Соответственно настройкам вашего браузера и для улучшения функционирования сайта umcs.pl были установлены куки. Используя этот сайт Вы соглашаетесь с их использованием. Вы можетеизменить это в настройках вашего браузера.
Pracownik Instytutu Pedagogiki, Laboratorium Badań nad Neuroedukacją od 2022 roku.
OBSZARY ZAINTERESOWAŃ
Depresja dziecięca
Neuronalne uwarunkowania dziecięcych zaburzeń
Nowoczesne metody neuroobrazowania pracy mózgu
Działalność naukowa
PUBLIKACJE
Chojak, M., Gawron, A., Czechowska-Bieluga, M., Różański, A., Sarzyńska-Mazurek, E., Stachyra-Sokulska, A. (2024). Neuronal Mechanisms of Reading Informational Texts in People with Different Levels of Mental Resilience. Brain Sci.14(9) 944. https://doi.org/10.3390/brainsci14090944.
Chojak, M., Gawron, A. (2023). Typ Nośnika Informacji a Poziom Rozumienia Tekstu u Osób Dorosłych. HUMANITAS Pedagogika i Psychologia 1(27), 109-130. https://doi.org/10.5604/01.3001.0053.7610.
KONFERENCJE
Functional Near Infrared Spectroscopy Conference w Birmingham, UK - 2024. Tytuł posteru: Hemodynamic response of prefrontal areas in the simultaneous control of motor and cognitive functions in children with ASD, ADHD and depression – a pilot study using fNIRS.
XXX Jubileuszowe Tatrzańskie Sympozjum Naukowe „Edukacja jutra” w Zakopanem - 2024. Tytuł wystąpienia: Dziecięca depresja jako choroba współistniejąca – próba wskazania kierunków zależności.
Konferencja Naukowa "Rozwój usług społecznych na rzecz włączenia społecznego osób z niepełnosprawnością" w Krakowie - 2024. Tytuł wystąpienia: Depresja u dzieci. Wykorzystanie okulografu w diagnostyce przesiewowej.
IV Międzynarodowa Konferencja Naukowa „Pedagogika Dziecka. Jakość edukacji w warunkach wzrastającej multikulturowości a unifikacja" w Zielonej Górze - 2023. Tytuł wystąpienia: Markery zaburzeń rozwojowych u dzieci – badania neuropedagogiczne.
XXIX Tatrzańskie Sympozjum Naukowe „Edukacja jutra” w Zakopanem - 2023. Tytuł wystąpienia: Typ nośnika informacji a poziom rozumienia tekstu – badania w kontekście formy kształcenia nauczycieli edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej.
SZKOLENIA
EEG – Biofeedback I stopnia (Biomed Neurotechnologie)
Poszerzona diagnostyka EEG/QEEG/EKG oraz wyznaczanie na jej podstawie właściwej ścieżki terapeutycznej – poziom średniozaawansowany (Akson)
Poszerzona diagnostyka EEG/QEEG/EKG oraz wyznaczanie na jej podstawie właściwej ścieżki terapeutycznej – poziom podstawowy (Akson)
QEEG w planowaniu neurofeedbacku (Biomed Neurotechnologie)
From fNIRS experiment design to group analysis using the Satori software (NIRx)
Creating Virtual Reality Experiments for Non-programmers and Combining with fNIRS (BIOPAC)
NIRS-EEG co-registration: possibilities, challenges and solutions (Gervain & Gemignani)
Introductory to CortiPrism fNIRS signal processing software: from artifact correction to group-level analysis (Cortivision)
How to carry out a meta-analysis of NIRS studies: from extracting effect sizes to investigating sources of variability (Gemignani & Gervain)
INNE:
Członkostwo w Komisji ds. Promocji i Komercjalizacji Badań Instytutu Pedagogiki UMCS w roku akademickim 2024/2025;
Członkostwo w fNIRS Society od 2023 roku;
Kierownik projektu „Mój tajemniczy mózg” – XIX Festiwal Nauki pod hasłem „Nauka dla przyszłości” - 2023;
Zastępca koordynatora z ramienia UMCS w projekcie Przedsiębiorcze Dzieciaki.