Tytuł projektu: Doskonałość dydaktyczna uczelni
Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój
OŚ PRIORYTETOWA III SZKOLNICTWO WYŻSZE DLA GOSPODARKI I ROZWOJU
3.4 Zarządzanie w instytucjach szkolnictwa wyższego
Numer umowy: MEiN/2022/DIR/1768
Okres realizacji projektu: od 2022-08-01 do 2023-09-30
Projekt ma na celu doskonalenie zdolności instytucjonalnej uczelni i doskonalenie kompetencji dydaktycznych kadr uczelni, mające na celu poprawę jakości kształcenia. Realizacja projektu przyczyni się do wdrażania reform na uczelniach w zakresie m.in. zarządzania procesem dydaktycznym, zarządzania jakością kształcenia, jak i rozwoju kadry dydaktycznej, dydaktyczno-naukowej, kadry wspierającej proces dydaktyczny.
W ramach projektu zostaną zrealizowane następujące działania:
1) Powołanie Zespołu ds. Wspierania Podnoszenia Kompetencji Kadry
W skład zespołu wejdą specjaliści posiadający w szczególności doświadczenie w obszarze oceny i kształtowania kompetencji, doradztwa zawodowego/planowania kariery, zarządzania zasobami ludzkimi, projektowania uniwersalnego, trenerzy kompetencji miękkich, w tym posiadający doświadczenie w prowadzeniu superwizji, doświadczenie w projektowaniu i przeprowadzaniu badań ankietowych
Zespół odpowiedzialny będzie za następujące działania:
2) Opracowanie i wdrożenie na UMCS metodyki Teaching Design jako standardu przygotowywania nowej oferty dydaktycznej. Teaching Design stanowić będzie nowatorskie podejście do poprawienia jakości i zwiększenia efektywności dydaktyki uniwersyteckiej na UMCS.
3) Realizacja szeregu warsztatów/szkoleń (w odpowiedzi na przeprowadzone już wcześniej badania m.in. wśród nauczycieli). W szkoleniach będzie mogło wziąć udział 250 osób z kadry nauczycielskiej oraz wspierającej proces dydaktyczny (po jednym do wyboru).
4) Udoskonalenie elementów procesu badań dotyczących jakości kształcenia
5) Opracowanie praktycznych sytuacyjnych testów decyzyjnych