dr Elżbieta Kręcisz-Plis

Stanowisko
asystent
Jednostki
KATEDRA PSYCHOPEDAGOGIKI SPECJALNEJ
Adres e-mail
Wyświetl
Link do Bazy Wiedzy
Elżbieta Kręcisz-Plis
Konsultacje

Szanowni Państwo,


informuję, iż konsultacje stacjonarne w roku akademickim 2024/2025 odbywać się będą w środy w godzinach 10.30-11.30. Będę dla Państwa dotępna w pokoju 3.12. Oczywiście, w miarę możliwości, proszę umawiać się ze mną mailowo w sprawie spotkania (elzbieta.krecisz-plis@mail.umcs.pl).


 


Jest również możliwość skorzystania z konsultacji online (WK) we wtorki w godzinach 17.00-18.00. Proszę jednak o wcześniejszą informację w celu umówienia spotkania (link: https://kampus.umcs.pl/course/view.php?id=29425).


 


 


 

O sobie

Ukończyłam studia z pedagogiki specjalnej na Wydziale Pedagogiki i Psychologii UMCS w Lublinie. Z wykształcenia jestem oligofrenopedagogiem i tyflopedagogiem. Jestem również absolwentką studiów podyplomowych z zakresu „Terapia pedagogiczna i rewalidacja dziecka ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi” oraz z zakresu „Wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej”. Ukończyłam także kurs kwalifikacyjny z surdopedagogiki oraz inne kursy i szkolenia. Jestem nauczycielem dyplomowanym. W swojej pracy naukowej koncentruję się głównie na rodzinie dziecka o szczególnych potrzebach, zwłaszcza dziecka z chorobą przewlekłą.


Działalność naukowa

Publikacje:

  1. E. Kręcisz-Plis (2024). Radzenie sobie matek zaangażowanych w realizację zadań rodzicielskich wobec dziecka z diagnozą padaczki. Lubelski Rocznik Pedagogiczny, 43(2), 147–172.
  2. E. Kręcisz-Plis (2021). Ambiwalencja w relacji nauczyciel - rodzic w edukacji dziecka z chorobą przewlekłą, W: B. Majerek, A. Domagała-Kręcioch (red.), Kategorie (nie)obecne w edukacji. Wychowanie-kształcenie-rozwój (s. 239-248). Kraków: Impuls.
  3. E. Kręcisz-Plis (2021). Specjalne potrzeby edukacyjne dzieci i młodzieży z padaczką. Lubelski Rocznik Pedagogiczny, 40(2), s. 67-85.
  4. E. Kręcisz-Plis (2020). Zaangażowanie rodzicielskie a percepcja doświadczeń rodziców dziecka z chorobą przewlekłą, „Niepełnosprawność. Dyskursy Pedagogiki Specjalnej. Edukacja i integracja społeczna dzieci i młodzieży”, 37:2020, s. 265-287.
  5. E. Kręcisz-Plis (2016). Doświadczenia rodziców w sytuacji diagnozy niepełnosprawności dziecka, [w:] Przepis na rehabilitację. Dzieci i młodzież z niepełnosprawnością, W. Otrębski, K. Mariańczyk (red.)., Gdańsk: 2016, s. 225-236.
  6. E. Kręcisz-Plis. Od segregacji do inkluzji – sytuacja szkolna dziecka z niepełnosprawnością, [w:] M. Kamińska (red.), Wybrane problemy nauczania i wychowania. Z doświadczeń okresu transformacji, s. 79-89, Płock: 2015.
  7. E. Kręcisz-Plis. Postrzeganie czasu przez osoby z niepełnosprawnością narządu ruchu, „Szkoła Specjalna”, 74 (4): 2013, s. 263-269.

 

Konferencje:

1.dr Elżbieta Kręcisz-Plis: Potencjał różnorodności wyzwaniem dla szkolnictwa - o kształceniu zawodowym młodzieży z niepełnosprawnością (referat), Międzynarodowa Konferencja Naukowa "Pedagogika Specjalna wobec wyzwań różnorodności w 100. rocznicę urodzin prof. Zofii Sękowskiej", Lublin 13-14.06.2024 r.

