Zidentyfikowanie markerów zaburzeń rozwojowych u dzieci, widocznych w ilościowej analizie zapisu EEG. Aplikacja z normami, opracowanymi na podstawie statystycznej, ilościowej analizy 200 zapisów EEG

Pani dr Małgorzata Chojak wraz z zespołem badawczym, w skład którego wchodzą dr hab. Agnieszka Lewicka-Zelent, prof. UMCS oraz dr Małgorzata Gulip, uzyskała grant na prowadzenie prac przedwdrożeniowych.
Ich celem była identyfikacja markerów zaburzeń rozwojowych u dzieci w wieku od 6 do 10 roku życia i opracowanie aplikacji, umożliwiającej prowadzenie diagnostyki przesiewowej tych uczniów z wykorzystaniem urządzeń do biofeedbacku.
Procedura badawcza obejmuje diagnostykę dzieci z wykorzystaniem testów psychologicznych oraz nauroobrazowania mózgu. Na potrzeby projektu został zakupiony moduł do gromadzenia i analizy ilościowej zapisów EEG (QEEG). Wraz z urządzeniem do funkcjonalnej spektroskopii w bliskiej podczerwieni (fNIRS) został on wykorzystany w identyfikowaniu markerów takich zaburzeń jak m.in. ADHD, ASD, depresja, stany lękowe.
Realizacja projektu: od lutego do listopada 2021 roku w Laboratorium NeuroEduLab w Instytucie Pedagogiki.