Esta página utiliza cookies
Devido às definições do seu navegador e de forma a facilitar o funcionamento da página umcs.pl,os cookies foram instalados. Ao utilizar esta página aceita a utilização dos cookies. Pode alterar isto modificando as definições do seu navegador.
Konsultacje w roku akademickim 2024/2025 - semestr zimowy
Stacjonarnie- Instytut Pedagogiki ul. Głęboka 43 pokój 3.17;
środa godz. 13.00-14.00
w formie zdalnej, z wykorzystaniem Wirtualnego Kampusu UMCS:https://kampus.umcs.pl/course/view.php?id=16305 poniedziałek godz.8.00-9.00.
W przypadku konsultacji zdalnych proszę o wcześniejsze zgłoszenie tej informacji drogą mailową (mail: danuta.wosik-kawala@mail.umcs.pl)
Prowadzę zajęcia dydaktyczne m.in z przedmiotów:
Teoria wychowania
Metodyka pracy opiekuńczo-wychowawczej
Formy opieki zastępczej
Podstawy diagnozy pedagogicznej
Diagnoza pedagogiczna
Wspomaganie dzieci w rozwoju emocjonalnym i społecznym
Emisja głosu
Seminarium magisterskie
Seminarium dyplomowe
Seminarium doktorskie
ul. Głęboka 43, p.3.17 Lublin
Tematyka badawcza:
Doktoranci
1) dr Małgorzata Majerek Skuteczność warsztatu edukacyjnego w rozwijaniu kompetencji społecznych młodzieży w ramach lekcji wychowania fizycznego (obrona15.01.2020).
2) dr Joanna Kata Psychospołeczne korelaty poczucia jakości życia wychowanków instytucjonalnych form pieczy zastępczej(obrona 28.11.2022).
3) mgr Oktawia Zalewska Wybrane zasoby osobiste a poczucie sensu życia wychowanków pieczy zastępczej stojących u progu usamodzielnienia (obrona 14.11.2024)
4) mgr Wiktoria Krakowiak Skuteczność warsztatu edukacyjnego ,,SPEAK” w rozwijaniu kompetencji społecznych dzieci i młodzieży z rodzin dysfunkcyjnych
Opiekun Koła Naukowego Pedagogów Opiekuńczych(https://www.umcs.pl/pl/kolo-naukowe-pedagogow-opiekunczych,12788.htm)
https://www.umcs.pl/pl/studenckie-kola-naukowe,9948,kolo-naukowe-pedagogow-opiekunczych-umcs,114000.chtm#page-1
ORCID: 0000-0003-2846-7203
Nagrody i wyróżnienia
Medal Komisji Edukacji Narodowej
Medal Srebrny za długoletnią służbę
Monografie autorskie
Monografie wieloautorskie
Książki pod redakcją
Artykuły:
1. Wosik-Kawala D. Dziecko autystyczne w rodzinie, „Opieka-Wychowanie-Terapia" 1999, nr 1, 15 - 18.
2. Wosik-Kawala D. Teatroterapia w pracy z dziećmi i młodzieżą, „Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze" 1999, nr 10,38-40.
3. Wosik-Kawala D. Przygotowanie do pracy zawodowej studentów pedagogiki opiekuńczej a wymagania stawiane im przez przyszłych pracodawców, [w:] Ochmański M. (red.)Możliwości i bariery reform edukacyjnych na poziomie wyższym, UMCS, Lublin 1999, 221-228.
4. Wosik-Kawala D., Lewandowska-Kidoń T. Działalność edukacyjna wybranych stowarzyszeń i fundacji kobiecych w Polsce "Rocznik Andragogiczny 1997/98", 212-218.Ten sam artykuł został opublikowany również w: "Edukacja Dorosłych" 1998, nr 4, 41-48.
5. Wosik-Kawala D., Lewandowska-Kidoń T. Poczucie godności wychowanków, Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze, 2000, nr 2, 10 - 12.
6. Wosik-Kawala D., Lewandowska-Kidoń T. Edukacja ekonomiczna stowarzyszeń i fundacji kobiecych w Polsce, [w:] Saran J (red.): Edukacja dorosłych teoria i praktyka w okresie przemian, UMCS, Lublin 2000, 149 -155.
7. Wosik–Kawala D. Rozwijanie samooceny dziecka, Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze 2002, nr 3, 31-34.