2. dr Elżbieta Kręcisz-Plis: Macierzyństwo wobec dziecka z padaczką - wymiary rodzicielskiego zaangażowania (referat), XI Konferencja Naukowa "Pedagogika specjalna - koncepcje i rzeczywistość". W przestrzeni niepełnosprawności - oblicza przemian; Międzyzdroje 22-24.05.2024 r.

3. dr Elżbieta Kręcisz-Plis: Poczucie optymizmu i własnej skuteczności matek dzieci chorych na padaczkę (referat), III Międzynarodowa Konferencja Naukowa „Nowe tendencje w psychologii i pedagogice”, Radom, 17.05.2024 r.

4. dr Elżbieta Kręcisz-Plis: Wsparcie społeczne matek wychowujących dzieci z diagnozą padaczki (referat), Piąta Ogólnopolska Konferencja Naukowa z cyklu: Dziecko i rodzina, zatytułowana: Pomoc psychologiczna w kryzysie, 23.04.2024 roku w Józefowie.

5. dr Elżbieta Kręcisz-Plis: Gotowość nauczycieli do pracy w grupie zróżnicowanej – referat wygłoszony 12 czerwca 2023 roku podczas konferencji podsumowującej działania Specjalistycznego Centrum Wspierającego Edukację Włączającą (SCWEW) w Lublinie „Bądźmy razem – edukacja włączająca edukacją przyszłości”; Lublin.

6. Elżbieta Kręcisz-Plis: Aktywność fizyczna oraz formy spędzani czasu wolnego przez dzieci i młodzież z chorobą przewlekłą” – referat wygłoszony 11 maja 2021 roku podczas Międzynarodowej Konferencji Naukowej na temat „SPORT: WARTOŚĆ, ZDROWIE, REKREACJA” zorganizowanej przez Akademię Wojsk Lądowych im. Generała Tadeusza Kościuszki we Wrocławiu oraz Fundację Campus w Stalowej Woli; Stalowa Wola.

7. Elżbieta Kręcisz-Plis - Prężność psychiczna rodziców a radzenie sobie z niepełnosprawnością intelektualną ich dzieci - referat wygłoszony podczas III Międzynarodowej KonferencjiInterdyscyplinarnej Zdrowie i Odporność Psychiczna zorganizowanej w dniach 23-23.09.2016 roku przez Instytut Psychologii Stosowanej UJ w Krakowie; referat powstał przy współpracy z dr hab. Dorotą Joanną Kornas-Bielą, prof. KUL; Kraków.

8. Elżbieta Kręcisz-Plis: Rola i zadania nauczyciela specjalisty w klasie integracyjnej na trzecim etapie kształcenia - referat wygłoszony 9 maja 2014 roku podczas I Międzynarodowego Sympozjum Metodyczno-Warsztatowego z cyklu: Terapia pedagogiczna w pracy z dzieckiem niepełnosprawnym. Nowe oblicza terapii pedagogicznej w pedagogice specjalnej zorganizowanego przez Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej Wydział Pedagogiki i Psychologii, Zakład Psychopedagogiki Specjalnej; Lublin.

9. Elżbieta Kręcisz-Plis - Plakat pt. „Gender. Wybrałam sama?” – zaprezentowany dnia 8 kwietnia 2014 roku w ramach sesji plakatowej podczas Ogólnopolskiej Konferencji Naukowej MIŁOŚĆ, MAŁŻEŃSTWO, RODZINA jako wyzwanie pedagogiczne w czasach seksualizacji młodzieży” zorganizowanej przez Katedrę Pedagogiki rodziny Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II, Centrum Edukacji Nauczycieli LECHAA oraz Lubelski Oddział Polskiego Stowarzyszenia Nauczycieli NPR; Lublin.

10. Elżbieta Kręcisz-Plis, Dominika Sieńko - Plakat pt. „Mistrzyni komunikacji – dr hab. Kazimiera Krakowiak, prof. KUL – zaprezentowany dnia 18 listopada 2013 roku w ramach Międzynarodowej Konferencji Naukowej „Historyczne konteksty relacji: uczeń – mistrz – uczeń. Źródła wielkości mistrzów” w sesji „Mistrzowie w ujęciu młodych pedagogów” zorganizowanej przez Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II w Lublinie.