Regulamin

Regulamin konkursu Algorytmy i Struktury Danych 
organizowanego w ramach Akademii Programowania UMCS 

 

 

§1 Organizator 

  1. Niniejszy regulamin określa zasady organizacji konkursu Algorytmy i StrukturyDanych organizowanego w ramach Akademii Programowania UMCS zwanego dalej Konkursem.  
  2. Celem Konkursu jest promocja algorytmiki wśród uczniów szkół funkcjonujących na terenie Rzeczypospolitej Polskiej. 
  3. Konkurs ma zasięg ogólnopolski.  
  4. Organizatorem Konkursu jest Instytut Informatyki Uniwersytetu Marii Curie Skłodowskiej w Lublinie zwany dalej Organizatorem.  
  5. Każdy uczestnik przed zgłoszeniem udziału w Konkursie zobowiązany jest do zapoznania się z niniejszym Regulaminem. 
  6. Dane kontaktowe do organizatora w przedmiocie konkursu: 
e-mail: konkurs.ap@mail.umcs.pl   
nr tel.: (81) 537-6223 
adres: ul. Akademicka 9, 20-033 Lublin  

§2 Zasady ogólne Konkursu 

  1. Konkurs przeprowadzany jest nie cześciej niż raz w roku.  
  2. Nad przygotowaniem Konkursu czuwa Komisja Konkursowa 
  3. Zgłoszenie do udziału w konkursie dokonywane jest na stronie internetowej Konkursu: www.ap.umcs.pl. Terminy zgłoszenia są każdorazowo przedstawiane w Ogłoszeniu Konkursowym przez Organizatorów Konkursu.  
  4. Zgłoszenie i uczestnictwo w Konkursie jest bezpłatne.  
  5. Zgłoszenie do udziału w Konkursie oznacza akceptację regulaminu Konkursu 

§3 Komisja Konkursowa 

  1. Komisję Konkursową powołuje Dyrektor Instytutu Informatyki UMCS. 
  2. Pracami Komisji Konkursowej kieruje Przewodniczący powołany przez Dyrektora Instytutu Informatyki UMCS.  
  3. Komisja Konkursowa koordynuje przygotowanie oraz przeprowadzenie Konkursu, w tym odpowiada za przygotowanie zadań konkursowych. 
  4. Członkowie Komisji Konkursowej dokonują weryfikacji tożsamości uczestników konkursu na podstawie okazanego dokumentu potwierdzającego tożsamość z listą uczestników Konkursu. 

§4 Warunki uczestnictwa 

  1. Uczestnikami Konkursu mogą być uczniowie szkół podstawowych oraz ponadpodstawowych (zgodnie z ustawą z dnia 11 stycznia 2017 roku Prawo oświatowe) uczęszczających do ww. szkół w roku kalendarzowym w którym organizowany jest konkurs. 
  2. W Konkursie nie mogą brać udziału uczestnicy zawodów III stopnia Olimpiady Informatycznej oraz III etapu Młodzieżowej Olimpiady Informatycznej.                                                                      
  3. Ust 2. nie stosuje się do uczniów, którzy wezmą po raz pierwszy udział w wymienionych w nim zawodach, w czasie trwania Konkursu.                                    
  4. Każdy Uczestnik może wysłać tylko jedno zgłoszenie w danej edycji Konkursu. 

§5 Przebieg konkursu 

  1. Konkurs składa się z dwóch etapów. 
  2. Pierwszy etap polega na samodzielnym rozwiązywaniu zadań i nadesłaniu rozwiązań w podanym terminie za pośrednictwem strony Konkursu. 
  3. Drugi etap polega na rozwiązywaniu zadań w warunkach kontrolowanej samodzielności.  
  4. Drugi etap konkursu odbędzie się w ciągu jednego dnia w Lublinie na terenieUniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej.   
  5. Do drugiego etapu zostaną zakwalifikowane 32 osoby. 
  6. Komisja Konkursowa ma prawo zmienić liczbę osób zakwalifikowanych do drugiego etapu. W przypadku zmiany liczby zakwalifikowanych, Komisja publikuje informacje w formie komunikatu na stronie internetowej Konkursu.  
  7. Terminarz obejmujący pierwszy i drugi etap zawodów określony jest w Ogłoszeniu Konkursowym.  

