Zadanie obejmuje realizację następujących szkoleń dla łącznie 40 pracowników kadry akademickiej:
1) Szkolenie "Zarządzanie informacją naukową składnikiem kompetencji informacyjnych" warsztaty w pracowni komputerowej obejmuje 16 h, 1 gr. /10 os., obejmować będzie m.in. zagadnienia:
- Kompetencje informacyjne elementem wykształcenia ogólnego;
- Zarządzanie informacją naukową w pracy badawczej i dydaktycznej;
- Internetowe zasoby i narzędzia zarządzania informacją naukową: m.in wyszukiwarki ogólne i specj., naukowe bazy danych - bibliograficzno-abstraktowe, cytowań, pełnotekstowe, czasopism open access, bazy surowych danych badawczych, aplikacje do analizy danych, wizualizacji informacji, zarządzanie bibliografią i wykrywania plagiatów;
- Internet podręcznikiem akademickim;
- Metody kształtowania kompetencji informacyjnych.
Efekty kształcenia:
- Rozwijanie umiejętności wykorzystania zasobów internetowych i narzędzi zarządzania informacją naukową;
- Doskonalenie umiejętności kształtcenia kompetencji informacyjnych u studentów;
- Poszerzanie umiejętności zarządzania informacją naukową;
- Weryfikacja uzyskanych efektów kształcenia przeprowadzona na podstawie wykonania projektu - konspektów zajęć kształtujących kompetencje informacyjne
2) Kurs z języka angielskiego poziom B2 lub C1, kt. obejmować będzie zagadnienia niezbędne do osiągnięcia poziomu B2/C1 z poziomu wyjściowego B1/B2 oraz dodatkowo zagadnienia z zakresu komponentu akademickiego. Kurs realizowany w wymiarze 60 godz. dla 10 os.
- obejmuje zagadnienia niezbędne do osiągnięcia poziomu B2/C1 z pozycji wyjściowej B1/B2 oraz dodatkowych zagadnień z zakresu komponentu akademickiego tj: wyszukiwanie i przetwarzanie informacji przygotowanie prezentacji na podstawie materiału fachowego, sporządzanie notatek z wykładów i przeczytanych tekstów, pisanie tekstów Akademickich, np. streszczenia, abstraktu, eseju lub raportu.
Efekty kształcenia:
- Poszerzenie umięjętności rozumienia szerokiego zakresu trudnych tekstów.
- Usprawnienie płynnego i spontanicznego wypowiadania się.
- Doskonalenie umiejętności swobodnego posługiwania się językiem w kontaktach edukacyjnych bądź zawodowych, a także społecznych i towarzyskich.
3) Szkolenie "Innowacyjne metody prezentacji danych-Tworzenie prezentacji w Prezi i MS PowerPoint", obejmuje 16 h, prowadzone w 4 gr. x 10 osób.
- Przegląd narzędzi do tworzenia prezentacji multimedialnych.
- Porównanie specyfiki prezentacji w Prezi i MS PowerPoint.
- Projektowanie prezentacji w Prezi.
- Omówienie typów kont i licencji;
- Nawigacja po kanwie.
- Układanie elementów w ścieżki.
- Tworzenie animacji.
- Prezentowanie.
- Zarządzanie folderami i uprawnieniami.
- Prezentacja aplikacji Prezi Desktop; Studium przypadku).
- Projektowanie prezentacji w MS PowerPoint. (w tym m.in. Struktura prezentacji w PowerPoint)
- Tworzenie i modyfikacja slajdów.
- Zastosowanie wzorców.
- Wstawianie i formatowanie obiektów.
- Wykorzystanie wykresów, tabel i diagramów do prezentacji danych.
- Sterowanie prezentacją.
- Zastosowanie dodatków w celu aktywizacji słuchaczy.
- Wykorzystanie makr i podstaw języka VBA w tworzeniu prezentacji.
- Studium przypadku.
- Porównanie różnic, ograniczeń i możliwości analizowanych narzędzi.
Efekty kształcenia:
MS PowerPoint:
- Doskonalenie umiejętności niezbędne do efektywnego tworzenia przejrzystych, spójnych i interesujących slajdów.
- Rozwijanie umiejętności wykorzystania podstawowych i zaawansowanych funkcji, umożliwiających pełne wykorzystanie zasobów narzędzia.
- Poszerzenie wiedzy z zakresu rozszerzeń programu zapewniających dostęp do metod ułatwiających aktywizację słuchaczy w trakcie prezentacji.
Prezi:
- Doskonalenie umiejętności tworzenia konta, nawigacji w środowisku PREZI, ustawienia szablonu i dostosowywania tła, dodawania tekstu, hiperłącza, opcji formatowania, wstawianie istniejących plików do PREZI.
