Aktualności

Central and Eastern European Game Studies

Centrum Badań Gier Wideo UMCS oraz Centrum Spotkania Kultur zapraszają na konferencję Central and Eastern European Game Studies pt. „Ludic Rhizomes”, która odbędzie się w dniach 20-22 października 2016 w CSK w Lublinie.

Konferencja jest cyklicznym wydarzeniem, skupiającym badaczy, pasjonatów i twórców gier wideo z całej Europy. Tegoroczna edycja połączona jest z wykładami otwartymi na temat teraźniejszości i przyszłości tego błyskawicznie rozwijającego się medium, nowych technologii i ich związków z filmem, teatrem, fotografią, literaturą czy historią sztuki.

Wśród prelegentów pojawią się czołowe postacie dla rozwoju przemysłów kreatywnych i badania gier wideo, m.in. Marcin Blacha, odpowiedzialny za scenariusze wszystkich części odnoszącego globalny sukces Wiedźmina; Aphra Kerr, ekspertka PEGI, europejskiego systemu oceniania gier komputerowych, Graeme Kirkpatrick, autor książek na temat gier „Aesthetic Theory and the Video Game” (2011) i „Computer Games and the Social Imaginary” (2013), oraz Mirosław Filiciak, dyrektor Instytutu Kulturoznawstwa Uniwersytetu SWPS (Warszawa).

Konferencja odbywa się w języku angielskim.

Strona konferencji
Sylwetki panelistów
Program


Centrum Badań Gier Wideo UMCS
http://gry.umcs.lublin.pl

Centrum Badań Gier Wideo powstało jako odrębna jednostka na Uniwersytecie Marii Curie-Skłodowskiej 1 stycznia 2015 roku. Inicjatorami powołania CBGW była grupa naukowców Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie: prof. nadzw. dr hab. Paweł Frelik, prof. nadzw. dr hab. Piotr Celiński i dr Radosław Bomba. Celem Centrum jest działalność badawcza skupiona na grach wideo i komputerowym oraz cyberkulturze i mediom cyfrowym. Jest ona podejmowana w formie projektów badawczych, seminariów i programów interdyscyplinarnych, współpracy międzyśrodowiskowej i międzynarodowej. Istotnym aspektem działalności Centrum jest także działalność popularyzatorska i edukacyjna w zakresie edukacji medialnej i cyberkulturowej oraz budowanie relacji środowiskowych i partnerskich z podmiotami zewnętrznymi funkcjonującymi w zbliżonym obszarze tematycznym prowadząca do wspólnych inicjatyw przez tworzenie partnerstw, budowanie kapitału społecznego itp.

Centrum Badania Gier Wideo realizuje także specjalistyczną działalność konsultingową i ekspercką, w odpowiedzi na potrzeby jednostek akademickich oraz podmiotów zewnętrznych (przygotowywanie ekspertyz, analiz, programów edukacyjnych, publikacji).

    Aktualności

    Autor
    Redakcja UMCS
    Data dodania
    19 października 2016