Devido às definições do seu navegador e de forma a facilitar o funcionamento da página umcs.pl,os cookies foram instalados. Ao utilizar esta página aceita a utilização dos cookies. Pode alterar isto modificando as definições do seu navegador.
psychospołeczne funkcjonowanie dzieci i młodzieży sprawiających trudności wychowawcze
profilaktyka uzależnień
mediacje w szkole
Ukończone studia podyplomowe: Mediacja szkolna i sądowa
Prowadzone przedmioty:
Profilaktyka uzależnień; Trudności wychowawcze; Wprowadzenie do pedagogiki opiekuńczej; Podstawy mediacji; Mediacje szkolne z metodyką; Teoria wychowania; Czas wolny dzieci i młodzieży; Seminarium dyplomowe
Współpraca naukowa:
dr hab. Jan Amos Jelinek, prof APS (Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie)
Działalność naukowa
Wykaz wybranych publikacji:
Wrótniak Joanna, Sikora Dorota, Zdrowie w percepcji dzieci – analiza swobodnych wypowiedzi, (w): Bochniarz A., Bogucki J., Grabowiec A. (red): „Zdrowa szkoła-zdrowy uczeń. Teoria i praktyka edukacji zdrowotnej. Wybrane zagadnienia”, Wydawnictwo NeuroCentrum, Lublin 2008, s. 107-114.
Wrótniak Joanna, Sikora Dorota, Nauczyciel wobec problemu mobbingu wśród uczniów, „Opieka – Wychowanie - Terapia” nr 3-4, 2008, s. 5-9.
Wrótniak Joanna, Wsparcie społeczne mieszkańców domu pomocy społecznej, „Pedagogia”, LSW, Ryki, nr 9/2009, s. 92-111.
Wrótniak Joanna, Poczucie samotności u uczniów rozpoczynających nowy etap nauki szkolnej, „Opieka - Wychowanie- Terapia” nr 3-4, 2010, s. 5- 10.
Wrótniak Joanna, Poczucie koherencji mieszkańców domu pomocy społecznej, „Lubelski Rocznik Pedagogiczny” t. XXX, 2011, s. 107-131.
Wrótniak Joanna, Sosnowska – Bielicz Ewa, Jak kształcić kompetentnych nauczycieli edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej? „Lubelski Rocznik Pedagogiczny” t. XXXI, 2012, s. 147-161.
Wrótniak Joanna, Sosnowska – Bielicz Ewa, Nawyki żywieniowe a otyłość dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym „Lubelski Rocznik Pedagogiczny” Wydanie specjalne Problemy żywieniowe dzieci i młodzieży, t. XXXII, 2013, s. 147-165.
Wrótniak Joanna, Barabas Magdalena, Opiekun-wychowawca w poglądach pedagogicznych Janusza Korczaka, [w:] M. Korczyński, M. Okrasa, B. Wierzchowska-Konera, Pochylmy się nad dzieckiem. Idea i dzieło Janusza Korczaka, Wydawnictwo UMCS, Lublin 2014, s. 273-281 ISBN 978-83-7784-560-8.
Wrótniak Joanna, Zasoby psychospołeczne osób w podeszłym wieku z poczuciem samotności, Wydawnictwo UMCS, Lublin 2015, ISBN 978-83-7784-761-9.
Wrótniak Joanna, Samotność jako wartość?, [w:] W. Furmanek, A. Długosz (red.) Wartości w pedagogice. Urzeczywistnianie wartości, Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, Rzeszów 2015, s. 142-152 ISBN 978-83-7996-130-6.
Wrótniak Joanna, Sosnowska – Bielicz Ewa, Środowisko życia a poczucie samotności osób starszych, „Społeczeństwo i Rodzina”, nr 43, 2/2015 ISSN: 1734-6614.
Wrótniak Joanna, Hasło: Samotność, [w:] K. Chałas, A. Maj (red.), Encyklopedia Aksjologii Pedagogicznej, POLWEN, Polskie Wydawnictwo Encyklopedyczne, Radom 2016, ss. 1022- 1026, ISBN 978-83-7557-168-4.
Wrótniak Joanna, Poczucie wolności i samotności w percepcji młodzieży, [w:] K. Czykiera, T. Sosnowski, T. Bajkowski (red.), WARTOŚCI – EDUKACJA – PRZEMIANY. Inspiracje dla teorii i praktyki społecznej, Wydział Pedagogiki i Psychologii Uniwersytetu w Białymstoku, Drukarnia Cyfrowa, Białystok 2017, s. 255-264 ISBN 978-83-65997-02
Wrótniak Joanna, Poczucie samotności uczniów szkoły wiejskiej, ”EDUKACJA – TECHNIKA – INFORMATYKA”. Kwartalnik naukowy, Wyd. Uniwersytetu Rzeszowskiego, nr3 (25) 2018, s. 281-286. ISSN 2080 – 906. DOI: 10:15584/eti.
