Pierwszy rok współpracy badawczo-wdrożeniowej między Instytutem Pedagogiki a Szkołą Podstawową nr 21 w Lublinie

W dniach od września 2023 roku do czerwca 2024 roku w Szkole Podstawowej nr 21 w Lublinie w ramach współpracy badawczo-wdrożeniowej z Instytutem Pedagogiki UMCS realizowany był projekt "Wzmocnij siebie" skierowany do uczniów klas 7 i 8. Działania podjęte w ramach projektu obejmowały cykliczne warsztaty, których celem było m.in. rozwijanie umiejętności radzenia sobie ze stresem, wzmacnianie kompetencji komunikacyjnych oraz kształtowanie empatii wśród młodzieży.

Warsztaty prowadzone były przez studentki UMCS: Amandę Bukałę, Justynę Dębicką, Aleksandrę Garbacz, Aleksandrę Kołodziejczyk, Natalię Korycką, Maję Kozdruń, Amelię Mazur, Gabrielę Nieradkę, Marcelinę Sidor, Paulinę Siwiec, Martynę Sulmińską, Karolinę Sytą, Małgorzatę Tomczyk, Barbarę Żróbek, które z pełnym zaangażowaniem i profesjonalizmem podjęły się realizacji tego ważnego zadania.

Po zakończeniu pierwszego roku warsztatów, 18 czerwca 2024 roku odbyło się uroczyste spotkanie, na którym Dyrektor Szkoły Dariusz Bodak w imieniu swoim i Dyrektor Instytutu Pedagogiki dr hab. Stanisławy Byry, prof. UMCS wręczył podziękowania wszystkim zaangażowanym w projekt. W uroczystości uczestniczyli także: koordynatorka projektu z ramienia Instytutu Pedagogiki dr Magdalena Boczkowska z Katedry Metodologii Nauk Pedagogicznych oraz szkolna koordynatorka mgr Katarzyna Kubica.

Spotkanie było okazją do podsumowania dotychczasowych osiągnięć oraz wyrażenia wdzięczności wszystkim, którzy przyczynili się do sukcesu tego przedsięwzięcia. Pan Dyrektor Dariusz Bodak podkreślił znaczenie takich inicjatyw w kontekście wsparcia młodzieży w ich rozwoju emocjonalnym i społecznym.

Dr Magdalena Boczkowska w swoim wystąpieniu zaznaczyła, jak ważne jest budowanie współpracy między uczelnią a placówkami oświatowymi, co przynosi korzyści zarówno studentom, jak i uczniom. Wyraziła nadzieję, że projekt będzie kontynuowany w kolejnych latach, a jego efekty będą miały trwały wpływ na rozwój psychospołeczny młodzieży. Na zakończenie spotkania wszyscy uczestnicy mieli okazję do wspólnej rozmowy i wymiany doświadczeń, co jeszcze bardziej umocniło poczucie wspólnoty i współpracy między uczelnią a szkołą.

Projekt "Wzmocnij siebie" jest doskonałym przykładem na to, jak działania profilaktyczne mogą wspierać młodych ludzi w radzeniu sobie z wyzwaniami współczesnego świata.

    Aktualności

    Data dodania
    19 czerwca 2024