Asystent w Katedrze Informatologii, Bibliologii i Edukacji Medialnej
Absolwentka kierunku Dziennikarstwo i komunikacja społeczna, specjalność redaktorska
Doktor nauk społecznych w dyscyplinie Nauk o komunikacji społecznej i mediach
Zainteresowania badawcze: kobiece organizacje pozarządowe, komunikowanie w trzecim sektorze, aktywność obywatelska kobiet, teorie mediów
Aktywność organizacyjna
Członkini Polskiego Towarzystwa Komunikacji Społecznej
Członkini Stowarzyszenia Kongres Kobiet
Wyróżnienia
wyróżnienie dyplomem uznania JM Rektora UMCS Prof. dr hab. Radosława Dobrowolskiego rozprawy doktorskiej pt. „Strategie komunikacyjne kobiecych organizacji pozarządowych w mieście Lublin i powiecie lubelskim w latach 1999-2018" przygotowanej pod kierunkiem naukowym dr hab. Krystyny Leszczyńskiej-Wichmanowskiej, prof. UMCS (2024 r.)
Stypendium dla najlepszych doktorantów (2019/2020)
Zwiększenie stypendium doktoranckiego z dotacji podmiotowej na dofinansowanie zadań projakościowych (2020/2021)
Sekretarz konferencji
Kobiety-Polki w polityce (Lublin, 27 listopada 2023 r.)
Kobiety-Polki w nauce (Lublin, 22 listopada 2021 r.)
Prowadzone zajęcia:
Piękna, mądra, nieobecna. Kobieta w mediach (PF)
Fenomen literatury popularnej w społeczeństwie współczesnym (PF)
Technologia informacyjna (KW)
Organizacja i zarządzanie informacją (CA)
Prawne aspekty PR i zarządzania informacją (WY)
Socjologia mediów (WY, CA)
Techniki kreowania wizerunku (KW)
Sposoby kreowania wizerunku kobiet w mediach (PF)
Wybrane publikacje:
A. Kamińska, Stereotyp kobiety w reklamie telewizyjnej[w:] Kobiety w sferze publicznej. Teoria
i praktyka, M. Pataj (red.), Wyd. Adam Marszałek, Toruń 2015, s. 112-125
A. Kamińska, Kody komunikacyjne w budowaniu wizerunku na przykładzie Janiny Paradowskiej[w:] Współczesne media. Media multimodalne, t. 1, Zagadnienia ogólne i teoretyczne. Multimodalność mediów drukowanych, I. Hofman, D. Kępa-Figura (red.), Wyd. UMCS, Lublin 2018, s. 177-186.
A. Kamińska, Wizerunki kobiet w reklamach telewizyjnych z perspektywy młodzieży w wieku szkolnym [w:] Recepcja mediów, t. 5, Recepcja mediów przez młodzież i osoby dorosłe,
B. Boniecka, A. Granat (red.), Wyd. UMCS, Lublin 2018, s. 75-87
A. Kamińska, Obraz medialny lubelskiej Fundacji HerStory, „Nowa Polityka Wschodnia” 2019, nr 3 (22), s. 107-126
A. Kamińska, Problematyka przemocy wobec kobiet w miesięczniku „Zwierciadło”, [w:] Współczesne media. Przemoc w mediach, t. 1, I. Hofman, D. Kępa-Figura (red.), Wyd. UMCS, Lublin 2020, s. 273-290
A. Kamińska, Protesty kobiet w czasie pandemii jako nowa forma społecznego oporu [w:] Koronawirus wzywaniem współczesnego społeczeństwa. Media i komunikacja społeczna,
K. Marcinkiewicz, P. Nowak, D. Popielec, M. Wilk (red.), Wyd. Polskiego Towarzystwa Komunikacji Społecznej, Kraków-Wrocław 2020, s. 153-164
A. Kamińska,The Role of Music in Election Adverts during the 2015 Presidential Campaign in Poland[in:] Political Music: Communication and Mobilization, A. Szwed-Walczak, T. Bichta (eds.), Berlin 2021, s. 235-250
A. Kamińska, „To jest wojna”. Media o protestach kobiet[w:] Media - język – społeczeństwo. Stan badań i aktualne problemy, D. Popielec, K. Marcinkiewicz (red.), Wyd. Polskiego Towarzystwa Komunikacji Społecznej, Instytutu Dziennikarstwa, Mediów i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków-Wrocław 2021, s. 113-131
A. Kamińska,Zofia Kielan-Jaworowska – paleobiolożka[w:] Kobiety – Polki w nauce,
K. Leszczyńska-Wichmanowska (red.), Wyd. UMCS, Lublin 2023, s. 63-72