Rekomendacje

Wahasz się i nie wiesz, gdzie uczyć się coachingu? Masz wątpliwości, czy studia podyplomowe „Coaching i mentoring” na UMCS-ie to właściwy wybór? Zapoznaj się z rekomendacjami wykładowców i uczestników.


Cieszę się ogromnie, że na mojej macierzystej Uczelni powstały studia podyplomowe, które kształcą w nowoczesny sposób dostarczając narzędzi do uprawiania nowych zawodów jakimi są coach i mentor. Prestiż studiów tworzy marka uniwersytetu w połączeniu z Izbą Coachingu, która przyznała akredytację programowi studiówi. Walorem studiów podyplomowych „Coaching i mentoring” jest dziewiętnastu prowadzących łączących w swojej praktyce różne obszary pracy z ludźmi. Są wśród nich teoretycy-badacze, wykładowcy, akredytowani coachowie i superwizorzy coachingu, trenerzy, doradcy, terapeuci, mentorzy, autorzy książek, przedsiębiorcy i menedżerowie – ich wiarygodność weryfikuje na co dzień wolny rynek. Studia są szansą nie tylko na doskonalenie umiejętności zawodowych ale również na rozwój osobisty. Preferowane metody nauczania – warsztatowe, treningowe i coachingowe gwarantują dużo przeżyć, doświadczeń, wymiany interpersonalnej i dostarczają okazji do samopoznania, zaś zanurzenie w teoriach dostarczy satysfakcji intelektualnej. Myślę, że dzięki różnorodności metod i prowadzących, wszechstronności programu i zadbaniu o wysoką jakość, studiowanie „Coachingu i mentoringu” na UMCSie może stać się wielką przygodą.

dr Barbara Smoczyńska – trener, coach, wykładowczyni na studiach podyplomowych Coaching i mentoring


Od października 2016 roku jestem słuchaczką studiów podyplomowych na kierunku „Coaching i Mentoring” na UMCS-ie. Rozpoczynając je zastanawiałam się: Czy warto inwestować w kolejne studia? Co UMCS może mi zaoferować? Czy coś może się zmienić w moim życiu po ukończeniu tego kierunku? Dzisiaj (ukończywszy dwa semestry z trzech) widzę, jak bardzo te studia zmieniły moje życie. Profesjonalni i doświadczeni wykładowcy dostarczyli mi konkretnej wiedzy, ćwiczenia proponowane na zajęciach pomogły mi lepiej poznać siebie, ugruntować to, z czego jestem zadowolona w swoim życiu i pokazały możliwość pracy nad tym, co jeszcze wymagało zmiany. Praca coacha nie należy do łatwych zawodów i dlatego bardzo ważne jest dobre przygotowanie do jego wykonywania. Dużą rolę odgrywa też czas i dla mnie bardzo cenne jest, że studia trwają aż trzy semestry – dzięki temu przyswajanie wiedzy oraz zdobywanie nowych umiejętności i doświadczenia jest rozłożone w optymalnym czasie. Poznałam tutaj, czym naprawdę jest coaching, otrzymałam fachową wiedzę z dziedziny filozofii, psychologii i etyki. W drugim semestrze odbyłam 100 godzin zajęć z „Procesu coachingu”, gdzie poznałam krok po kroku kolejne etapy sesji z klientem oraz narzędzia, które mogę podczas niej zastosować. Dzisiaj jestem w trakcie odbywania praktyk i dzięki zdobytej wiedzy i wielu godzinom ćwiczeń podczas zjazdów, nie boję się pracy z klientem. Zdobyłam fachową wiedzę, którą mogę stosować w praktyce. Więc jeśli chcesz się dalej uczyć, czujesz, że pociąga Cię praca z drugim człowiekiem i chcesz mieć zawód z przyszłością to zapisz się na kolejną edycję studiów: „Coaching i Mentoring”. Uwierz mi, naprawdę warto.