- Poznanie możliwości pracy z obrazami i kształtami, ramkami, ścieżką, muzyką.
- Nabycie wiedzy z zakresu pobierania, osadzania i udostępniania PREZI.
- Rozwijanie umiejętności konwersji Power Point do PREZI.
4) Szkolenie "Kurs moderatora Design Thinking" 35h szkolenia (7hx5dni), szkolenie realizowane w 1 grupie 10 os.
- Podstawy/historia/teoria design thinking.
- Diagnoza potrzeb i generowanie pomysłów.
- Prototypowanie i testowanie.
- Praktyczne wskazówki.
- Konkretne narzędzia.
- Warsztaty kreatywne, podczas których zrealizowany zostanie cały proces Design Thinking (dalej DT) w praktyce od użytkownika po rozwiązanie.
Efekty kształcenia:
- Nabycie wiedzy na temat historii i teorii DT
- Rozwijanie kompetencji do prowadzenia warsztatów i procesów metodą DT
- Doskonalenie umiejętności trafnego diagnozowania ukrytych potrzeb użytkownika
- Poszerzanie umiejętności budowania zespołu nastawionego na kreatywne rozwiązania
- Doskonalenie umiejętności pobudzania zespołów do kreatywnej aktywności.
5) Szkolenie Profesjonalne Wystąpienia Publiczne szkolenie realizowane w wymiarze 16 godz. dla 40 osób (4 gr. x 10 os.).
Zakres tematyczny szkolenia:
- Anatomia wystąpień publicznych (umiejętn. wymagane do efektyw. przemawiania do grup)
- Najważniejsze zasady zachowania się podczas wystąpień publicznych sprawdz. zabiegi aktorów i mówców biznesowych.
- Jak mówić, siedzieć, stać i poruszać się, aby przykuwać uwagę słuchową.
- Etykieta profesjonalnego ubioru kobiet i mężczyzn.
- Konstrukcja wystąpienia
- Precyzyjna komunikacja werbalna (Sposoby na mocne otwarcie prezentacji; Nigdy nie zaczynaj od; Jak zakończyć wystąpienie; Zatruwacze prezentacji zwroty osłabiające kontakt ze słuchaczami; Zasady używania liczb; Wzrokowcy, słuchowcy, kinestetycy używanie wszystkich kanałów sensorycznych w trakcie prezentacji)
Efekty kształcenia:
- Zdobycie umiejętności z zakresu przygot. i prowadzenia prezentacji;
- Uświadomienie mocnych stron;
- Zdobycie umiejętności z zakresu autoprezentacji;
- Diagnoza umiejętności prezentacyjnych;
- Poznanie narzędzi zapewniających interesujący przebieg prezentacji;
- Poszerzenie wiedzy i umiejętności z zakresu komunikacji werbalnej i niewerbalnej.
6) Warsztaty z zakresu Wykorzystania elementów statystyki w warsztacie nauczyciela akademickiego, warsztaty realizowane dla 1 gr x 10 os., 30 godz.
Zakres tematyczny zajęć:
- Praca z seriami danych dwu zmiennych;
- Prawdopodobieństwo;
- Rozkład normalny;
- Rozkład statystyk z próby;
- Estymacja parametrów statystyk;
- Testowanie hipotez statyst.;
- Testowanie średnich;
- Prognozowanie;
- Analiza wariancji;
- Chi kwadrat.
Efekty kształcenia:
- Umiejętność przeprowadzania analizy danych z użyciem programu Excel,
- Umiejętność konstruowania i rozumienia struktury relacyjnych baz danych,
- Umiejętność przeprowadzania analiz danych w oparciu o bazy,
- Umiejętność prezentowania i publikowania danych w różnej formie.
Zakładane efekty kształcenia weryfikowane będą poprzez test/egzamin na koniec każdego szkolenia.
Zdobyte kompetencje zostaną wykorzystane przez uczestników projektu w ramach prowadzonych zajęć ze studentami przez co najmniej 1 semestr.
Każdy uczestnik projektu odbędzie szkolenie z zakresu:
- Profesjonalne wystąpienia publiczne
- Innowacyjne metody prezentacji danych
- Tworzenie prezentacji w Prezi i MS PowerPoint.
Dodatkowo każdy z uczestników projektu wybierze 1 szkolenie z proponowanych poniżej:
-Zarządzanie informacją naukową składnikiem kompetncji informacyjnych
-Kurs z języka angielskiego poziom B2 lub C1
-Kurs moderatora Design Thinking
-Wykorzystanie elementów statystyki w warsztach nauczyciela akademickiego