O projekcie / About the project

W okresie od 1 kwietnia 2022 roku do 30 września 2023 roku realizowany jest wspólny projekt Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie oraz Bifröst University (Islandia), nr EOG/21/K2/W/0024 w ramach Programu Edukacja, Komponent II – Mobilność w szkolnictwie wyższym.

Projekt korzysta z dofinansowania o wartości 41 280,00 EUR otrzymanego od Islandii, Liechtensteinu i Norwegii w ramach Funduszy EOG.

Celem projektu jest podniesienie poziomu kształcenia oraz usprawnienie obsługi administracyjnej studentów oraz wymiana doświadczeń w zakresie metodyki prowadzenia zajęć dydaktycznych, ze szczególnym uwzględnieniem zajęć realizowanych „na odległość”.

W ramach projektu odbędą się mobilności z Polski do Państw-Darczyńców i z Państw-Darczyńców do Polski, mające na celu wymianę doświadczeń w zakresie metodyki prowadzenia zajęć dydaktycznych, ze szczególnym uwzględnieniem zajęć realizowanych „na odległość”. Wnioski z tychże mobilnosci zostaną zebrane i opublikowane na stronach obu uczelni, jako kodeks dobrych praktyk w nauczaniu zdalnym i hybrydowym.

Projekt przewiduje mobilności do uczelni partnerskiej pracowników dydaktycznych i administracyjnych obu uniwersytetów. Celem będzie m.in. obserwacja funkcjonowania goszczącej uczelni, sposobów prowadzenia zajęć dydaktycznych, a także wygłaszanie gościnnych wykładów.

Łącznie projekt przewiduje 16 mobilności z UMCS do Bifröst University oraz 7 w przeciwnym kierunku.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Fundusze EOG reprezentują wkład Islandii, Liechtensteinu i Norwegii w tworzenie Europy zielonej, konkurencyjnej i sprzyjającej integracji społecznej.

Istnieją dwa cele ogólne: ograniczenie nierówności ekonomicznych i społecznych w Europie oraz wzmocnienie relacji dwustronnych pomiędzy Państwami-Darczyńcami a 15 krajami UE z Europy Środkowej, Południowej i obszaru Morza Bałtyckiego.

Trzy Państwa-Darczyńcy ściśle współpracują z UE w ramach Porozumienia o Europejskim Obszarze Gospodarczym (EOG). Darczyńcy przekazali 3,3 miliarda euro w ramach kolejnych programów funduszy w latach 1994–2014. Fundusze EOG na lata 2014–2021 wynoszą 1,55 miliarda euro.

Priorytety na ten okres to:

#1 innowacje, badania naukowe, edukacja i konkurencyjność;
#2 integracja społeczna, zatrudnienie młodzieży i ograniczenie ubóstwa;
#3 środowisko, energia, zmiany klimatu i gospodarka niskoemisyjna;
#4 kultura, społeczeństwo obywatelskie, dobre zarządzanie i podstawowe prawa;
#5 sprawiedliwość i sprawy wewnętrzne.

Fundusze EOG są wspólnie finansowane przez Islandię, Liechtenstein i Norwegię, których wkład oparty jest na ich PKB. Kwalifikowalność do funduszy wynika ze spełnienia kryteriów określonych w ramach Funduszu Spójności UE przeznaczonego dla państw członkowskich, w których dochód krajowy brutto na mieszkańca jest niższy niż 90% średniej unijnej.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Program Edukacja powstał na mocy Memorandum of Understanding (MoU) - międzyrządowej umowy, dotyczącej wdrażania Mechanizmu Finansowego EOG na lata 2014 – 2021, zawartej pomiędzy Islandią, Księstwem Liechtensteinu i Królestwem Norwegii, a Rzeczpospolitą Polską.

Głównym celem Programu jest zmniejszanie różnic ekonomicznych i społecznych w obrębie Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz wzmacnianie stosunków dwustronnych pomiędzy Polską a Państwami-Darczyńcami (Islandia, Liechtenstein, Norwegia) w obszarze edukacji.

Działania programowe mają za zadanie wzmacnianie potencjału ludzkiego oraz poszerzanie wiedzy w Polsce.

Partnerzy Programu

- Islandia, Islandzkie Centrum Badań | RANNIS (The Icelandic Centre for Research)

- Liechtenstein Agencja ds. Kształcenia Międzynarodowego | AIBA (The National Agency for International Education Affairs)

- Norwegia, Norweski Dyrektoriat ds. Wyższej Edukacji i Umiejętności | HK-DIR  (The Directorate for Higher Education and Skills)

Działania programowe

Obszary priorytetowe (preferowane), wspierające realizację celów Programu Edukacja to:

- edukacja włączająca,

- zarządzanie w sektorze edukacji,

- rozwój kultury jakości w sektorze edukacji, w tym wewnętrznych systemów zapewniania jakości,

- rozwój i promocja sektora VET, z uwzględnieniem dualnego systemu nauczania oraz współpraca instytucji kształcenia zawodowego z pracodawcami,

- rozwój poradnictwa zawodowego,

- edukacja dotycząca systemu opieki społecznej nad dziećmi („child welfare education”).

Jednocześnie preferowane będą działania komplementarne z wcześniej podjętymi inicjatywami – zarówno w ramach Programu, jak i tymi realizowanymi z innych źródeł.