Joanna Mazik – filolog, pedagog, uczestniczka I edycji studiów podyplomowych „Coaching i mentoring”


Studia podyplomowe Coaching i Mentoring na UMCS rozpoczęłam jako kolejny etap edukacji po psychologii. Wybrałam je ze względu na dużą ilość zajęć praktycznych oraz program akredytowany przez Izbę Coachingu. Ważne jest dla mnie, by program, którego się uczę, spełniał wysokie standardy – i tak właśnie jest na tych studiach. Bardzo duża ilość zajęć praktycznych, mnóstwo merytorycznej wiedzy, a to wszystko przekazane przez praktyków. Dzięki temu poznaję nie tylko sztukę coachingu, ale i niuanse tego zawodu, niedostępne w podręcznikach. Biorę udział w licznych szkoleniach i doświadczam, że poziom wiedzy i umiejętności, które zdobyłam na studiach jest naprawdę wysoki. Czuję, że jestem dobrze przygotowana do zawodu. Przede mną jeszcze jeden semestr, a już mam za sobą procesy coachingowe zakończone sukcesem. Widzę zadowolenie swoich klientów i fantastyczne zmiany, jakie w nich zachodzą. Studia te pomogły mi odnaleźć moją życiową drogę, zgodną z moimi wartościami. Rekomenduję je szczególnie tym, którzy myślą o nauce coachingu w innym mieście niż swoje rodzime. Lublin naprawdę daje radę i trzyma poziom. Serdecznie polecam.

Iwona Adamowicz – psycholog, uczestniczka I edycji studiów podyplomowych „Coaching i mentoring”


Studia z coachingu i mentoringu na UMCS-ie spełniły moje najważniejsze oczekiwania:

– większość zajęć ma formę praktyk/ćwiczeń;

– uczę się od ludzi z ogromną wiedzą i doświadczeniem;

– poznaję zawód coacha z różnych perspektyw;

– przebywam z fantastycznymi osobami, z którymi czuję się wyśmienicie.

Dwa semestry minęły w mgnieniu oka. W tym czasie doświadczyłem na własnej skórze wielu narzędzi, które pomogły mi w poszerzeniu świadomości i zmianie nawyków. Dziewięć miesięcy, podczas których brałem udział, prowadziłem i przyglądałem się wielu sesjom, a nawet kilku całym procesom coachingowym. Studiowałem różne kierunki na kilku uczelniach (dwa nawet ukończyłem). Do dzisiaj mam pamiątkę w postaci siedmiu indeksów, które leżą w mojej szufladzie. „Coaching i mentoring” na UMCS-ie to jedyne studia, na które chciało mi się za każdym razem wstawać rano i iść. Świetni prowadzący, ciekawe tematy oraz wspaniali uczestnicy stworzyli bardzo wysoki poziom energii. Aż iskrzyło! Studia polecam każdemu, kto jest zainteresowany tematem coachingu. To jedno z ciekawszych doświadczeń, jakie miałem.

Łukasz Sprawka – programista, nauczyciel matematyki, uczestnik I edycji studiów podyplomowych „Coaching i mentoring”


Wyjątkowe studia z coachingu. Dzięki dużej liczbie godzin przeznaczonych na naukę tego zawodu studenci poznają zarówno podstawy teoretyczne jak i wciągają się krok po kroku w działania w roli coacha. Ucząc się pod okiem doświadczonych coachów, superwizorów i wieloletnich trenerów coachingu uczestnicy mają szansę zbudować postawę etyczną oraz opanować warsztat pracy coacha sprawdzony w praktyce i poparty licznymi badaniami naukowymi. Uczestnicy wkraczają w samodzielne działanie jako coachowie jeszcze w trakcie studiów a wszelkie rodzące się wątpliwości, pojawiające niepokoje czy nasuwające się pytania mogą na bieżąco konsultować z superwizorami coachingu, co znakomicie przyspiesza proces nabywania doświadczenia i rozwija umiejętność przekuwania błędów na zasoby. Studenci poznają zarówno coaching life jak i biznesowy i edukacyjny. Poznają także drogę, dzięki której mogą zaistnieć na rynku jako samodzielni coachowie. Program studiów jest akredytowany w Izbie Coachingu, co sprawia, że osoby, które będą chciały w przyszłości uzyskać zewnętrzne potwierdzenie swoich umiejętności (akredytację coacha) w Izbie, będą miały zaliczony egzamin oraz część wymaganych do akredytacji godzin superwizji i niższą opłatę akredytacyjną.

