Devido às definições do seu navegador e de forma a facilitar o funcionamento da página umcs.pl,os cookies foram instalados. Ao utilizar esta página aceita a utilização dos cookies. Pode alterar isto modificando as definições do seu navegador.
Studia historyczne w UMCS ukończyłam w 2008 r. broniąc pracę magisterską Rytuał przejścia jako instrument budowy narracji w romansie rycerskim, której promotorem był prof. dr hab. Jacek Banaszkiewicz.
W 2011 r. uczestniczyłam w zajęciach Podyplomowego Studium Archiwistyki UMCS, w ramach którego przygotowałam pracę Archiwum zakładowe Ośrodka „Brama Grodzka – Teatr NN” pod kierunkiem prof. dr. hab. Janusza Łosowskiego.
W 2020 r. ukończyłam podyplomowe studia muzealnicze w UW, składając pracę Łupy i trofea wojenne w okresie średniowiecza w Polsce w świetle rodzimych źródeł kronikarskich, której promotorem był prof. dr hab. Andrzej Rottermund.
Artykuły:
Studencie! Wstąp do legionu! Zarys tradycji rekonstrukcyjnych na UMCS, „Wiadomości Uniwersyteckie”, nr 9/2016, s. 27-30,
Fundacja Pomnika Marii Curie-Skłodowskiej, „Wiadomości Uniwersyteckie”, nr 8/2017, s. 36-38,
Bibliografia miasta Chełma, „Rocznik Chełmski”, T. 21/2018, s. 453-473, [wspólnie z A. Romanowską],
Docent dr Mieczysław Marczuk, „Radzyński Rocznik Humanistyczny”, T. 17/2019, s. 323-329,
Rekonstrukcja historyczna. Kilka refleksji nad zjawiskiem, „Rocznik Historyczno-Archiwalny”, T. XXV/2015–2020, s. 108-120,
Wystawa „Zbigniew Jóźwik. Linoryty i rysunki” w Muzeum UMCS, „Wiadomości Uniwersyteckie”, nr 4/2021, s. 62-63.
Historia i działalność Muzeum UMCS, w: Archivum seu thesaurus Universitatis et acta aliorum officiorum. Studia ofiarowane dr hab. Annie Łosowskiej na czterdziestolecie pracy naukowej, red. M. Kuchciak, K. Skupieński, Lublin 2022, s. 167-180,
Łupy, jeńcy i trofea wojenne w polskich kronikach średniowiecznych, „Koło Historii”, nr 27/2022, s. 11-35,
Od skrawka togi do ceremoniału akademickiego, „Wiadomości Uniwersyteckie”, nr 2/2022, s. 27-31,
Śladami Patronki. Wizerunki Marii Curie-Skłodowskiej na UMCS, „Wiadomości Uniwersyteckie”, nr 2/2022, s. 27-31.