-
„Afrokaraibska religia i duchowość w wideoklipie afrofutystycznymna przykładzie twórczości duetu Oshun”. W: Religia, historia i przyszłość w kulturze afrokaraibskiej¸ red. Dariusz Brzostek, Jakub Bohuszewicz. ISBN: 978-83-233-5124-5, str. 211-226. Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2022. Rozdział w monografii
-
“Janelle Monáe.” W: Fifty Key Figures in Cyberpunk Culture, red. Anna McFarlane et al., Routledge, 2022, str. 123–26
-
Kolor skóry i etniczność w narracjach audiowizualnego cyberpunka”. Teksty Drugie. Teoria literatury, krytyka, interpretacja, red. Ryszard Nycz et al., nr 6 (2021). ISSN 0867-0633, str. 125-141.
-
“Capturing the Future Back in Africa: Afrofuturist Media Ephemera.” Extrapolation. Numer specjalny pt. “Beyond Afrofuturism” red. Isiah Lavender III, Lisa Yaszek. Nr. 61. Liverpool University Press, Wlk. Bryt. 2020. ISSN: 0014-5483.
-
“Bleak Futures in Two East African Films.” Vector. British Science Fiction Association’s Magazine. Numer specjalny pt. “African and Afrodiasporic SF,” red. Polina Levontin and Michelle Clarke, Nr 289 (sierpień 2019). ISNN: 0505-0448 Wielka Brytania.
-
“Nancy Schreiber.” Hollywood Heroines: The Most Influential Women in Film History. red. Laura Bauer. ABC-CLIO Press. Santa Barbara, CA, USA. Grudzień 2018.
-
“Live 2.0 – wykorzystanie rzeczywistości wirtualnej w muzyce „na żywo”.” [w języku polskim] MUTE 2: Live. Muzyka / Uniwersytet / Technologia / Emocje. AT Wydawnictwo. Kraków. Wrzesień 2018.
-
“Revisiting the Aesthetics of Protest: Socially Conscious Music Videos.” In Media Res. Contemporary Music Video. MediaCommons: A Digital Scholarly Network . Media Commons Press. USA. Maj 2018. http://mediacommons.futureofthebook.org/imr/2018/05/13/revisiting-aesthetics-protest-socially-conscious-music-videos
-
“A Glitch in the Matrix: A Reflection on Shabazz Palaces’ ‘Welcome to Quazarz’ or a New Wave of Afrofuturist Music Videos.” MOSF Journal of Science Fiction, Numer specjalny pt. “Afrofuturism” Vol. 2, Nr 2, (styczeń 2018), str. 8-9. ISSN 2474-0837. red.: Heather McHale. Alexandria, VA, USA. Styczeń 2018.
-
“‘Kaboom! Guess That Must Spell Doom!’: Dystopia and the Post-Apocalypse in Hip-Hop Music Videos.” Vector. British Science Fiction Association’s Magazine. Numer specjalny pt. “The Music Issue,” red. Anna McFarlane and Glyn Morgan, Nr 286 (lato 2017). Wielka Brytania.
-
“My City, My ‘Hood, My Street: Ghetto Spaces in American Hip-hop Music.” New Horizons in English Studies. Nr 2 (2017), str. 114-126. Wydawnictwo UMCS.
-
“Creative Use of Sound in the Cinematic Adaptation of The Great Gatsby (2013).” New Horizons in English Studies. Nr 1 (2016). e-ISSN: 2543-8980, str. 79-86. Wydawnictwo UMCS.
-
“#BlackLivesDontMatter – postapokalipsa i polityka w teledysku Señorita Vince’a Staplesa’” [w języku polskim] Annales UMCS, Sectio FF Philologiae, Vol 34, Nr 2 (2016), ISSN: 0239-426X, str. 91-100. Wydawnictwo UMCS.