Monika Zubrzycka-Nowak – coach, trener, superwizor coachingu, wykładowczyni na studiach podyplomowych „Coaching i mentoring”


Wywiad z Luizą Wrzos – absolwentką I edycji studiów podyplomowych „Coaching i mentoring”

Karolina Żmudzka: Luiza, jesteś absolwentką pierwszej edycji studiów Coaching i Mentoring na UMCS w Lublinie. Powiedz mi, jak to się stało, że trafiłaś na studia. Skąd w Tobie pojawił się pomysł na coaching?

Luiza Wrzos: Pojawiła się we mnie potrzeba na zmianę pracy, przebranżowienie, chęć robienia czegoś, co będzie mi dawało satysfakcję i radość. Wtedy jeszcze nie wierzyłam, że można pracować z pasją i że praca może dawać poczucie spełnienia, radości i sensu. Rozmawiałam o zmianie pracy z coachem, który powiedział mi, że mam w sobie ogromną uważność, której inni coachowie często długo muszą się uczyć. No i wtedy po raz pierwszy zetknęłam się z tematem coachingu i postanowiłam dowiedzieć się, na czym polega ten tajemniczy i wymagający uważności zawód.

Czytaj więcej


Wywiad z Anną Kijek-Sanakiewicz – absolwentką I edycji studiów podyplomowych „Coaching i mentoring”

Karolina Żmudzka: Aniu, jesteś absolwentką pierwszej edycji studiów Coaching i Mentoring na UMCS w Lublinie. Powiedz mi, jak to się stało, że trafiłaś na studia. Skąd w Tobie pojawił się pomysł na coaching?

Anna Kijek – Sanakiewicz: Od kiedy pamiętam ciągnęło mnie w kierunku wnętrza człowieka i psychologii – byłam autentycznie ciekawa ludzi. Pewnie z tego powodu przez długi czas spełniałam się jako dziennikarka. Pracowałam w TVP wiele lat i robiłam bardzo różne rzeczy: od researchu po wydawanie „Pytania na śniadanie”, „Śniadanie z Dwójką”, dużo pracowałam w Redakcji oprawy i promocji TVP2 – robiłam zwiastuny, felietony, making offy, zajmowałam się pracą redakcyjną, nadzorowałam produkcję programów…

Czytaj więcej


Zapraszamy do przeczytania wywiadu z Wojciechem Zającem – absolwentem II edycji studiów podyplomowych – pierwszym w Polsce Głuchym Coachem. Wywiad przeprowadziła Grażyna Kucharska – akredytowany coach i superwizor, oraz prowadząca zajęcia „Proces coachingu”.

Grażyna Kucharska: Wojtku, jakie to uczucie, kiedy wiesz, że jesteś pionierem – pierwszym w Polsce Głuchym coachem pracującym z osobami Głuchymi?

Wojciech Zając: Cieszę się z tego faktu, jestem dumny z siebie i że realizuję swoje marzenia.

GK: Skąd w Tobie pojawiła się potrzeba, by zostać coachem dla osób Głuchych?

WZ: Osoby Głuche, podobnie jak słyszące, mają różne problemy, chcą się rozwijać, stawiać czoła wyzwaniom i potrzebują do tego wsparcia specjalistów. Bardzo rzadko zdarza się, że psycholodzy, psychoterapeuci i coachowie znają język migowy. […]

Czytaj więcej