§6 Rozwiązania zadań 

  1. Rozwiązaniami zadań są kody w języku C++, które należy przesyłać za pośrednictwem strony internetowej Konkursu 
  2. Za każde zadanie można uzyskać od 0 do 100 punktów.  
  3. Przesłane kody są kompilowane i testowane na grupach testów. 
  4. Jeżeli wykonanie programu na danym teście nie zakończy się błędem, a programzmieści się w określonych dla testu limitach czasowym i pamięciowym, sprawdzana jest poprawność wyniku zwróconego przez program.  
  5. Jeżeli program zwróci poprawny wynik, test jest zaliczany. 
  6. Za zaliczenie grupy testów przez program uczestnik otrzymuje przypisaną do tej grupy testów liczbę punktów. 
  7. Należy przyjąć, że dane wejściowe są bezbłędne, zgodne ze specyfikacją wejścia. Dane wyjściowe powinny być zgodne ze specyfikacją wyjścia. 
  8. Kody uczestników będą testowane na komputerach pracujących pod kontrolą systemu Gnu/Linux przy użyciu kompilatora GCC 
  9. Każdy uczestnik jest zobowiązany do zachowania w tajemnicy swoich rozwiązań w trakcie trwania Konkursu. Niesamodzielne rozwiązywanie zadań jest zabronione. W przypadku gdy Komisja Konkursowa uzna rozwiązanie za niesamodzielne może zdyskwalifikować uczestników konkursu. 
  10. Za próby destabilizacji i łamania zabezpieczeń systemu sprawdzającego KomisjaKonkursowa ma prawo zablokować konto i zdyskwalifikować uczestnika.  

§7 Pierwszy etap 

  1. W pierwszym etapie zadania są cyklicznie publikowane na stronie internetowej Konkursu. Komisja Konkursowa każdorazowo określi w Ogłoszeniu Konkursowym liczbę oraz terminy publikacji zadań. 
  2. Rozwiązania zadań w formie elektronicznej można przesyłać do terminu określonego w Ogłoszeniu Konkursowym. 
  3. Uczestnik w trakcie rozwiązywania zadań może korzystać z kodów źródłowych znajdujących się w materiałach udostępnionych na stronie Konkursu. 
  4. Uczestnik może wysłać co najwyżej 50 rozwiązań do każdego z zadań. 
  5. Do oceny brane są pod uwagę wyłącznie rozwiązania wybrane przez uczestnika spośród nadesłanych przez siebie rozwiązań. 
  6. Jeżeli uczestnik nie wybierze żadnego rozwiązania danego zadania to nie otrzymapunktów za dane zadanie (nawet jeżeli przesłał poprawne rozwiązanie).  
  7. Wyboru rozwiązań dokonuje się na stronie Konkursu. 
  8. W trakcie trwania pierwszego etapu publikowane są częściowe wyniki Konkursu. 
  9. Wyniki pierwszego etapu Konkursu, Komisja ogłasza do 30 maja każdego rokukalendarzowego w którym organizowany jest Konkurs.   

