Warunkiem ubiegania się o przyjęcie na studia jest rejestracja w Systemie Obsługi Rekrutacji oraz złożenie kompletu dokumentów.
Wymagane dokumenty:
- kwestionariusz osobowy wydrukowany z Systemu, uzupełniony i podpisany;
- odpis lub poświadczona przez uczelnię kopia dyplomu ukończenia studiów uprawniających do podjęcia kształcenia na studiach podyplomowych. W przypadku ukończenia uczelni wyższej za granicą, kandydat składa oryginał dyplomu oraz tłumaczenie na język polski potwierdzone przez upoważnione instytucje, a także dokument potwierdzający nostryfikację dyplomu lub zaświadczenie o zwolnieniu z postępowania nostryfikacyjnego.
UWAGA! Po dokonaniu internetowej rejestracji należy niezwłocznie złożyć komplet dokumentów. Kwalifikacja na studia odbywa się po analizie dokumentów papierowych.
W przypadku większej liczby zakwalifikowanych zgłoszeń niż liczba miejsc, decyduje kolejność zgłoszeń.
Opłata za studia:
- I semestr: 2050 zł
- II semestr: 2050 zł
- Całkowity koszt studiów: 4100 zł
Opłata za studia z uwzględnieniem karty absolwenta - 10 %:
- I semestr: 1845 zł
- II semestr: 1845 zł
- Całkowity koszt studiów: 3690 zł
Opłata za studia z uwzględnieniem karty absolwenta - 5 %:
- I semestr: 1948 zł
- II semestr: 1947 zł
- Całkowity koszt studiów: 3895 zł
Nr konta do wpłaty czesnego zostanie podany w późniejszym terminie.
Dodatkowe wymagania:
Do uczestnictwa w zajęciach prowadzonych w formule online wymagany jest dostęp do internetu zapewniający stały kontakt z prowadzącym. Zajęcia będą prowadzone poprzez platformę Microsoft Teams. Każdy słuchacz otrzyma dostęp do platformy e-learningowej. Niektóre zajęcia o charakterze warsztatowym związane mogą być z pracą na komputerze przy wykorzystaniu edytora tekstu lub innych narzędzi informatycznych lub platform e-learningowych.
UWAGA! Wydłużono rekrutację.
Termin i miejsce przyjmowania dokumentów:
Rejestracji w SOR dokonać można do 25 lutego 2024 r.
Dokumenty zgłoszeniowe należy złożyć do 27 lutego 2024 r.
Dokumenty należy przesłać na adres:
Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej
Biuro ds. Kształcenia Ustawicznego CKiOS
pl. M. Curie-Skłodowskiej 5
20-031 Lublin
p. 1001
Planowany termin uruchomienia studiów:
Pierwsze zajęcia planowane są na 3 marca 2024 r. Termin ten może ulec zmianie, w związku z tym zostanie dodatkowo potwierdzony.
Informacji udziela:
dr hab. Marek Konstankiewicz, prof.UMCS
e-mail: marek.konstankiewicz@mail.umcs.pl
Zespół ds. studiów podyplomowych
tel. 81 537 58 45
e-mail: studia.podyplomowe@mail.umcs.pl
Kierownik studiów podyplomowych:
dr hab. Marek Konstankiewicz, prof. UMCS
- liczba godzin dydaktycznych: 210
- w tym do 90 godzin w formule stacjonarnej – do 6 zjazdów w całym toku studiów
- w tym praktyki: brak
- liczba semestrów: 2
Opis studiów:
Studia Podyplomowe Archiwistyki prowadzone są na UMCS od 2005 r. Absolwentom wszystkich rodzajów i kierunków studiów wyższych pozwalają one nabyć kompetencje konieczne do prowadzenia archiwów lub korzystania z nich. Zdobycie potrzebnej wiedzy teoretycznej oraz przydatnych umiejętności praktycznych umożliwiają zajęcia prowadzone przez wysokiej klasy, doświadczonych specjalistów. Kadrę dydaktyczną stanowią byli i obecni wieloletni pracownicy archiwów państwowych oraz pracownicy Katedry Archiwistyki i Nauk Pomocniczych Historii UMCS - jednego z wiodących uniwersyteckich ośrodków badań w zakresie archiwistyki i kształcenia archiwistów. Zajęcia na studiach w roku 2023/2024 będą prowadzone w większości zdalnie.
Grupa docelowa:
Studia przeznaczone dla absolwentów wszystkich kierunków studiów wyższych (posiadających dyplom licencjata, inżyniera, magistra lub lekarza) służą nabyciu lub poszerzeniu kwalifikacji przydatnych do pracy we wszystkich rodzajach archiwów (państwowych, zakładowych, prywatnych, depozytowych, społecznych, kościelnych),a także korzystania z materiałów archiwalnych dla różnych celów (naukowych, urzędowych, dziennikarskich, edukacyjnych, hobbystycznych).
Absolwenci studiów uzyskują kwalifikacje przydatne do:
• pracy w charakterze archiwisty we wszystkich rodzajach archiwów (państwowych, zakładowych, prywatnych, kościelnych, depozytowych, społecznych), w tym w archiwach gromadzących nowoczesne formy dokumentacji elektronicznej;
• pełnienia funkcji koordynatora czynności kancelaryjnych, przewidzianej w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych (Dz. U. nr 14, poz. 67);
• pracy, w szczególności na stanowisku biurowym, związanej z tworzeniem i postępowaniem z dokumentacją w całym jej cyklu życia, także z zastosowaniem narzędzi elektronicznego zarządzania dokumentacją;
• wykorzystywania materiałów archiwalnych do celów badawczych, publicystycznych, urzędowych, administracyjnych, obsługi prawnej, edukacyjnych, genealogicznych, kulturalnych.
Przedmioty prowadzone w ramach studiów:
- Seminarium dyplomowe
- Wprowadzenie do zarządzania informacją i wiedzą
- Historia ustroju administracyjnego w Polsce w XX w.
- Systemy kancelaryjne
- Podstawy prawne postępowania z informacją i dokumentacją
- Historia i teoria archiwistyki
- Podstawy prawne działalności archiwalnej
- Metodyka archiwalna
- Problemy oceny i selekcji dokumentacji współczesnej
- Organizacja i zarządzanie działalnością archiwalną
- Archiwum zakładowe
- Systemy elektronicznego zarządzania dokumentacją
- Komputerowe systemy informacyjne w archiwach
Ocena końcowa:
Warunkiem ukończenia studiów jest zaliczenie wszystkich przedmiotów wymaganych programem studiów, złożenie pracy dyplomowej, uzyskanie jej pozytywnej oceny od promotora i recenzenta oraz pomyślne zdanie egzaminu dyplomowego.