Ta strona używa cookies
Ze względu na ustawienia Twojej przeglądarki oraz celem usprawnienia funkcjonowania witryny umcs.pl zostały zainstalowane pliki cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na ich używanie. Możesz to zmienić w ustawieniach swojej przeglądarki.
Staniszewski Marek Robert (ur. 13.07.1971 r. w Lublinie) – specjalista od zarządzania, marketingu i reklamy, założyciel i prezes fundacji Homo Inquietus.
Absolwent Technikum Elektronicznego w Lubartowie (1991); Wydziału Filozofii i Socjologii UMCS na kierunku filozofia (1996); studiów podyplomowych z zarządzania i marketingu we Francuskim Instytucie Zarządzania w Warszawie.
Pełnił funkcje: dyrektora działu planowania strategicznego w agencjach reklamowych TJ Partner (1996-1999), Gruppa66 Ogilvy (1999-2003), Euro RSCG (2003-2006), wiceprezesa i CSO (chief strategy officer) w Young & Rubicam (2006-2011), dyrektora wykonawczego działu marketingu w firmie Canal+ Cyfrowy (2011-2013). Obecnie pełni obowiązki Chief Strategy Officer w Havas Worldwide Warsaw (od 2013).
Prowadził liczne wykłady i zajęcia związane z zarządzaniem, marketingiem i komunikacją reklamową w projektach szkoleniowych, organizowanych m.in. przez: ICAN Institute – Harvard Business Publishing, Wyższą Szkołę Komunikowania i Mediów Społecznych im. J. Giedroycia, Szkołę Mistrzów Reklamy przy Akademii Leona Koźmińskiego oraz Akademię Questus. Jest twórcą programu i organizatorem unikalnej formuły szkoleniowej „Farma kreatywności” (III edycje). Brał udział w przygotowaniu liderów projektu „Młodzi w Demokracji”.
Współtworzył formułę i program oraz jest wieloletnim wykładowcą branżowej Szkoły Strategii Marki przy Stowarzyszeniu Komunikacji Marketingowej SAR. Jest współzałożycielem i członkiem honorowym Stowarzyszenia Marketing 4 Business oraz założycielem i prezesem fundacji Homo Inquietus zajmującej się wspieraniem polskiej filozofii. Pomysłodawca programu i współorganizator warsztatów Farmy Inwencji łączących sztukę, naukę i biznes. Członek jury konkursów i festiwali reklamy i marketingu (m.in. Effie, Superbrands, Media Trendy).
Autor publikacji w prasie branżowej (m.in. „Nowe Media”, „Harvard Business Review”, „Think Tank”, „Marketing w praktyce”, „Brief”, „Press”, „Media Marketing”, „CR Navigator”) oraz książek: Atlas strategiczny i Strategiczny podstęp, a także współautor Portretu klienta. Prowadzi blog „tak na marginesie” (www.staniszewskimarek.blogspot.com) oraz pisze felietony na blogu Harvard Business Review (http://blogi.hbrp.pl/blog-biznesowy/author/mstaniszewski/).
Razem z żoną Dorotą, absolwentką socjologii UMCS, mieszkają i pracują w Warszawie. Weekendy starają się spędzać w zakupionym starym wiejskim domu na lubelskiej wsi. Jego pasją są podróże. Lubi także lektury, pisanie i prace ogrodowe, ulubiony sport to pływanie, a dawniej japońskie laido.
Z czasów studiów wspomina wyjazd do Uniwersytetu Kijowsko-Mohylańskiej Akademii, miał wtedy możliwość bliższego poznania ukraińskiej kultury. Największy wpływ wywarli na niego: prof. Stefan Symotiuk i prof. Jadwiga Mizińska, z którymi wciąż utrzymuje kontakt.