Kreatywność społeczna jest nowoczesnym kierunkiem studiów adresowanym do osób, które na podstawie interdyscyplinarnej wiedzy humanistyczno-społecznej (z zakresu wybranych dyscyplin filozofii, psychologii i socjologii) chcą rozwinąć umiejętności i kompetencje wysoko cenione na współczesnym rynku pracy. Są to przede wszystkim takie cechy, jak kreatywność, nieszablonowość, nowatorstwo, konkurencyjność, krytycyzm, innowacyjność, przedsiębiorczość czy skuteczność.
Absolwenci kierunku „Kreatywność społeczna” obok wiedzy humanistyczno-społecznej nabywają również praktycznych umiejętności i technik kreatywnego działania podczas zajęć warsztatowych z zakresu kreatywności, komunikacji, socjotechnik, wystąpień publicznych, organizacji i zarządzania - prowadzonych także przez doświadczonych ekspertów zewnętrznych.
Celem studiów jest przede wszystkim interdyscyplinarne kształcenie kompetentnej, odpowiedzialnej i skutecznej klasy kreatywnej, która swą aktywnością będzie wzmacniała innowacyjność społeczną, przyczyniając się do podwyższenia jakości i kultury życia indywidualnego oraz publicznego.
Kształcone w ramach studiów kompetencje i umiejętności kreatywne, cenione wysoko przez wszystkich pracodawców, zapewniają absolwentom korzystną pozycję na rynku pracy. Społeczne zapotrzebowanie na taki kierunek i absolwentów potwierdzają różne strategie rozwojowe, przyjmowane zarówno w skali ogólnokrajowej, jak i regionalnej – np. „Strategia Rozwoju Kapitału Społecznego 2020”, ogłoszona przez Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego.
W roku 2021 kierunek „Kreatywność społeczna” otrzymał certyfikat akredytacyjny w ramach VI edycji Ogólnopolskiego Konkursu „Studia z Przyszłością”. Nowoczesność i innowacyjność realizowanej na nim koncepcji kształcenia została dodatkowo wyróżniona tytułem Laur Innowacji