Dr Kamil Fil - starszy wykładowca na Wydziale Politologii i Dziennikarstwa UMCS. Absolwent Wydziału Politologii UMCS.
Studia, szkolenia, kursy:
2018-2019 Katolicki Uniwersytet Lubelski: Studia podyplomowe: Mediacje sądowe i pozasądowe
2010 Global Ericsson Consulting - Centrum Rozwoju Administracji: Szkolenie Wzmacnianie potencjału administracji samorządowej
2009-2010 Centrum Wspierania Przedsiebiorczości - Forum Lubelskich Organiazacji Pozarządowych: Szkolenie Promocja Nauki szansą Lublina – Nauka w Biznesie
2008-2009 Wyższa Szkoła Ekonomii i Innowacji: Studia podyplomowe Public relations w badaniach naukowych
1992-1997 Uniwersytet Marii Curie Skłodowskiej. Studia magisterskie, Wydział Politologii
Zrealizowane projekty, granty
2020- REINITIALISE “Preserving fundamental rights in the use of digital technologies for e-health services" ("Ochrona podstawowych praw przy wykorzystywaniu technologii cyfrowych w usługach e-zdrowia”) projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Ramowego Horyzont 2020 konkurs Twinning. Funkcja: członek zespołu projektowego. Członek Rady Naukowej.
2015-2016: Projekt Dziennikarstwo ekologiczne-nowa jakość w edukacji medialnej realizowany w ramach EEA Grants. Funkcja- Koordynator projektu
2009-2010: Projekt Nowoczesne technologie informacyjne i komunikacyjne w administracji samorządowej, realizowany w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki. Funkcja - Koordynator projektu
2008-2009: Projekt Zarządzanie informacją i komunikacją public relations w administracji samorządowej realizowany z ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki. Funkcja - wykładowca
2007-2008: Projekt Zarządzanie projektami społecznymi – szkolenie służb zatrudnienia realizowany w ramach środków funduszy strukturalnych Sektorowego Programu Operacyjnego Rozwoju Zasobów Ludzkich. Funkcja - wykładowca
2006-2007: Projekt Bliżej klienta – public relations w instytucjach rynku pracy realizowany z ramach Sektorowego Programu Operacyjnego RZL. Funkcja - wykładowca
Zainteresowania badawcze
- Public Relations,
- Marketing polityczny
- Komunikowanie polityczne
Opracowanie zbiorowe pod redakcją:
Człowiek, media, środowisko naturalne., Ilona Biernacka Ligęza, Kamil Fil (red.), Toruń 2016
Wybrane publikacje:
- Pragmatycy i ideowcy – konfrontacja stylów uprawiania polityki na polskiej scenie politycznej, [w:] T. Goban-Klas (red.), Komunikacja marketingowa w czasach nieufności, WSH Radom 2007,
- Romantycy czy nieudacznicy – retoryka wystąpień liderów Unii Wolności, [w:] E. Bernacka (red.), Niezależni i ulegli – studia o nonkonformizmie, Toruń 2008,
- Wizerunek programowy ugrupowań liberalno-demokratycznych – analiza treści deklaracji programowych i sposobu ich prezentacji na łamach „GW” i „RZ”., [w:] A. Kasińska Metryka, K. Kasowska Pedrycz (red.), Socjotechnika w polityce wczoraj i dziś, Wyd. AŚ Kielce 2008
- Wizerunek partii czy wizerunek polityka?- socjotechniczne aspekty procesów personalizacji polityki RP [w:], T.Bichta, (red.) 20 lat demokratyzacji systemu politycznego RP, Lublin2011
- Analiza kampanii wyborczej w wyborach samorządowych na urząd Prezydenta Lublina w 2010 rok [w] Tomczak Ł., Prezydenci miast – analiza rywalizacji w wyborach samorządowych, Wrocław 2012
- The role of Internet in the Polish parliamentary elections in 2011 [w:] , T. Majerczak, L, Orosz, M.B. Lapcakova (red.), 20 rokov Ustavy Slovenskej republiky – i. Ustavne dni s.183-201, Kosice 2012
- The image of the party? Validity of the issue in view of the personalization and mediatization policy in Central and Eastern European countries. The Polish example [w:] Conference proceedings, Lizbona 2012,
- Wizerunek partii w świetle procesów personalizacji I mediatyzacji polskiej polityki[w:] , B. Dziemidok Olszewska, w. Sokół, T. Bichta. (red.), W kręgu nauki o państwie, prawie i polityce Lublin 2012
- Reklama negatywna a jakość demokracji – na przykładzie kampanii parlamentarnej z 2011 roku [w:] A. Duda (red.), Medialne reprezentacje kultury. Społeczeństwo. Polityka. Promocja, Lublin, 2015
- Obraz ekologii na łamach tygodników opinii [w:], A. Duda, R. Szwed (red.), Medialne ramy tożsamościLublin 2017, ss. 131-162