Этот сайт использует куки.
Соответственно настройкам вашего браузера и для улучшения функционирования сайта umcs.pl были установлены куки. Используя этот сайт Вы соглашаетесь с их использованием. Вы можетеизменить это в настройках вашего браузера.
Zapraszam na konsultacje
poniedziałek 12.00-13.00 stacjonarnie pokój 10.9 (I piętro)
środa 19.00-20.00 on-line (Kampus)
https://kampus.umcs.pl/mod/bigbluebuttonbn/view.php?id=161756
Głęboka 45
20-612 Lublin
Aktualna tematyka badań:
Projekty badawcze:
Projekty dydaktyczne:
Nagrody i wyróżnienia:
W 2014 habilitacja w dziedzinie nauk społecznych w zakresie pedagogiki - monografia "Poczucie własnej skuteczności we współpracy z grupą. Eksperyment pedagogiczny w przestrzeni akademickiej" Wyd. UMCS, Lublin 2013.
Łukasik, I.M. (2005). O stresie inaczej. Wykorzystanie modelu synektycznego w edukacji zdrowotnej. Oficyna Wydawnicza „Impuls”.
Łukasik, I.M., Witek, A., Buczak, A. (2009). Stosowanie środków przeciwbólowych przez młodzież licealną. Wyd. UMCS.
Łukasik, I.M. (2011). Świadome ciało w podróży bez granic. Wyd. Kaprint.
Łukasik, I.M. (2013). Poczucie własnej skuteczności we współpracy z grupą. Eksperyment pedagogiczny w przestrzeni akademickiej. Wyd. UMCS.
Łukasik, I.M., Witek, A. (2015) Budowanie efektywnego zespołu poprzez gry i zabawy. Wyd. UMCS.
Buczak, A., Łukasik, I.M., Witek, A. (Red.) (2010). Zasoby osobiste i społeczne. Zdrowa szkoła – Zdrowy uczeń. Między teorią z praktyką. Wyd. NeuroCentrum.
Buczak, A., Łukasik, I.M., Witek, A.(Red.) (2010). Edukacja wobec zagrożeń zdrowia. Zdrowa szkoła - Zdrowy uczeń. Między teorią a praktyką. Wyd. NeuroCentrum.
Łukasik, I.M., Witek, A. (2014). Samorządność - idea myśli korczakowskiej czy realna potrzeba wychowania młodego pokolenia globalnych tubylców. W M. Korczyński, M. Okrasa, B. Wierzchowska-Konera (Red.), Pochylmy się nad dzieckiem. Idea i dzieło Janusza Korczaka (s. 257-272). Wyd. UMCS.
Łukasik, I.M. (2014). Praktyka pedagogiczna przyczynkiem budowania poczucia własnej skuteczności zawodowej. W J.Bogucki, A. Bochniarz, A. Grabowiec (Red.), Przez praktyki do praktyki. W stronę innowacyjności w kształceniu nauczycieli, część III, Pedagogika (s. 121-130). Wyd. UMCS.
Łukasik, I.M. (2014). Odpowiedzialność a skuteczność działania w przestrzeni edukacyjnej. Wymiar etyczny i prakseologiczny. W N. Majchrzak (Red.), Podmioty, środowiska i obszary edukacyjne. Wyzwania i zagrożenia połowy XXI wieku, tom I, (s. 79-86). Wydawnictwo Wyższej Szkoły Bezpieczeństwa w Poznaniu.
Witek, A., Łukasik, I.M. (2014). Potrzeba rozwijania wybranych kompetencji uczniów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się. W W. Żłobicki (Red.), Transgresje w edukacji, tom I, ( s. 231-241). Oficyna Wydawnicza „Impuls”.
Łukasik, I.M. (2015). A healthy and safe pupil in terms of the teacher’s responsibility. W O. Karpenko, T. Parczewska (Red.), Around the care and upbringing of pedagogical reflection ( s. 231-240). Drohobych Ivan Franko State Pedagogical University.
Łukasik, I.M. (2015). Żywieniowe uwarunkowania aktywności seksualnej. Z przymrużeniem oka, W H. Marek, A. Zduniak (Red.), Bezpieczeństwo zdrowotne - ujęcie interdyscyplinarne. Bezpieczeństwo żywności i w żywieniu -szanse i zagrożenia, t.2 (s. 171-180). Wydawnictwo Wyższej Szkoły Bezpieczeństwa w Poznaniu.
