Publikacja "Narzędziownik..." Wydawnictwa UMCS w wersji elektronicznej
Publikacja, w której zawarto teksty autorstwa praktyków i entuzjastów alternatywnych rozwiązań wspierających dzieci, młodzież i dorosłych w szeroko rozumianym rozwoju. Jest pokłosiem I Międzynarodowego Kongresu Edukacji Pozaformalnej „Całożyciowa KreAktywność”, zorganizowanego w dniach 12-14 czerwca 2023 roku przez Wydział Pedagogiki i Psychologii w Lublinie, Urząd Miasta Lublin, Fundację Sempre a Frente we współpracy z Sekcją Pedagogiki Sztuki Komitetu Nauk Pedagogicznych Polskiej Akademii Nauk.
|
Projekt "Dostępny UMCS" W ramach projektu "Dostępny UMCS" powstały dotychczas m.in. poradniki:
- Savoir-vivre w odniesieniu do osób z niepełnosprawnościami https://www.umcs.pl/pl/aktualnosci,18843,publikacja-savoir-vivre-w-odniesieniu-do-osob-z-niepelnosprawnosciami,110601.chtm Celem niniejszego opracowania jest przybliżenie świata osób z niepełnosprawnościami, wskazanie zasad właściwego zachowania czy udzielania pomocy osobom z niepełnosprawnościami w odniesieniu do poszczególnych grup. Dokument zawiera również podstawowe zasady uniwersalnego projektowania zajęć dydaktycznych i wskazówki dotyczące możliwego dostosowania zajęć do potrzeb określonych grup studentów
- Kryzys dydaktyczny i co dalej? Przewodnik dla kadry dydaktycznej https://www.umcs.pl/pl/aktualnosci,18843,przewodnik-dla-kadry-dydaktycznej-kryzys-dydaktyczny-co-dalej,105548.chtm Celem niniejszego opracowania jest m.in. przedstawienie informacji na temat kryzysów psychologicznych oraz specyfiki trudności, których mogą doświadczać nauczyciele akademiccy w swojej pracy, dostarczenie informacji na temat specyfiki funkcjonowania studentów – w kontekście okresu rozwojowego oraz w kontekście doświadczanych trudności (niepełnosprawności, kryzysów, problemów), przedstawienie sposobów radzenia sobie w sytuacjach trudnych w pracy dydaktycznej, co może być pomocne w podnoszeniu efektywności procesu dydaktycznego, przedstawienie propozycji sposobów radzenia sobie z przeżywanymi stresem i kryzysami emocjonalnymi. Załączniki: Poradnik savoir-vivre Poradnik kryzys dydaktyczny
|
Konsekwencje edukacji zdalnej w ocenie maturzystów oraz studentów kierunków społecznych i humanistycznych. Raporty z badań
Link do strony
|