Ta strona używa cookies
Ze względu na ustawienia Twojej przeglądarki oraz celem usprawnienia funkcjonowania witryny umcs.pl zostały zainstalowane pliki cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na ich używanie. Możesz to zmienić w ustawieniach swojej przeglądarki.
Centrum Badań Gier Wideo UMCS oraz Centrum Spotkania Kultur zapraszają na konferencję Central and Eastern European Game Studies pt. „Ludic Rhizomes”, która odbędzie się w dniach 20-22 października 2016 w CSK w Lublinie.
Konferencja jest cyklicznym wydarzeniem, skupiającym badaczy, pasjonatów i twórców gier wideo z całej Europy. Tegoroczna edycja połączona jest z wykładami otwartymi na temat teraźniejszości i przyszłości tego błyskawicznie rozwijającego się medium, nowych technologii i ich związków z filmem, teatrem, fotografią, literaturą czy historią sztuki.
Wśród prelegentów pojawią się czołowe postacie dla rozwoju przemysłów kreatywnych i badania gier wideo, m.in. Marcin Blacha, odpowiedzialny za scenariusze wszystkich części odnoszącego globalny sukces Wiedźmina; Aphra Kerr, ekspertka PEGI, europejskiego systemu oceniania gier komputerowych, Graeme Kirkpatrick, autor książek na temat gier „Aesthetic Theory and the Video Game” (2011) i „Computer Games and the Social Imaginary” (2013), oraz Mirosław Filiciak, dyrektor Instytutu Kulturoznawstwa Uniwersytetu SWPS (Warszawa).
Konferencja odbywa się w języku angielskim.
Strona konferencji
Sylwetki panelistów
Program
Centrum Badań Gier Wideo UMCS
http://gry.umcs.lublin.pl
Centrum Badań Gier Wideo powstało jako odrębna jednostka na Uniwersytecie Marii Curie-Skłodowskiej 1 stycznia 2015 roku. Inicjatorami powołania CBGW była grupa naukowców Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie: prof. nadzw. dr hab. Paweł Frelik, prof. nadzw. dr hab. Piotr Celiński i dr Radosław Bomba. Celem Centrum jest działalność badawcza skupiona na grach wideo i komputerowym oraz cyberkulturze i mediom cyfrowym. Jest ona podejmowana w formie projektów badawczych, seminariów i programów interdyscyplinarnych, współpracy międzyśrodowiskowej i międzynarodowej. Istotnym aspektem działalności Centrum jest także działalność popularyzatorska i edukacyjna w zakresie edukacji medialnej i cyberkulturowej oraz budowanie relacji środowiskowych i partnerskich z podmiotami zewnętrznymi funkcjonującymi w zbliżonym obszarze tematycznym prowadząca do wspólnych inicjatyw przez tworzenie partnerstw, budowanie kapitału społecznego itp.
Centrum Badania Gier Wideo realizuje także specjalistyczną działalność konsultingową i ekspercką, w odpowiedzi na potrzeby jednostek akademickich oraz podmiotów zewnętrznych (przygotowywanie ekspertyz, analiz, programów edukacyjnych, publikacji).