8. Wosik–Kawala D. Zastępcze środowiska rodzinne. [w:] B. Wojciechowska–Charlak (red.) Środowiska opiekuńczo–wychowawcze, Wyd. WŚ, Kielce 2002, 51–80.
9. Wosik–Kawala D. Pogotowie opiekuńcze. [w:] B. Wojciechowska–Charlak (red.) Środowiska opiekuńczo – wychowawcze, Wyd. WŚ, Kielce 2002, 108–119.
10. Wosik–Kawala D. Po lekcjach do pracy – rzecz o pracujących dzieciach [w:] Cz. Kępski (red.) Opieka i wychowanie w rodzinie, UMCS, Lublin 2003, 156–163.
11Wosik–Kawala D. Samoocena dzieci i młodzieży [w:] B. Wojciechowska–Charlak (red.) Praca opiekuńczo-wychowawcza, Wyd. WŚ Kielce 2003, 23–51.
12.Wosik–Kawala D., Lewandowska–Kidoń T. Wartości uznawane przez wychowanków placówek opiekuńczo– wychowawczych [w:] B. Wojciechowska–Charlak (red.): Praca opiekuńczo–wychowawcza, Wyd. WŚ Kielce 2003, 53–65.
13.Wosik–Kawala D. Twórczość w pracy opiekuńczo - wychowawczej [w:] B. Wojciechowska–Charlak (red.) Praca opiekuńczo–wychowawcza, Wyd. Wszechnica Świętokrzyska, Kielce 2003, 107– 122.
14. Wosik–Kawala D. Stosunek społeczeństwa do rodzin z dzieckiem autystycznym [w:] Z. Kazanowski, D. Osik-Chudowolska (red.)Intergracja osób niepełnosprawnych w edukacji i interakcjach społecznych, UMCS, Lublin 2003, 95-101.
15.Wosik-Kawala D., Obraz siebie młodzieży upośledzonej umysłowo [w:]Z. Palak, A. Lewicka, A. Bujnowska (red.) Jakość życia a niepełnosprawność – konteksty psychopedagogiczne, UMCS Lublin 2006, 201-213.
16.Wosik-Kawala D., Nauczyciel kompetentny – postulat czy rzeczywistość [w:] Z. Bartkowicz, M. Kowaluk, M. Samujło, Nauczyciel kompetentny. Teraźniejszość i przyszłość, UMCS Lublin 2007,87-98.
17.Wosik-Kawala D., Przygotowanie przyszłych pedagogów do stosowania pedagogiki zabawy w pracy dziećmi i młodzieżą [w:] D. Herciuk, R. Kucha (red.) Pedagogiczna oświata na Ukrainie i w Polsce: realia i perspektywy, Lwów 2008, 313-320.
18.Wosik-Kawala D., Sarzyńska E., Możliwości i bariery wykorzystania forum dyskusyjnego w kształceniu osób dorosłych [w:] Rola informatyki w naukach ekonomicznych i społecznych, Zeszyty naukowe 8 t. 2, Kielce 2008, 33-43.
19.Wosik-Kawala D., Rola samooceny w zapobieganiu patologiom życia społecznego - kontekst psychopedagogicznego przygotowania studentów [w:] Lubelski Rocznik Pedagogiczny XXVII, UMCS Lublin 2008, 75-80.
20.Wosik-Kawala D., Grabowski T., Działalność resocjalizacyjna Oddziału Zewnętrznego Aresztu Śledczego w Radomiu [w:] Z. Bartkowicz, A. Węgliński Skuteczna resocjalizacja doświadczenia i propozycje, UMCS Lublin 2008,105-116.
21.Wosik-Kawala D., Zachowania twórcze młodzieży gimnazjalnej [w:] S. Popek, A. Winiarz (red.) Nauczyciel, zawód, powołanie, pasja, UMCS Lublin 2009, 228-237;
22.Wosik-Kawala D., Sarzyńska E., Optymizm nauczycieli a przejawiane przez nich strategie radzenia sobie w sytuacjach trudnych [w:] A. Grabowiec, J. Bogucki, A. Bochniarz (red.) Zdrowa szkoła Zdrowy uczeń. Edukacja wobec współczesnych zagrożeń zdrowia, NeuroCentrum Lublin 2008, s.223-231.
23.Wosik-Kawala D., Zubrzycka-Maciąg T., Motywowanie uczniów do nauki – wskazówki dla nauczyciela.// Motivating students to learning – advice for teachers [w:] R. Brazis (red.) Studium Vilnense A, vol. 6, 2009, 69-72.