Łukasik, I.M., Witek, A. (2015). Wróżenie z fusów czy realizowanie skutecznego planu - myśląc o karierze. W Z. Gaś, Kłopoty z dorosłością (Red.), (s. 225-240). Innovatio Press Wydawnictwo Naukowe Wyższej Szkoły Ekonomii i Innowacji.
Łukasik, M., Pankowska, D. (2015). Ład i dyscyplina na lekcji. W D. Pankowska, T. Sokołowska – Dzioba (Red.), Skuteczna edukacja szkolna w kontekście zadań nauczyciela wychowawcy (s. 25-63). Wyd. UMCS
Łukasik I.M. (2016). Antycypacja lęków związanych z odpowiedzialnością za bezpieczeństwo dziecka u przyszłych pedagogów. W A. Pawluk-Skrzypek, M. Jurewicz (Red.) Nauczyciel. Uczeń .Rodzic. W teorii i praktyce edukacyjnej (s. 46-59). Wyd. Polihymnia.
Łukasik, I.M. (2016). Szanse życiowe młodych Polaków - problem sprawstwa. Lubelski Rocznik Pedagogiczny, 35(3), 211-221. https://doi.org/10.17951/lrp.2016.35.3.211
Łukasik, I.M., Witek, A. (2016). Poczucie własnej skuteczności we współpracy z grupą gimnazjalistów o różnym poziomie lęku sytuacyjnego. W I. Babets, H. Marek (Red.) Bezpieczeństwo zdrowotne - ujęcie interdyscyplinarne. Bezpieczeństwo w perspektywie następnych pokoleń - zdrowe życie, dorastanie i starzenie się (s. 127-140). Wyd. Wyższej Szkoły Bezpieczeństwa.
Łukasik, I.M. (2017). Epidemia samotności w przeludnionym świecie. W V. Tanaś, W. Welskop (Red.) Człowiek wobec zagrożeń współczesności (s. 99-108). Wydawnictwo Naukowe Wyższej Szkoły Biznesu i Nauk o Zdrowiu./wersja elektroniczna/. http://www.medyk.edu.pl/wgrane-pliki/sklad-ksiazka-czlowiek-wobec-zagrozen-wspolczesnosci-15.05.3017-gotowa.pdf
Witek, A., Łukasik, I.M., Buczak, A. (2017). Reaching for Energy Drinks and Ability to Deal Effectively with Difficult Situations in the Opinion of Students (Sięganie po napoje energetyzujące a umiejętność skutecznego radzenia sobie z sytuacją trudną w opinii studentów). Annales UMCS Sectio J, 30(3), 125-136. https://doi.org/10.17951/j.2017.30.3.125
Łukasik, I.M., Witek, A. (2017). Experiencing anxiety about self-efficacy during teamwork. Przegląd Badań Edukacyjnych, 24(I), 7-20. https://dx.doi.org/10.12775/PBE.2017.001
Łukasik, I.M., Witek, A. (2017). Świadomość samopoczucia zdrowotnego studentów w kontekście zagrożeń zdrowia psychicznego. Rozprawy Społeczne, 11(4), 64-72. https://doi.org/10.29316/rs.2017.40
Łukasik, I.M. (2017). Zdolność do współpracy - osobiste przekonania a elastyczność poznawcza jako efekt funkcjonowania zakrętu obręczy. W K. Górecka, A. Kurkiewicz (Red.), Edukacja XXI wieku. Przestrzenie edukacyjnego współdziałania w budowaniu społeczeństwa obywatelskiego (2). Wydawnictwo Wyższej Szkoły Bezpieczeństwa.
Łukasik, I.M, Witek, A. (2018). Nastawienie na sukces w kontekście pozytywnej orientacji i poczucia własnej skuteczności. Annales UMCS Sectio J, XXXI(2), 301-312. https://doi.org 10.17951/j.2018.31.2.301-312 /
Łukasik, I. (2018) Budowanie świadomości zdrowotnej w orientacji na przyszłość wyzwaniem edukacji zdrowotnej. Lubelski Rocznik Pedagogiczny, XXXVII(4), 93-106.
