Devido às definições do seu navegador e de forma a facilitar o funcionamento da página umcs.pl,os cookies foram instalados. Ao utilizar esta página aceita a utilização dos cookies. Pode alterar isto modificando as definições do seu navegador.
Instytut Muzyki UMCS, ul. Kraśnicka 1, wtorki- 8.45-10.30, sala nr 10
O sobie
Dr hab. Stanisław Halat – muzyk, perkusista, kompozytor, aranżer, profesor w Instytucie Muzyki UMCS w Lublinie na kierunku Jazz i Muzyka Estradowa i Edukacja Muzyczna. Jest autorem podręcznika gry na perkusji pt. „Graj profesjonalnie”, wydanego w roku 1998 przez Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne oraz ponad 200 kompozycji na instrumenty perkusyjne i zespoły kameralne wydanych na przestrzeni lat 2003-2019 w wydawnictwach Contra, Pani Twardowska, Polihymnia, CEA. Był członkiem Warszawskiej Grupy Perkusyjnej , z którą występował na festiwalach muzyki współczesnej, m. inn. Wratislawia Cantans, Warszawska Jesień, Inventionen w Niemczech. Jest pomysłodawcą i dyrektorem artystycznym Ogólnopolskich Warsztatów Perkusyjnych organizowanych w Lublinie w latach 2008-2010, a od roku 2011 Międzynarodowych Warsztatów Perkusyjnych organizowanych od roku 2019 w Warszawie. W latach 1981-1993 był muzykiem Orkiestry PRiTV w Warszawie, współpracował z Orkiestrami Filharmonii Narodowej, Sinfonii Varsovii, Sinfonii Viva i Polskiej Orkiestry Radiowej. Jest członkiem tria Fryderyka Babińskiego i liderem kwartetu jazzowego, z którym w roku 2011 nagrał autorską płytę pt. „Kolory rytmu”. Na zlecenie CEA przygotował podstawę programową dla przedmiotu perkusja w szkole muzycznej II stopnia. Jest autorem kompozycji i całości aranżacji płyty Szymanowski Percussion Ensemble wydanej w roku 2019. W roku 2021 z kwartetem jazzowym nagrał album jazzowy Amity, na którym znalazło się 8 autorskich kompozycji. Jest jurorem przesłuchań i konkursów klas perkusji szkół muzycznych I i II stopnia organizowanych przez CEA. Od roku 2011 pełni funkcję wicedyrektora do spraw muzycznych w Zespole Państwowych Szkół Muzycznych nr 4 im. Karola Szymanowskiego w Warszawie. W działalności naukowej zajmuje się relacjami metro-rytmicznymi i ich zastosowaniem w grze zespołowej. W metodyce nauczania oprócz koordynacji ruchowej i technik wykonawczych (Moeller stroke, velocity stroke) stosuje szeroką paletę stylistyczną zawierającą elementy i gatunki stylu jazzowego, funk, fusion, afro-cuban, afro-brazilian, big-band i naukę gry szczotkami.
Działalność naukowa
Autor ponad 100 kompozycji na instrumenty perkusyjne wydanych w wydawnictwach Contra, Pani Twardowska, CEA i Polihymnia oraz podręcznika gry na zestawie perkusyjnym "Graj profesjonalnie" wydanym w WSiP.
Autor podstawy programowej dla przedmiotu perkusja dla szkól muzycznych I i II stopnia. Brał udział w konferencjach naukowych na UZ i AM w Katowicach i Wrocławiu, UJ w Krakowie, Odessie oraz Bejing University w Xiamen w Chinach.