Usługi IT

OneDrive

Pracownicy, studenci i doktoranci UMCS w ramach usługi Office 365 dla UMCS mogą korzystać z platformy OneDrive, dzięki której mogą przechowywać pliki w chmurze, synchronizować je między urządzeniami, a także udostępniać do pobrania innym osobom.

Pojemność konta

  • 100 GB (użytkownik)
  • możliwość gromadzenia dodatkowych plików w zespole SharePoint

Jak korzystać z OneDrive

Żeby móc korzystać z OneDrive, wejdź na stronę: https://onedrive.live.com/about/pl-pl/signin/

Zaloguj się przy użyciu swojego specjalnego identyfikatora - sprawdź, jaki masz login.

Po zalogowaniu otworzy się biblioteka plików. Z jej poziomu będziesz mógł / mogła:

  • zamieszczać nowe pliki w chmurze;
  • usuwać dane, które są już niepotrzebne;
  • grupować dane w katalogi;
  • edytować wybrane pliki przy użyciu narzędzi Office 365 (Word, Excel, Powerpoint) i na bieżąco zapisywać prace;
  • udostępniać dane innym osobom.

Klient OneDrive

Z OneDrive możesz korzystać nie tylko w przeglądarce internetowej, lecz także przez zainstalowaną aplikację na Twoim urządzeniu.

Jeśli masz komputer z systemem Windows 10 lub 11, prawdopodobnie OneDrive jest już zainstalowany - wystarczy, że w oknie "Wyszukaj" na pasku zadań Twojego komputera wpiszesz "OneDrive", a powinna pojawić się nazwa programu do otwarcia. W innym przypadku pobierz plik ze strony Microsoftu.

Możesz też bezpłatnie pobrać klienta OneDrive na swoje urządzenie mobilne ze sklepu:

Poniżej przedstawiamy sposób konfiguracji klienta OneDrive dla systemu Windows. Konfiguracja na urządzeniach mobilnych przebiega w podobny sposób, przy użyciu tych samych danych, jak w wersji klienta na komputery.

OneDrive - Windows

Po otwarciu klienta OneDrive pojawi się okno z przyciskiem "Zaloguj się" do kliknięcia.

Następnie trafisz na okno z polem na podanie adresu e-mail, którym jest Twój specjalny identyfikator używany w usłudze Office 365 dla UMCS - sprawdź, jaki masz login. Po wprowadzeniu specjalnego identyfikatora kliknij "Zaloguj się".

W celach weryfikacji połączenia otworzy się znane Ci okno Punktu Logowania UMCS - zaloguj się na nie, tym razem podając swój standardowy uczelniany identyfikator oraz aktualne hasło - takie same dane, jakich używasz do wejścia na USOSweb.

Kolejnym krokiem będzie wybór folderu usługi - możesz zmienić domyślne położenie katalogu plików, które po osadzeniu w tym folderze będą później synchronizowane w chmurze (i między urządzeniami, na których zainstalowany będzie klient OneDrive), wybierając "Zmień lokalizację". Po akceptacji położeniu folderu kliknij "Dalej".

Pojawi się okno z możliwością wykonania kopii zapasowych innych folderów Twojego komputera. Zalecamy, aby odznaczyć wszystkie katalogi, gdyż możesz w ten sposób przesłać swoje osobiste pliki (np. zdjęcia) na konto uczelnianej usługi.

Po przejściu przez powyższe etapy konfiguracji usługi pojawi się kilka okienek z animowanym instruktażem korzystania z możliwości programu OneDrive - po czym całość zostanie ukończona, a otworzy się ekran z katalogiem synchronizowanych z chmurą plików. Będziesz mógł / mogła swobodnie: dodawać, usuwać i grupować pliki.