https://doi.org/10.17951/lrp.2018.37.4.93-10
Łukasik, I.M. (2019). Poszerzanie świadomości dotyczącej znaczenia wody dla zdrowia człowieka. Wyzwania pedagogiki zdrowia. Lubelski Rocznik Pedagogiczny, XXXVIII(3), 57- 75. https://doi.org/10.1751/lrp.2019.38.3.57-75
Łukasik, I.M. (2020). Health consciousness as a real phenomenon in view of John R. Searle's considerations. Presence of the term in health pedagogy. Lubelski Rocznik Pedagogiczny, XXXIX(4), 11-21. https://doi.org/10.17951/lrp.2020.39.4.11-21
Łukasik, I.M. (2021). Student Well-Being in the Context of Erik Allardt’s Theory of Welfare and Urie Bronfenbrenner’s Ecological Systems of Development. Przegląd Badań Edukacyjnych, 35(2),197–212. http://dx.doi.org/10.12775/PBE.2021.039
Buczak, A., Łukasik, I.M. (2021). Student’s well-being in the e-school environment: selected research results. International Journal of Research in E-Learning, 7(2), 1-20. https://doi.org/10.31261/IJREL.2021.7.2.11v
Łukasik I.M. (2022). Korygowanie zachowań zdrowotnych „w cieniu” pandemii. Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze, 606 (1), 54-67. https://doi.org/10.5604/01.3001.0015.7166
Łukasik, I. (2022). Samopoczucie studentek w okresie pandemii w aspekcie duchowości. Lubelski Rocznik Pedagogiczny, 41(3), 113–127. http://dx.doi.org/10.17951/ lrp.2022.41.3.113-127
Buczak A., Łukasik I., Witek A. (2022). Radzenie sobie z bólem poprzez sięganie po środki przeciwbólowe dostępne bez recepty a akceptowanie ich zażywania. Studium Vilnense A (ISSN 1648-7907), vol. 19, s. 75-80.
Łukasik, I.M., Buczak, A. (2022). Personal Determinants of Young Adults’ Willingness to Use OTC Painkillers. Lubelski Rocznik Pedagogiczny, 41(4), 247–260. http://dx.doi. org/10.17951/lrp.2022.41.4.247-260.
Buczak, A., & Łukasik, I. M. (2024). Pułapki edukacji. Pasja, rozwój, motywacja a wolność dziecka. KULTURA – PRZEMIANY – EDUKACJA, 124–138. https://doi.org/10.15584/kpe.spec.crae.2024.10
Buczak A., Łukasik I.M. (2024). Kategoria wolności w refleksji i badaniach pedagogicznych. Wyd. UMCS. Lublin.
Udział w wystawach zbiorowych prac plastycznych:
Wernisaż „Zamyślenie” 17 luty 2023. Fundacja Szpilka. Lubelskie Centrum Konferencyjne 2PIER Restauracja.
Wystawa „Kot w pustym mieszkaniu” 22 lutego 2023. Fundacja Szpilka. Biblioteka Na Poziomie Filia nr 40 MBP.
Wernisaż 3 lipca 2023 Wystawa TIME TO MEET ANEW/CZAS NA NOWE SPOTKANIA. Siedziba Fundacji Szpilka, ul. 3 Maja
Wernisaż 12 lipiec 2023. Wystawa Letnia lekkość bytu. Fundacja Szpilka. Lubelskie Centrum Konferencyjne 2PIER Restauracja
Wernisaż 4 sierpień 2023. Wystawa Letni przegląd prac uczestników lekcji rysunku. Siedziba Fundacji Szpilka ul. 3 Maja
Wernisaż 6 sierpień 2023. Wystawa poplenerowa Tajniki Botaniki Dworek Kościuszków. Ogród Botaniczny UMCS, Lublin ul. Sławinkowska 3
Wernisaż 6 październik 2023. Piękne słowa/Utsukushii kotoba. Lubelskie Centrum Konferencyjne ul. Artur Grottgera 2
Wernisaż 11 października 2023. Artyści Wydziału. Instytut Pedagogiki, ul Głęboka 48
Wernisaż 22 marzec 2024. Jeleń na rykowisku. Lubelskie Centrum Konferencyjne ul. Artur Grottgera 2
Wernisaż 5 lipca 2024. Letni przegląd prac uczestników szpilkowych lekcji rysunku i malarstwa. Siedziba Fundacji Szpilka ul. 3 Maja
12 lipca-28 sierpnia 2024. Letnia wystawa TPSP. Sprzedaż obrazów. Galeria TPSP "Przy Bramie" Lublin, ul. Grodzka 34/36
25.10.-15.11. 2024 Wystawa grupy twórczej "Między sztalugami" - Poszukiwania-Galeria Centrum Kultury w Łęcznej, ul. Obrońców Pokoju 1
2-20.11.2024 Przegląd jesienny 2024 wystawa twórczości członków TPSP. Galeria "Przy Bramie" ul. Grodzka 34/36
22.11.-11.12.2024 Wystawa Jubileuszowa 60-lecia TPSP, Galeria "Przy Bramie" ul. Grodzka 34/36