24.Wosik-Kawala D., Sarzyńska E., Kompetencje komunikacyjne nauczycieli podejmujących kształcenie w formie e-learning [w:] D. Wosik-Kawala, E. Sarzyńska, W. Maliszewski, M. Fiodor (red.) Komunikacja i edukacja – ku synergiczności porozumienia się, Wydawnictwo Adam Marszałek Toruń 2009, 47-57.
25.Wosik-Kawala D., Zubrzycka-Maciąg T., Obraz nauczyciela w teorii i praktyce szkolnej [w:] K. Czerwiński, M. Fiedor, J. Kubiczka (red.) Komunikowanie społeczne w edukacji. Zagrożenia podmiotowe i psychospołeczne, Wydawnictwo Adam Marszałek Toruń 2010, s. 94-112.
26.Zubrzycka-Maciąg T., Wosik-Kawala D., Stres w pracy nauczyciela szkoły podstawowej [w:] A. Buczak, I. Łukasik, A. Witek (red.) Edukacja wobec zagrożeń zdrowia. Zdrowa szkoła – zdrowy uczeń. Między teorią a praktyką, Wyd. NeuroCentrum Lublin 2010, 223-238.
27.Wosik-Kawala D., Czerniak E., Grymuza A., Kołodziej A., Rodzina zastępcza, [w:] D. Wosik-Kawala(red.) Rodzinne i instytucjonalne środowiska opiekuńczo – wychowawcze, UMCS Lublin 2011, 99-128.
28.Wosik-Kawala D., Ksiądz M., Bury B., Styk B., Rodzina adopcyjna [w:] D. Wosik-Kawala(red.) Rodzinne i instytucjonalne środowiska opiekuńczo – wychowawcze, UMCS Lublin 2011, 129-159.
29.Parcheta A., Ogrodnik A., Wosik-Kawala D., Rodzinne domy dziecka [w:] D. Wosik-Kawala (red.) Rodzinne i instytucjonalne środowiska opiekuńczo – wychowawcze, UMCS Lublin 2011,161-177.
30.Wosik-Kawala D., Socha-Szymańska R., Derylak B., Placówka interwencyjna – pogotowie opiekuńcze [w:] D. Wosik-Kawala(red.) Rodzinne i instytucjonalne środowiska opiekuńczo – wychowawcze, UMCS Lublin 2011, s. 179-216.
31.Dylik A., Klukow J., Wosik-Kawala D., Placówka socjalizacyjna – dom dziecka [w:] D.Wosik-Kawala(red.) Rodzinne i instytucjonalne środowiska opiekuńczo – wychowawcze. UMCS Lublin 2011, s. 227-244.
32.Leziak J., Czepczyński W., Wosik-Kawala D., Wioski dziecięce w Polsce [w:] D. Wosik-Kawala (red.) Rodzinne i instytucjonalne środowiska opiekuńczo – wychowawcze, UMCS Lublin 2011, s. 245-274.
33.Wosik-Kawala D., Inteligencja emocjonalna w edukacyjnej perspektywie. Nowe znaczenia i tendencje [w:] M. Valihorová, Lada Kaliská (Ed.) ZDRAVÁ ŠKOLA Banská Bystrica 2010, ISBN 978-80-557-0111-0, s. 464-478, ss.678.
34.Wosik-Kawala D. Rozwijanie inteligencji emocjonalnej uczniów [w:] D. Wosik-Kawala, T. Zubrzycka-Maciąg (red.), Kompetencje diagnostyczne i terapeutyczne nauczyciela Impuls, Kraków 2011, s. 119-141.
35.Wosik-Kawala D., Teatroterapia i techniki parateatralne w pracy z dziećmi i młodzieżą [w:] D. Wosik-Kawala, T. Zubrzycka-Maciąg (red.), Kompetencje diagnostyczne i terapeutyczne nauczyciela Impuls, Kraków 2011, s. 177-192.
36.Wosik-Kawala D., Wulgaryzmy jako swoisty rodzaj komunikacji – perspektywa ucznia, [w:] J. Podgórecki, A. Dąbrowska, K. Czerwiński (red.) Bezpieczeństwo w perspektywie komunikowania społecznego i jego edukacyjne uwarunkowania, Wyd. A. Marszałek Toruń 2011; 218-236.
37.Zubrzycka-Maciąg T., Wosik-Kawala D., Piech A., Doskonalenie zawodowe nauczycieli w ramach studiów podyplomowych [w:] Edukacja Ustawiczna Dorosłych nr 1, 2011;89-94.