Wrótniak Joanna, Portale społecznościowe w edukacji współczesnej młodzieży, ”EDUKACJA – TECHNIKA – INFORMATYKA”, Kwartalnik naukowy, Wyd. Uniwersytetu Rzeszowskiego, nr 3 (25) 2018, s. 178-183. ISSN 2080 – 906. DOI: 10:15584/eti.
Wrótniak Joanna, Poczucie samotności młodzieży w dobie portali społecznościowych, PROBLEMY OPIEKUŃCZO – WYCHOWAWCZE, październik 2018; 573 (8): 51-59. DOI:10.5604/01.3001.0012.7473 GICID:01.3001.0012.7473.
Wrótniak Joanna, Sosnowska - Bielicz Ewa, Samotność seniorów a rodzina. Wyzwania dla opieki profesjonalnej, STUDIA NAD RODZINĄ, nr 5 (50) 2018; s. 115-132.
Wrótniak Joanna, Błędy wychowawcze nauczycieli w opinii studentów, ”EDUKACJA – TECHNIKA – INFORMATYKA”, Kwartalnik naukowy, Wyd. Uniwersytetu Rzeszowskiego, nr 2/28/2019, s. 33-39. ISSN 2080-9069. DOI: 10.15584/eti.2019.2.3.
Wrótniak Joanna, Trudności w pracy z dzieckiem nieśmiałym w perspektywie nauczycieli , ”EDUKACJA – TECHNIKA – INFORMATYKA”, Kwartalnik naukowy, Wyd. Uniwersytetu Rzeszowskiego, nr 4/30/2019, s. 163-171. ISSN 2080-9069 DOI: 10.15584/eti.2019.4.22
Wrótniak Joanna, Trudności ucznia nieśmiałego, LUBELSKI ROCZNIK PEDAGOGICZNY T. XXXVIII , z. 4/2019 DOI : 10.17951/lrp.2019.38.4.143-154
Wrótniak Joanna, Doświadczanie samotności przez młodych dorosłych, PROBLEMY OPIEKUŃCZO – WYCHOWAWCZE, Wyd. Akademii Pedagogiki Specjalnej, maj 2020; 590 (5): 68-79. DOI: https://doi.org/10.5604/01.3001.0014.117
Wrótniak Joanna, Samotność młodych ludzi w opinii studentów, HORYZONTY WYCHOWANIA, 2020; 19(52), 93‑104. DOI: https://doi.org/10.35765/hw.1863
Wrótniak Joanna, Jelinek Jan Domowa edukacja techniczna w opinii przyszłych nauczycieli, [w:] K. Chałas, M. Buk – Cegiełka (red.), Funkcjonowanie szkoły i jej podmiotów wobec wyzwań cywilizacyjnych – teoria, badania, projektowanie zmian. Tom I, Wydawnictwo Muzyczne POLIHYMNIA, Lublin, 2021. ISBN: 978-83-7847-756-3 ss. 145-159
Wrótniak Joanna, Wołk Katarzyna , Znaczenie biografii pedagogicznej w wychowaniu do wartości w opinii studentów pedagogiki, BIOGRAFISTYKA PEDAGOGICZNA, Tom 6 (2021) DOI: 10.36578/BP.2021.06.01
Wrótniak Joanna, School mediation as a tool supporting the education process, Humanitas Pedagogy and Psychology, grudzień 2022; DOI: https://doi.org/10.5604/01.3001.0016.3264; ISSN: 2956-3992, pp. 171-184
Wrótniak Joanna, Kompetencje społeczne a poczucie samotności młodych dorosłych, ROCZNIKI PEDAGOGICZNE Tom 15(51), numer 4 - 2023: 189-206. DOI: https://doi.org/10.18290/rped23154.11
Wrótniak Joanna, Poczucie samotności a style radzenia sobie ze stresem przez przyszłych nauczycieli, ROCZNIKI PEDAGOGICZNE, Tom 16 (52), numer 2 - 2024: 159-177. DOI: https://doi.org/10.18290/rped24162.11
Redakcja monografii
T. Zubrzycka-Maciąg, M. Barabas, J.Wrótniak (2020), Człowiek – wartości – wychowanie, Lubelski Rocznik Pedagogiczny, Vol 39, No 2 ss.274, ISSN: 0137-6136