko
profesor uczelni
Jednostki
PRACOWNIA EDUKACJI BIOLOGICZNEJ I MUZEUM ZOOLOGICZNE
Funkcje
Kierownik Pracowni
Telefon
+48 815375065
Adres e-mail
Wyświetl
Link do Bazy Wiedzy
Anna Wójcik
Konsultacje

Godziny konsultacji semestr zimowy 2023/2024


poniedziałek: 11.30-12.30 Wydział BiB,  p.0117B


piątek 15-16 Wydział BiB, p. 0117B

Adres

ul. Akademicka 19 (pokój 0117 B- niski parter koło Muzeum Zoologicznego)
20-033 Lublin

O sobie

Moja działalność dydaktyczna związana jest przede wszystkim z przygotowaniem studentów  kierunków przyrodniczych takich jak Biologia, Biotechnologia, Geografia i Chemia do wykonywania zawodu nauczyciela.

Prowadzę zajęcia (wykłady, konwersatoria, laboratoria)  z następujących przedmiotów:

  1. pedagogika,
  2. praca wychowawcza z młodzieżą,
  3. podstawy dydaktyki,
  4. dydaktyka przyrody,
  5. podstawy biologii,
  6. pedagogiczne aspekty praktyki zawodowej,
  7. praktyczne aspekty pracy wszkole,
  8. emisja głosu,
  9. kompetencje miękkie w pracy zawodowej.

Jestem ponadto opiekunem praktyk nauczycielskich:

  1. zawodowej z przygotowania psychologiczno-pedagogicznego dla studentów II stopnia Biologii i Biotechnologii,
  2. ogólnopedagogicznej dla studentów I i stopnia Geografii,
  3. zawodowej z przyrody w szkole podstawowej dla studentów II stopnia Biologii i Biotechnologii.

Od 2020 roku pełnię funkcję Wydziałowego koordynatora kształcenia nauczycielskiego.


Działalność naukowa

Naukowo zajmuję się badaniami dotyczącymi uwarunkowań i efektywności kształcenia przyrodniczego, prośrodowiskowego i dla zrównoważonego rozwoju w edukacji formalnej i nieformalnej oraz w systemie kształcenia nauczycieli.

Aktualna problematyka badawcza:

  1. edukacja na rzecz zrównoważonego rozwoju na różnych poziomach kształcenia,
  2. środki dydaktyczne w pracowni przyrodniczej i biologicznej  - spojrzenie z perspektywy nauczycieli oraz studentów przygotowujących się do zawodu nauczyciela,
  3. autorefleksja studentów przygotowujących się do zawodu nauczyciela przyrody i biologii w kontekście drogi osiągania profesjonalizmu dydaktycznego,
  4. przygotowanie studentów-przyszłych nauczyceli do podejmowania działań kreatywnych.