38.Wosik-Kawala D., Wartości preferowane przez uczniów a wartości preferowane przez ich nauczycieli, [w:] A. Cudowska, (red.) Kierunki rozwoju edukacji w zmieniającej się przestrzeni społecznej Trans Humana Wyd. Uniwersyteckie Białystok 2011, ISBN 9788361209546, s.407-417.
39.Wosik-Kawala D., Grabowiec A., Developing psychosocial skills of pupils as an objective of a modern school, [w:] Žiak v kontexte psychológie a pedagogiky, Kolekiv autorov, Univerzita Mateja Bela v Banskej Bystrici, Pedagogická fakulta, Katedra Psychológie 2011, s. 495-507.
40.Grabowiec A., Wosik-Kawala D., Violence among students the challenge for modern school,[w:] Žiak v kontexte psychológie a pedagogiky, Kolekiv autorov, Univerzita Mateja Bela v Banskej Bystrici, Pedagogická fakulta, Katedra Psychológie 2011, s. 58 – 70 ISBN 978-80-557-0239-1
41.Wosik-Kawala D., Zubrzycka-Maciąg T. Znaczenie wartości w wychowaniu [w:] J. Kirenko, D. Wosik-Kawala, T. Zubrzycka-Maciąg (red.) Wychowanie wobec wyzwań współczesności, UMCS, Lublin 2011, s. 29-46.
42.Piech A., Wosik-Kawala D., Zubrzycka-Maciąg T. Droga do osiągnięcia sukcesu zawodowego - praca, kariera i rozwój zawodowy człowieka dorosłego Edukacja Ustawiczna Dorosłych 2011 nr 2, s. 60-65.
43.Wosik-Kawala D., Zubrzycka-Maciąg T., Obraz wychowawcy w percepcji wychowanków domu dziecka, Problemy Opiekuńczo Wychowawcze 2012, nr 3, s. 41-45.
44.Wosik-Kawala D., Grabowiec A., Szkoła miejscem kształtowania kompetencji społecznych – postulaty a rzeczywistość [w:] K. Czerwiński, A. Knocińska, M. Okrasa (red.), Szkoła, komunikacja i edukacja. Komunikowanie w różnorodnych relacjach interpersonalnych, Wyd. A. Marszałek Toruń 2012 s. 38-62.
45.Zubrzycka-Maciąg T., Wosik-Kawala D., Wychowanie w szkole w świetle doświadczeń i opinii studentów pedagogiki [w:] J. Kirenko, T. Zubrzycka-Maciąg, D. Wosik-Kawala (red.) Wychowawcza rola szkoły, UMCS Lublin 2012, s.39-58.
46.Wosik-Kawala D., Teacher’s Emotional Competence in the context of education interactions, [w:] Romuald Brazis (red.) Studium Vilnense A, vol. 9, 2012, s.92-95.
47.Wosik-Kawala D., Zubrzycka-Maciąg T., Piech A. Postulaty nauczycieli w kontekście potrzeb wychowawczych w pracy z uczniem, Edukacja Ustawiczna Dorosłych 2012 nr 2, s.92-98.
48.Sarzyńska E., Wosik-Kawala D., Successful teaching career [w:] R. Bera, A. Dudak, K. Klimkowska (red.) Pedagogical education in the context of the Job market requirements, Impuls Kraków 2012, s. 119-137.ISBN 978-83-7850-070-4
49.Wosik-Kawala D., Gotowość do zachowań asertywnych a radzenie sobie ze stresem uczniów szkół ponadgimnazjalnych [w:] Aktualni otazky pedagogiky, psychologie a vychovneho poradenstvi VIII, Univerzita Palackeho v Olomouci, Olomouc 2012, s. 51-66;
50.Wosik-Kawala D., Grabowiec A., Techniki projekcyjne w pracy pedagoga [w:] V. Korim, R. Uździcki (red.) Szkoła w perspektywie jej realnych przeobrażeń, Zarządzanie-Kompetencje-Kreatywność, Wyd. A. Marszałek, Toruń 2013; 176-186.
51.Wosik-Kawala D., Emotional self-awareness in high school students [w:] R. Brazis (red.) Studium Vilnense A, vol. 10, Vilnius 2013, 62-66.
52.Wosik-Kawala D., Emotional intelligence versus self-esteem of high school students - pedagogical implications [w:] A. Dudak, A. Kanios, O. Karpenko Challenges of contemporary education – theoretical and empirical context, Drohobych Ivan Franko State Pedagogical University, Drohobych 2014, 145-158.
