dr Ewa Sosnowska-Bielicz

Stanowisko
adiunkt
Jednostki
KATEDRA DYDAKTYKI
Adres e-mail
Wyświetl
Strona www
psychologicznielublin.eu
Link do Bazy Wiedzy
Ewa Sosnowska-Bielicz
Konsultacje

Konsultacje semestr zimowy:


 wtorek 13.00-14.00 (stacjonarnie p.2.17)


 czwartek 18.00- 19.00 (online (Wirtulany Kampus po wcześniejszym umówieniu)


 


 


 


 

Adres

u. Głęboka 43 p.2.17
20-612 Lublin

O sobie

Pracownik badawczo-dydaktyczny w Katedrze Dydaktyki. Członek Zespołu Edukacji Elementarnej działającego przy Sekcji Edukacji Elementarnej Komitetu Nauk Pedagogicznych PAN

sensum.logo.pngW ramach Punktu Wsparcia i Psychoedukacji SENSUM prowadzę wsparcie psychologiczne.

 Research and didactic employee at the Department of Didactics, Secretary of the Prima Educatione journal, a member of the Elementary Education Team operating at the Elementary Education Section of the Pedagogical Sciences Committee of the Polish Academy of Sciences

Praktyka Psychoterapeutyczna psychologicznielublin.eu


Działalność naukowa

Kierunki realizowanych badań:

 edukacja wczesnoszkolna i jej aktorzy, uczeń, nauczyciel (i ich kształcenia), rodzice i środowisko lokalne;

Research directions:

early school education and its actors, pupil, teacher (and their education), parents and the local environment;

Udział w projektach badawczych

2018-2023 WERA World Education Research Association. Connecting Social and Emotional Learning to                     Professional Development for Educators and Effective Teaching

Ostatnie publikacje/Recent  publications

  1. Sosnowska-Bielicz E. (2017). Zabawa w biegu życia. W: (red)Barbara Bilewicz-Kuźnia Zabawa i zabawka. Konteksty, wartości, znaczenia. s. 143-156 Wydawnictwo UMCS
  2. Sosnowska-Bielicz E. (2018). Optymizm nauczycielek edukacji wczesnoszkolnej.Pedagogika Przedszkolna i Wczesnoszkolna.Vol.6, 2(12)/2018 pp.407-416
  3. Sosnowska- Bielicz E. (2018). Osoby niesamodzielne – standardy usług asystenckich i opiekuńczych Studia nad Rodziną.  5(50) 2018 (współautor: J.Wrótniak)
  4. Sosnowska-Bielicz E. (2018) Recenzja książki: Zbigniew Pietrasiński, Ekspansja pięknych umysłów. Nowy renesans i ożywcza autokreacja, Prima Educatione. Vol 2 (2018) s.171-175
  5. Sosnowska-Bielicz E. (2019). Wzorzec osobowego nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej – perspektywa nauczyciela. Lubelski Rocznik Pedagogiczny, Vol 28, No 3 (2019), s.  173-187
  6. Sosnowska-Bielicz E. (2019) Nauczyciel(ka) edukacji wczesnoszkolnej –czy zawód nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej ma płeć?  Edukacja –Technika –Informatyka. 1/2019 s.93-98     DOI: 10.15584/eti.2019.5.12
  7. Sosnowska-Bielicz E. (2020) Obraz szkolnej codzienności nauczycielek edukacji wczesnoszkolnej. Forum Pedagogiczne Tom 10 Nr 1 (2020) DOI: https://doi.org/10.21697/fp.2020.1.11  
  8. Sosnowska-Bielicz E. (2020). „Marzyłam, aby zostać nauczycielką”. O motywach wyboru zawodu nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej – doniesienie z badań. Lubelski Rocznik Pedagogiczny, v. 39, n. 4, p. 75-88, doi:http://dx.doi.org/10.17951/lrp.2020.39.4.75-88.
  9. Sosnowska-Bielicz E. (2021) "Motywy wyboru zawodu nauczycielek edukacji wczesnoszkolnej". Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze ,599 (4), s.68-80. DOI: 10.5604/01.3001.0014.8506
  10. Sosnowska-Bielicz E. (2023). Wielokulturowość w perspektywie uczniów edukacji wczesnoszkolnej w Polsce i Islandii. e-mentor 3(100) 70-77; https://doi.org/10.15219/em100.1621 (współautorzy: T.Parczewska, J.Sala-Suszyńska)
  11. Sosnowska-Bielicz E. (2023) Communication competence of future early childhood teachers - a report on a study in Poland.   JoMS 2023;53(4):437-450 DOI: https://doi.org/10.13166/jms/175587 (współautor: J.Sala-Suszyńska)
  12. Sosnowska-Bielicz, E. (2023). Assessment of the Quality of Education and Care in Selected Polish Preschools During the COVID-19 Pandemic Using the ECERS-E Scale. Multidisciplinary Journal of School Education, 12(2 (24), 33-55. https://doi.org/10.35765/mjse.2023.1224.02 (współautorzy: T.Parczewska, J.Sala-Suszyńska)
  13. Sosnowska-Bielicz E. (2024). Typologia nauczyciela(ek) edukacji wczesnoszkolnej – doniesienie z badań.  Lubelski Rocznik Pedagogiczny, v. 43, n. 2, p. 57-73, http://dx.doi.org/10.17951/lrp.2024.43.2.57-73