Devido às definições do seu navegador e de forma a facilitar o funcionamento da página umcs.pl,os cookies foram instalados. Ao utilizar esta página aceita a utilização dos cookies. Pode alterar isto modificando as definições do seu navegador.
Zenon Pokojski (doktor nauk ekonomicznych w zakresie nauk o zarządzaniu) przez ponad trzydzieści lat kierował różnej wielkości zespołami ludzkimi, w tym ponad dziesięć lat w zarządach spółek Grupy Azoty Puławy oraz CIECH. Jest współautorem wielu programów dot. m.in. strategii wzrostu wartości firmy, fuzji i przejęć, budowy modelu biznesowego spółki, pozyskiwania nowych zasobów. Zdobył doświadczenie menedżerskie w budowanie strategii wzrostu odpowiadajacemu zasobom przedsiebiorstwa, w kierowaniu zespołami projektowymi, w realizowaniu strategii wzrostu przedsiębiorstwa, "uzdrawianiu" jego zasobów, współpracy biznesu z instytucjami nauki.
Niezależnie od pracy w organach spółek handlowych (zarząd, rada nadzorcza) prowadził pracę naukową i dydaktyczną na Uniwersytecie Marii Curie Skłodowskiej w Lublinie, Szkole Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie, Instytucie Doskonalenia Kadr Pedagogicznych w Warszawie.
Członek Rady Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie.
Specjalizacja:
Zarządzanie strategiczne, zarządzanie wartością, fuzje i przejęcia, otwarte innowacje, komunikacja w biznesie, public relations, lobbing, zarządzanie organizacjami non profit, w tym zarządzanie w oświacie.
Wykształcenie:
Szkoła Główna Handlowa w Warszawie - doktor nauk ekonomicznych w zakresie nauk o zarzadzaniu, 2008;
Harvard Business School Publishing, roczny program doskonalenia umiejetności menedżerskich - Management 2004;
Szkoła Główna Handlowa w Warszawie studia podyplomowe - Prawo Spółek Handlowych, 2002-2003;
Wyższa Szkoła Bankowości, Finansów i Zarządzania w Warszawie, studia podyplomowe - Public Relations 2000-2001;
Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, Wydział Handlu Zagranicznego; 1986.
Działalność naukowa
ORCID ID https://orcid.org/000-0001-5870-6397
Ogłoszenia
Prowadzone przedmioty:
1. Strategia budowania wartości organizacji
2. Budowanie i wdrażanie strategii przedsiebiorstwa
3. Zarządzanie strategiczne
4. Zarządzanie grupą kapitałową (przypadek Grupy Azoty)
5. Zarządzanie wartością klienta
6. Fuzje i przejęcia (obrona przed wrogimi przejęciami)