Этот сайт использует куки.
Соответственно настройкам вашего браузера и для улучшения функционирования сайта umcs.pl были установлены куки. Используя этот сайт Вы соглашаетесь с их использованием. Вы можетеизменить это в настройках вашего браузера.
KONSULTACJE W SEMESTRZE ZIMOWYM ROKU AKADEMICKIEGO 2024-2025
ŚRODY 16.00-17.00 (TEAMS)
CZWARTKI 10.00-11.00 (pok. 519)
Proszę o umawianie się na konsultacje DZIEŃ WCZEŚNIEJ za pomocą poczty elektronicznej:
agnieszka.mierzwinska-hajnos@mail.umcs.pl
NR ORCiD: 0000-0001-9798-5878
WYkształcenie
2002- mgr filologii angielskiej (Katolicki Uniwersytet Lubelski)
2010 – dr nauk humanistycznych w zakresie językoznawstwa angielskiego (rozprawa doktorska pt. What’s in a Name? A Cognitive Approach to English and Polish Common Plant Names, promotor rozprawy doktorskiej: prof. dr hab. Henryk Kardela, 16.06.2010, UMCS, Lublin)
Zajęcia dydaktyczne prowadzone w roku akademickim 2018/19
- praktyczna gramatyka w komunikacji językowej 1. języka (I i II semestr, 1 LIC, lingwistyka stosowana)
- przegląd wybranych teorii lingwistycznych: wstęp (I semestr, 1 LIC, lingwistyka stosowana)
- seminarium magisterskie z językoznawstwa (I i II semestr, 1 USM, lingwistyka stosowana)
Zainteresowania naukowe
językoznawstwo kognitywne (teoria integracji pojęciowej, jej mechanizmy i zastosowanie w analizie współczesnego języka polityki, reklamy i mediów; językowy obraz świata a definicja kognitywna; etnolingwistyka; pojęcie kompozycjonalności i rozkładalności znaczeń; semantyka kognitywna; neologizmy i procesy ich powstawania w języku polskim i angielskim; językoznawstwo kognitywne a akwizycja języka)
Czynny udział w konferencjach naukowych
ilość wygłoszonych referatów podczas konferencji międzynarodowych: 20
Staże i pobyty zagraniczne
Kwerenda biblioteczna, University of Glasgow (Wielka Brytania) listopad-grudzień 2010
Kwerenda biblioteczna, University of Alberta (Kanada) czerwiec-lipiec 2013
Granty Badawcze:
2013 Grant Wydziałowy dla młodej kadry i doktorantów (Wydział Humanistyczny UMCS). Tytuł projektu:
Zastosowanie Teorii Integracji Pojęciowej w badaniach współczesnego języka dyskursu politycznego i reklamy.