W Programie Edukacja przewidziano nabory w ramach 4 komponentów:

  • Profesjonalny rozwój kadry
  • Mobilność w szkolnictwie wyższym
  • Współpraca instytucjonalna –  kształcenie zawodowe
  • Współpraca instytucjonalna

W celu nawiązania bądź rozwinięcia współpracy i/lub przygotowania wspólnego projektu możliwe jest również odbycie wizyty przygotowawczej przedstawicieli polskich instytucji edukacyjnych w instytucjach z Państw-Darczyńców (Islandia, Liechtenstein, Norwegia).

--------------------------------------------------------------------------------------------

Budżet Programu
Całkowity budżet Programu Edukacja wynosi ponad 23 mln €, z czego 20 mln € pochodzi z Mechanizmu Finansowego EOG, a pozostałe finansowanie to wkład krajowy.

ZACHĘCAMY DO ODWIEDZENIA:

https://eeagrants.org/     

https://education.org.pl/

 

 


 

In the period from April 1, 2022 to September 30, 2023, a joint project of the Maria Curie-Skłodowska University in Lublin and Bifröst University (Iceland), no. EOG/21/K2/W/0024, is being implemented as part of the Education Program, Component II - Mobility in higher education.

The project benefits from funding worth EUR 41,280.00 received from Iceland, Liechtenstein and Norway under the EEA Funds.

The aim of the project is to raise the level of education and improve administrative service for students and to exchange experiences in the methodology of conducting teaching classes, with particular emphasis on distance learning classes.

The project will include mobilities from Poland to the Donor States and from the Donor States to Poland, aimed at exchanging experiences in the methodology of conducting teaching classes, with particular emphasis on classes conducted "at a distance". The conclusions from these mobilities will be collected and published on the websites of both universities as a code of good practice in distance and hybrid teaching.

The project provides for mobility of teaching and administrative staff from both universities to the partner university. The aim will be, among others: observing the functioning of the host university, methods of conducting teaching classes, as well as giving guest lectures.

In total, the project envisages 16 mobilities from UMCS to Bifröst University and 7 in the opposite direction.

-------------------------------------------------- -------------------------------------------------- ------------------

The EEA Funds represent the contribution of Iceland, Liechtenstein and Norway to creating a green, competitive and inclusive Europe.

There are two general objectives: reducing economic and social inequalities in Europe and strengthening bilateral relations between the Donor States and 15 EU countries from Central and Southern Europe and the Baltic Sea area.

The three Donor States cooperate closely with the EU under the Agreement on the European Economic Area (EEA). Donors provided €3.3 billion under successive fund programs between 1994 and 2014. The EEA funds for 2014-2021 amount to EUR 1.55 billion.

The priorities for this period are:

#1 innovation, research, education and competitiveness;

#2 social integration, youth employment and poverty reduction;

#3 environment, energy, climate change and low-carbon economy;

#4 culture, civil society, good governance and fundamental rights;

#5 justice and home affairs.

The EEA Funds are jointly financed by Iceland, Liechtenstein and Norway, whose contribution is based on their GDP. Eligibility for funds is based on meeting the criteria set out in the EU Cohesion Fund intended for Member States with gross domestic income per capita below 90% of the EU average.

-------------------------------------------------- -------------------------------------------------- ------------

The Education Program was created under the Memorandum of Understanding (MoU) - an intergovernmental agreement regarding the implementation of the EEA Financial Mechanism for 2014-2021, concluded between Iceland, the Principality of Liechtenstein and the Kingdom of Norway, and the Republic of Poland.

The main objective of the Program is to reduce economic and social differences within the European Economic Area and to strengthen bilateral relations between Poland and the Donor States (Iceland, Liechtenstein, Norway) in the area of education.

Program activities are intended to strengthen human potential and expand knowledge in Poland.

Program Partners

- Iceland, Icelandic Research Center | RANNIS (The Icelandic Center for Research)

- Liechtenstein Agency for International Training | AIBA (The National Agency for International Education Affairs)

- Norway, Norwegian Directorate for Higher Education and Skills | HK-DIR (The Directorate for Higher Education and Skills)

Program activities

Priority (preferred) areas supporting the implementation of the goals of the Education Program are:

- inclusive education,

- management in the education sector,

- development of a quality culture in the education sector, including internal quality assurance systems,

- development and promotion of the VET sector, including the dual teaching system and cooperation of vocational education institutions with employers,

- development of career guidance,

- education regarding the child welfare education system.

At the same time, preference will be given to actions that are complementary to previously undertaken initiatives - both within the Program and those implemented from other sources.

The Education Program includes recruitment in 4 components:

Professional staff development

Mobility in higher education

Institutional cooperation – vocational education

Institutional cooperation

 

In order to establish or develop cooperation and/or prepare a joint project, it is also possible to carry out a preparatory visit of representatives of Polish educational institutions to institutions from the Donor States (Iceland, Liechtenstein, Norway).

 

Program Budget

The total budget of the Education Program is over €23 million, of which €20 million comes from the EEA Financial Mechanism and the remaining financing comes from the national contribution.

 

WE ENCOURAGE YOU TO VISIT:

https://eeagrants.org/

https://education.org.pl/