Współtwórca projektu wdrożeniowego „Uniwersalność+”
Wybrane publikacje:
Kusiak K., Bednarczuk B., Stawinoga R. (2013), Respect for the child - its possible dimensions, [in:] J.Z.Górnikiewicz, E. Jaszczyszyn (ed.), A Child in the World of Education – Education in the World of the Child, Białystok: Wyd. Uniwersyteckie Trans Humana, pp. 169-185.
Kusiak K. (2015), Zmiana systemowa ma swoje prawa, W: K. Kusiak, B. Bednarczuk (red.) Oblicza gotowości szkolnej, Wyd. Harmonia
Kusiak K. (2015), Sześciolatki w szkole, czyli kłopoty z reformą, W: K. Kusiak, B. Bednarczuk (red.) Oblicza gotowości szkolnej, Wyd. Harmonia.
Kusiak K. (2016), Uczenie się uczenia, W: T. Parczewska (red.) Efektywność edukacji wczesnoszkolnej. Wybrane aspekty, Lublin: Wyd. UMCS, s. 63-75.
Kusiak K. (2016), Poczucie kompetencji uczenia się dzieci kończących edukację wczesnoszkolną, s. 79-99. W: T. Parczewska (red.) Efektywność edukacji wczesnoszkolnej. Wybrane aspekty, Lublin: Wyd. UMCS,
Kusiak K. (2017), Innowacyjność – immanentna cecha nauczycielskiego profesjonalizmu, Lubelski Rocznik Pedagogiczny T. XXXVI z. 1 – 2017, s. 75-86.
Kusiak K. (2019) Możliwe postacie edukacyjnych innowacji, W: A. Karpińska, K. Borawska-Kalbarczyk, K. Kowalczuk (red.) Innowacje w edukacji w perspektywie jakości kształcenia, Toruń: Wyd. Adam Marszałek, s. 89-99.
Kusiak K., Nowakowska-Buryła I., Kompetencje nauczyciela wczesnej edukacji a wprowadzanie dziecka w świat wielokulturowości, Annales Universitatis Mariae Curie-Skłodowska, sectio J – Paedagogia-Psychologia 2019, ss. 109-126
Kusiak K., Nowakowska-Buryła I., Natura kompetencji a ograniczenia i trudności w kształceniu międzykulturowym nauczycieli edukacji elementarnej, Edukacja Elementarna w Teorii i Praktyce, Vol. 14, 2019/2, nr 52, ss. 41-53.