53.Korczyński M., Wosik-Kawala D., Zubrzycka-Maciąg T., Stres zawodowy nauczycieli i możliwości jego przezwyciężania (w:) J. Ślusarski (red.) Humanistyczne (pozatechniczne) konteksty przygotowania zawodowego do pracy w warunkach trudnych i niebezpiecznych, Wyd. WSOSP Dęblin 2014, s. 177-201.
54.Wosik-Kawala D., Majerek M., Wartość przyjaźni w opinii młodzieży, Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze, 2015, nr 1, 38-45.
55.Sarzyńska-Mazurek E., Wosik-Kawala D., Nie(dostatki) zasadniczej szkoły zawodowej Edukacja Ustawiczna Dorosłych 2015 nr 1, s.45-57.
56.Wosik-Kawala D., Wizerunek ciała młodzieży o zaniżonej samoocenie STUDIA Z TEORII WYCHOWANIA TOM V: 2014 NR 2 (9),125-145.
57.Wosik-Kawala D., Kompetencje emocjonalne jako przesłanka ku racjonalności w konfliktach szkolnych (w:) M. Okrasa, W. J. Maliszewski, M. Fiedor Komunikowanie się w środowisku szkolnym i pozaszkolnym. Nowe trendy i obszary, Wyd. A. Marszałek Toruń 2015;101- 111.
58. Wosik-Kawala D., Sarzyńska-Mazurek E., Wartość pracy w percepcji uczniów szkół ponadgimnazjalnych (w:) Horyzonty Wychowania 2015, Vol.14, No.30, s.167-184.
59.Wosik-Kawala D., Grabowiec A., BochniarzA., Samoocena dzieci z rodzin niepełnych (w:) K. Gąsior, T. Sakowicz (red.) Sprawiedliwość i miłość w rodzinie zagubiona i odnaleziona Tom II, Kielce 2015, s.343-353.
60.Wosik-Kawala D.,Dziecko wychowywane w rodzinie zastępczej „Wychowanie w Rodzinie” t. XI (1/2015);271-288
61.Wosik-Kawala D., Self-esteem and communication activity of secondary school students (w:) Людиноэнавчі Студії, Серія „Пебагогіка”, Винуск 3/35, 2016; 52-63.
62.Wosik-Kawala D., Wychowanie ku wartościom w edukacji szkolnej, Studium Vilnense A (ISSN 1648-7907), vol. 13, 2016, 194-197.
63. Sarzyńska-Mazurek E., Wosik-Kawala D., Postrzeganie pracy przez pracowników wykonujących zawody trudne i niebezpieczne a radzenie sobie przez nich ze stresem Annales Universitatis Mariae Curie-Skłodowska, sectio J Vol 29, No 4 (2016), 103-114.
64.Wosik-Kawala D., Postrzeganie dziadków przez młodzież szkół ponadgimnazjalnych, Wychowanie w Rodzinie tom XV 1/2017.
65.Wosik-Kawala D., Życie wartościowe w opinii uczniów kończących naukę w gimnazjum (w:) K. Czykiera, T. Sosnowski, T. Bajkowski (red.) Wartości - Edukacja - Przemiany. Inspiracje dla teorii i praktyki społecznej, Białystok, 2017, 63-73.
66. Wosik-Kawala D., Meandry aksjologiczne -recenzja monografii autorstwa Grzegorza Żuka Edukacja aksjologiczna. Zarys problematyki, Studia z Teorii Wychowania, t 8, Nr 3 (20)/2017, 149-155.
67.Wosik-Kawala D., Uwarunkowania skuteczności wychowania – implikacje pedagogiczne, Studium Vilnense A (ISSN 1648-7907), vol. 15, 2018, s.38-42
68. Wosik-Kawala D., Uwarunkowania skuteczności wychowania w środowisku szkolnym, Annales UMCS Lublin, Vol. XXXI, 3, 2018, s. 9-21.
69.Wosik-Kawala D., Uwarunkowania poczucia szczęścia małżeńskiego w opinii kobiet i mężczyzn, Wychowanie w Rodzinie t. XVIII, 2, 2018, 243-259.
70.Wosik-Kawala D., Postawy młodzieży szkół średnich wobec osób starszych, Edukacja-Technika-Informatyka, nr 3(29) 2019, 52-57.
