dr hab. Krzysztof Kotuła

Stanowisko
adiunkt ze stopniem naukowym dr hab.
Jednostki
KATEDRA LINGWISTYKI STOSOWANEJ
Adres e-mail
Wyświetl
Strona www
http://pl-call.pl/grupy-tematyczne/gry/
https://umcs-pl.academia.edu/KKotula
orcid.org/0000-0002-9113-7779
Link do Bazy Wiedzy
Krzysztof Kotuła
Konsultacje

Semestr zimowy 2024/2025


środa 12.30-13.30, 331 DS Kronos


czwartek 12.30-13.30, MS Teams, po wcześniejszym umówieniu się

Adres

Dom Studenta Zaocznego UMCS, ul. Sowińskiego 17
20-031 Lublin

O sobie

Wykształcenie:
Uniwersytet Jagielloński, Instytut Filologii Romańskiej, rok ukończenia - 2003
Uniwersytet Jagielloński, stopień doktora nauk humanistycznych - 2009

Praca zawodowa:
Katedra Lingwistyki Stosowanej, od 2011

Zainteresowania naukowe:
glottodydaktyka, nowe technologie w nauczaniu języków obcych, literatura francuskiego średniowiecza, paleografia i kodykologia

Stypendia zagraniczne:
Stypendium Rządu Francuskiego - Uniwersytet Aix-Marseille I, IX. 2003 - VI. 2004
Narodowe Centrum Badań Naukowych (CNRS), Orlean, IX. 2005 - VI. 2006

Granty:
Udział w grancie "Historia kolekcji rękopisów romańskich w księgozbiorze „berlińskim” w Bibliotece Jagiellońskiej w Krakowie", projekt realizowany w ramach wsparcia udzielonego przez Islandię, Liechtenstein i Norwegię poprzez dofinansowanie ze środków Mechanizmu Finansowego Europejskiego Obszaru Gospodarczego, V. 2008 - IV. 2011. WWW: http://info.filg.uj.edu.pl/fibula/pl/manuscripts/103

Ważniejsze publikacje:

Kotuła K., 2022, Les aspects interactionnels des pratiques de l'enseignement à distance durant la pandémie: le cas d'une classe de français langue étrangère dans un lycée polonais, Bulletin Suisse de linguistique appliquée (VALS-ASLA), 2022, vol. 116, s.53-75.

Kotuła, K., 2022, Gra komputerowa na lekcji języka obcego. Procesy interakcyjne w zgamifikowanej klasie języka francuskiego, Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie, 301 s., ISBN 978-83-227-9654-2

Kotuła K., 2017, The relationship between students’ pronunciation self-perception and their immediate and recalled anxiety levels in a French as a Foreign Language classroom, Studia romanica et anglica zagrabiensia, 62 (1), str. 99-116.

Kotuła, K., 2016, Une première expérience d'écriture collaborative – Enjeux et défis de co-création des textes selon la perspective des membres d'un groupe nouvellement constitué, Alsic, Vol. 19, n° 2.

Kotuła K., 2016, Teaching a Foreign Language in a Desktop Videoconferencing Environment, Teaching English with Technology 16 (3), str. 37-51.

Kotuła K., 2016,  New Technologies and the ‘Wow’ Factor: Investigating the Relationship Between Time of Exposure to New Media and Students’ Opinions on Game-Supported Language Learning. (in:) Classroom-Oriented Research. Reconciling Theory and Practice, red. Mirosław Pawlak, Cham: Springer, str. 213-228.

Kotuła K., 2015, New technologies and classroom interaction. Computer-enhanced ludic techniques in language learning, (in:) Insights into Technology Enhanced Language Pedagogy, red. Anna Turula, Beata Mikołajewska, Danuta Stanulewicz, Frankfurt am Main: Peter Lang, str. 81-92.

Kotuła K., 2015, Video annotation and delayed oral corrective feedback (in:) CALL for Bridges between School and Academia, red. Anna Turula, Maria Chojnacka, Frankfurt am Main: Peter Lang, str. 143-156.