§8 Drugi etap 

  1. Prawo udziału w drugim etapie Konkursu posiadają uczestnicy, którzy zdobyli największą liczbę punktów w pierwszym etapie. 
  2. Uczestnicy drugiego etapu mają obowiązek posiadania przy sobie ważnych legitymacji szkolnych. 
  3. Drugi etap Konkursu składa się z godzinnej sesji próbnej oraz zawodów trwających do 5 godzin. 
  4. W trakcie drugiego etapu Konkursu każdy uczestnik ma do dyspozycji komputer zsystemem Linux. Uczestnikom wolno korzystać wyłącznie ze sprzętu                                              i oprogramowania dostarczonego przez Organizatorów.  
  5. Uczestnicy nie mogą korzystać z książek ani innych pomocy takich jak: dyski, kalkulatory, notatki itp. Nie wolno mieć w tym czasie telefonu komórkowego ani innych własnych urządzeń elektronicznych. 
  6. O kolejności w drugim etapie decyduje suma punktów zdobyta w drugim etapie, a przy takiej samej liczbie punktów suma czasów przesłania punktowanych rozwiązań (mniejsza suma czasów to wyższe miejsce). Przez czas przesłania rozwiązania rozumie się czas, jaki upłynął od początku zawodów do momentu wysłania na stronę Konkursu danego rozwiązania. Rozwiązanie punktowane to rozwiązanie, które zostało wybrane przez użytkownika na stronie Konkursu jako przeznaczone do oceny. Jeżeli uczestnik nie wybierze żadnego rozwiązania jakiegoś zadania to nie otrzyma za to zadanie punktów, a do sumy czasów rozwiązań nie będzie wliczany czas rozwiązania tego zadania.  

§9 Nagrody 

  1. Za udział w konkursie finaliści mogą otrzymać nagrody pieniężne lub rzeczowe.   
  2. Co roku 8 laureatów drugiego etapu konkursu będących uczniami szkół ponadgimnazjalnych (od 1 września 2017 szkół ponadpodstawowych) otrzyma prawo wstępu (diamentowy indeks) na studia stacjonarne pierwszego stopnia na kierunku informatyka prowadzonym na UMCS. Diamentowy indeks może zostać realizowany nie później niż w  ciągu dwóch kolejno następujących naborów na studia na rok akademicki od zakończenia uczestnictwa w danej edycji konkursu.  
  3. Szkoła, której uczniowie zdobędą najwięcej punktów (największa będzie suma punktów  zdobytych przez wszystkich uczniów szkoły) w pierwszym etapie Konkursu, otrzyma  tytuł Partnera Akademii Programowania UMCS i wsparcie Instytutu Informatyki Uniwersytetu Marii Curie Skłodowskiej w stworzeniu szkolnego koła informatycznego.  

§10 Postanowienia końcowe 

  1. Dane osobowe uczestników Konkursu będą wykorzystywane wyłącznie do celów związanych z Konkursem i będą chronione zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. Nr 133 poz. 883 z późn. zm.).  
  2. Udział w pierwszym etapie Konkursu oznacza zgodę własną, a w przypadku niepełnoletniego uczestnika zgodę jego prawnych opiekunów, na przetwarzanie danych osobowych w stopniu niezbędnym do ocenienia nadesłanych prac konkursowych, kwalifikacji do drugiego etapu oraz przygotowania zestawień statystycznych, a także – w wypadku zakwalifikowania do drugiego etapu – zgodę na umieszczenie na stronie internetowej, na liście osób zakwalifikowanych do drugiego etapu Konkursu, imienia, nazwiska, klasy oraz nazwy szkoły, do której uczęszcza uczestnik. 
  3. Uczestnik, który nie spełni warunków określonych w Regulaminie traci prawo do udziału w Konkursie oraz ewentualnej nagrody.  
  4. Organizator nie ponosi odpowiedzialności za podanie nieprawdziwych danych lub danych osoby trzeciej przez uczestników Konkursu. 
  5. Odwołania dotyczące Konkursu powinny być kierowane przez Uczestników w formie elektronicznej na adres e-mail: konkurs.ap@mail.umcs.pl. Zgłaszane odwołanie powinno zawierać co najmniej: imię, nazwisko i dane kontaktowe uczestnika oraz podstawy odwołania. 
  6. Odwołania Uczestników rozpatruje Komisja Konkursowa  
  7. Niniejszy Regulamin jest dostępny na stronie internetowej Konkursu www.ap.umcs.pl 
  8. Szczegóły Konkursu będą dostępne i na bieżąco uaktualniane na stronie www.ap.umcs.pl.