71.Wosik-Kawala D., Szkoła miejscem (nie)bezpiecznym - perspektywa ucznia, Annales Universitatis Marie Curie-Skłodowska Lublin-Polonia,VOL. XXXII, No 3, 2019, 83-96.
72.Wosik-Kawala D., Sarzyńska-Mazurek E., Obraz pracy w opinii młodzieży szkół średnich, Annales Universitatis Marie Curie-Skłodowska Lublin-Polonia, Vol. XXXII, No 4, 2019, 285-305.
73.Wosik-Kawala D. Samoocena młodzieży stojącej u progu dalszego kształcenia lub tranzycji na rynek pracy – na przykładzie uczniów lubelskich szkół ponadpodstawowych Lubelski Rocznik Pedagogiczny T. XXXIX, z. 2 (2020), 243-257.
74.Sarzyńska-Mazurek E., Wosik-Kawala D.(2021). Próba typologii osób przygotowujących się do pracy w zawodach pomocowych – na podstawie ich zasobów osobistych (w:) M. Piorunek, J. Nawój-Połoczańska, A.Skowrońska-Pućka(red.) Wspieranie jednostek i grup w różnych wymiarach życia społecznego. Aspekty teoretyczno-praktyczne. Wyd. Naukowe UAM,Poznań 2021,309-336.
75.Wosik-Kawala D. (2021). Pedagogical function of Polish school during the COVID-19 pandemic - teachers' problems and students' expectations. W: T. Kutluca, M. N. Cizreliogullari (ed.) International Eurasian Conference on Educational&Social Studies, Cyprus Science University, Antalya, p. 384-389. https://www.eclss.org. e-ISBN 978-605-71031-2-3
76.Wosik-Kawala D. (2022). Kwestionariusz Postawy Młodzieży Wobec Osób Starszych (PMWOS) – właściwości psychometryczne narzędzia. Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze 607 (2): 64-78. DOI: 10.5604/01.3001.0015.7748
77. Wosik-Kawala D. (2022). Model nauczyciela-wychowawcy w opinii studentów kierunków nauczycielskich stojących u progu tranzycji na rynek pracy. W: QUO VADIS WYCHOWANIE. Wybrane problemy (red.) D. Wosik-Kawala. Lublin UMCS, s. 75-87.
78.Wosik-Kawala D., Sarzyńska-Mazurek E. (2022). Losses and gains among adult Poles during the COVID-19 pandemic JOURNAL OF MODERN SCIENCE TOM 2/49/2022 p. 215-232 doi.org/10.13166/jms/155804
79.Zubrzycka-Maciąg T., Wosik-Kawala D. (2022). Wychowanie w ujęciu Profesora Mieczysława Łobockiego oraz kierunki zainteresowań badawczych pracowników Katedry Teorii Wychowania UMCS – Jubileusz pięćdziesięciolecia. Lubelski Rocznik Pedagogiczny T. XLI, z. 3, s. 179-194. DOI: 10.17951/lrp.2022.41.3.179-194
80.Wosik-Kawala D., Zubrzycka-Maciąg T. (2022).Myśl pedagogiczna Profesora Mieczysława Łobockiego (1929–2012) – lubelskiego pedagoga, teoretyka wychowania i humanisty. Biografistyka Pedagogiczna nr 1, s. 149-171.DOI: 10.36578/bp.2022.07.14
81. Wosik-Kawala D., Korczyński M. (2023). Empatia przyszłych nauczycieli a ich wrażliwość międzykulturowa. Edukacja Międzykulturowa 2(21), s. 133- 146doi.org/10.15804/em.2023.02.09
82.Wosik-Kawala D., Sarzyńska-Mazurek E., Bevz H. (2024). POCZUCIE SAMOSKUTECZNOŚCI I SATYSFAKCJI Z ŻYCIA MŁODYCH UKRAIŃCÓW W CZASIE WOJNY Вісник післядипломної освіти. Вип. 27(56) Серія «Соціальні та поведінкові науки»; Серія «Управління та адміністрування» (психол. 053, екон. 051, держ. управ. 281) (Категорія «Б»)doi.org/10.58442/2522‐9931‐2024‐27(56).
83.Wosik-Kawala D., Sarzyńska-Mazurek E., Korczyński M. Bevz H. (2024). Ukrainian adaptation of Chen and Starosta’s Intercultural Sensitivity Scale. Edukacja Międzykulturowa 4(27), p. 114- 126; DOI: 10.15804/em.2024.04.08